Multiplex Mentor

Hoi allemaal
Dit is mijn mentor
CIMG0124Small.jpg

Mijn setup
motor 42/60 Turnigy Prop 14x12
5s4000

5s ????
is dat niet een beetje veel voor zoon mentor

idd, perfect toestel.
Mooi, niet te duur, vliegt als een ei!

Zal niet wegdraaien ten gevolge van te lage snelheid (stall)

Vliegen er bij ons zeker een zestal van rond in de club

Heb al een tijdje spijt dat ik een Phoenix Rainbow heb gekocht ipv een Mentor.. :'(
Ziet er een leuk toestel uit.

James,

Kun je me de gehele setup vertellen.
regelaar, