multiplex mentor vraagje over de onderdelen.

Ik ben lekker aan het oefenen op realflight 4.5 en dat is zeer leuk en ook een goede basis geloof ik.

Maar nu heb ik al van vele gehoord dat multiplex mentor een goede starter vliegtuig is.

Mijn idee van wat het vliegtuig moet kunnen lekker rustig vliegen(zeker in het begin)
Maar moet ook eventueel ook loops kunnen maken en upside down vliegen,ect,ect.

Ik zie dat de multiplex mentor niet rtf of artf is.
Zie wel dat multiplex mentor voor 129,euro is te krijgen,
maar dan heb ik dus nog de moter en andere spullen nog nodig +een prijzige zender.

kan iemand mij een multiplex mentor samenstellen(alle toebehoren) waar ik genoeg plezier van heb zonder, te snel wat te veranderen.

Ik zie ook een rtf extra 300l voor 200 euro compleet +zender+lader
Zit daar veel verschil in geloof dat ze merendeels het zelfde kunnen?
Alleen is multiplex mentor steviger?

Hoop dat iemand mij een duw in de goeie richting kan geven,
Jammer dat je niet in termijnen kunt betalen:D(of kennen jullie een winkel)

Alvast bedankt voor enige tips mvg Tom

Ga eens bij een vereniging langs. Kijk daar rond en praat met mensen. Dan voorkom je dat je verkeerde aankopen doet. Dat zou toch zonde van het geld zijn!

Ik ga je geen setup samenstellen, maar ik wil je wel even raad geven.
Als beginner zou ik zeker geen extra 300 kopen ! Graak je nog geen 10 meter mee.. Dit toestel is gewoon te moeilijk voor een beginner en is voor gevorderden.. Het is inmiddels een laagdekker.
Ik zou persoonlijk voor de easystar, easycub of mentor gaan.
Een setup kan je op www.hobbyking.com heel goedkoop vastkrijgen.

Groetjes
Jonas

Ga ook niet, met als enige ervaring vliegsumulator, met een Mentor vliegen. Dat gaat gegarandeerd fout. Zoek hulp bij, alweer, een vereniging of een ervaren modelvlieger. Als afschrikwekkend voorbeeld zie: zelf-leren-vliegen-kan-dat

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou bedankt voor de tips:D

En trouwens ik heb niet gezegd dat ik zomaar ga vliegen?
Ik ben al eens op bezoek geweest bij apollo horst.

En ga daar vast nog vaker heen.
Wil niet zeggen dat ik geen info wil van hier.

alle spullen naar zijn waar he zal ik maar zeggen, uiteindelijk wil je toch een goede zender en een leuk vliegtuig je kan wel een goedkope setje kopen maar later wil je toch meer.

ik zou dus gewoon een leuke zender en de mentor kopen en dan op de club gaan vliegen.

Justus

Ik zelf vlieg nu ruim een jaar met een Multiplex Twinstar II.
Dit is een super apparaat om mee te beginnen. Heb hier ook mijn brevet mee gehaald. Zelf vlieg ik bij een club. Nu is het voor mij pas tijd om over te stappen naar de MPX Mentor.

Doe eerst rustig aan en zorg dat je hulp hebt van anderen. Het heeft mij enorm geholpen. En denk eraan, in real is het moeilijker dan op de FlightSim.

Gr.
Roland

ja die multiplex twinstar is mischien een optie,
zie er eentje voor 89 zo eff snel maar wat was jij precies kwijt,
welke zender heb je er bij gekocht?
dus deze vliegt lekker stabiel en is goed voor een beginner.

maar geen landings gestel?
easycub hebben mensen ook al geadviseerd,
Deze heeft landingsgestel,
Wel lastig een keuze maken.
Ook al wacht ik met de mentor,
met zender erbij ben ik toch minimaal 250 kwijt als het niet meer is,
Want kan beter meteen een goede zender kopen toch.

Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar een 2dehands setje gekocht van een EZ met een zender voor €175 was wel heel goedkoop. Maar de meeste mensen aan wie je vraagt wat is het beste om mee te leren vliegen zullen antwoorden: een easystar. Een easystar kan tegen bijna alles. Ik sta daar met mijn zender op het veld, iemand anders gooide hem omhoog, geef hem een beetje up en ging raar maar waar naar onder dus gaf nog wat meer up boort met de neus de grond in. Het enigste wat er aan was was een klein stuk schuim afgebroken bij de kap waarlangs de batterij eruit was geslingert. Wat lijm erop, ff laten drogen en 10 minuten erna terug de lucht in met dat ding! Dus ik raad aan: een easystar (ev.2dehands)

Ja handig als je een goed setje vindt,
Maar ik zie in de winkel wel een rtf van easystar staan maar geloof dat die zenders niet echt top zijn.

dus dat wordt dus samenstellen van onderdelen en dus alles zelf inbouwen?
Ik weet niet of dit een beetje een degelijke zender is Spektrum DX5e 2,4GHzDee
5 kanaals zender met AR500 ontvanger voor 119 euro
is natuurlijk niet de best maar kan hij ermee door?

was het maar zo simpel een goede samenstelling van een beginnersvliegtuig,
+ een degelijke zender en dan het liefst rond de 200/250 euro.
Kan ik dan tenminste daarna rustig gaan sparen voor eventueel later een mentor.

Ik ga trouwens zondag naar (WELL) daar is ook een club.
Collega van me vertelde me erover zijn pa vliegt daar.
Die heeft gewoon een zender van 5000 euro Omg sick en rond de 50 vliegtuigen(als ik de verhalen moet geloven:O:P

Die spektrum zender die je vermeld is nit echt wat je nodig hebt. Je kunt maar 1 model instellen dus als je een vliegtuig bijkoopt moet ook weer een nieuwe zender.Bij modelbouw lindinger bieden ze een interessant setje aan van een RTF easystar, een pakket dat ze zelf hebben samengesteld met een spektrum dx6 2.4 ghz + ontvanger + de RR easystar + batterij (wel maar nimh maar vlieg ze zelf ook in mijn easystar werken zeer goed) + lader voor €329. Linkje naar de set: Modellbau Lindinger Onlineshop
Linkje naar de lader (een lader waar je nog heeel lang mee verder kunt) Modellbau Lindinger Onlineshop

of

bij de vliegclub in mijn buurt heeft iemand een easystar met brushless motor te koop linkje http://www.lmconline.be/html/tekoop_.html
alleen nog een batterij zender en ontvanger nodig. Ik denk dat je hem voor 100 euri wel krijgt. Als je hierbij deze of deze zender pakt krijg je al een redelijk setje tegen wat je er voor wilt betalen. Let op: bij de 2de zender moet je nog een ontvanger erbij, bij de 1ste zit er al een bij. Je moet wel nog een batterij voor het vliegtuig maar ik weet niet wat voor motor erin zit dus weet ik ook niet welke batterij erin moet.

Laatst bewerkt:
dus bij spektrum dx6 2.4 ghz kun je wel meerdere vliegtuigen instellen?
Niet dat ik verlopig weer een andere koop ofzo:P
Of is deze beter FF-6 T6EXP 2,4GHZ .

Ga zondag effe kijken bij de vliegclub in (well)mischien hebben ze er daar wel een vliegtuig of zender te koop,

dus bij spektrum dx6 2.4 ghz kun je wel meerdere vliegtuigen instellen?
Niet dat ik verlopig weer een andere koop ofzo:P
Of is deze beter FF-6 T6EXP 2,4GHZ .

Ga zondag effe kijken bij de vliegclub in (well)mischien hebben ze er daar wel een vliegtuig of zender te koop,

Bij beide zenders kun je meerdere vliegtuigen instellen.

thnx for the info:)

Ben benieuwd morgen of ze aan het vliegen zijn,
kan ik meteen effe rondvragen en wie weet kunnen ze mij wel helpen,mischien dat daar een goede 2dehandse bijzit.

zullen morgen eens kijken ga effe met de vrouw en kids kijken.

zo ben nu net terug van de vliegclub,
waren niet zo veel man nu,maar toch een jet zien vliegen en een paar acro masters.
Die meneer had alleen zijn easystar niet meegenomen,
maar die neemt hij nu aankomende zaterdag mee,en mocht ik wel met de easystar vliegen:-)
natuurlijk aan de kabel:P

Dus het gaat de easystar worden of de multiplex twinstar2 die ik ga halen.
En de zender wordt een spectrum dx6.
Maar hoe of wat precies kwa onderdelen en prijzen ben ik nog niet echt uit.
Maarja stapje voor stapje kom ik er wel,althans dat hoop ik:P

Trouwens lekker veel gevraagd en ook degelijke antwoorden gekregen.
Is nu effe een kwestie van geld en een goede keuze maken.

Hoi Flightzone,

De Twinstar II gooi je uit de hand en deze land op zijn buik. Is echt super om mee te beginnen, maar zorg dat er een ervaren piloot bij is, zodat deze kan ingrijpen als het mis gaat.

Ik heb een Graupner MX12 erbij.
Heb geloof ik voor de Twinstar 199EUR betaald, met servo's, motortjes en regelaar.
De standaard regelaar is voor NM batterijen, dus deze heb ik voor 10EUR meer omgeruild voor een Robbe, waarmee ik dus met de lipo's kan vliegen.
Hierbij heb ik nog een Graupner R700 ontvanger, apart gekocht.
Ik vlieg op 2s 5000 maH, deze lipo's heb ik op ebay gekocht, goedkoop en werken super. Vliegtijden tot 30min.
Weet niet meer precies wat ik voor de ontvanger heb betaald, maar hier kun jezelf kiezen. De Yeti's (www.rc-easy.com) zouden het ook goed doen. De zender heb ik 89EUR betaald.

Kijk ook eens op www.hobbyking.com voor goedkope lipo's en onderdelen.

Gr.
Roland

Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een mooi beginnerssetje gevonden voor jou, niet met 2.4ghz zender maar 35 mhz. Zit een mooie hitec optic 6 zender bij, kun je veel mee. Je kunt hem ev. ombouwen naar 2.4 ghz maar dan moet je ook een andere ontvanger. Dit setje is 2dehands te koop voor €180, je moet alleen nog een lader kopen. Komt dicht uit bij de prijs die je in gedachten had hè linkje:Multiplex Easystar + zender - Te koop op 2dehands.be zoals de verkoper meld is hij een beetje beschadigd, heb hier een foto van doorgestuurd van gekregen. Is waarschijnlijk wat hard geland en is de batterij eruit geslingerd. Hier foto's:
full
full
full
full
full

Ik zou hier echt voor gaan!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back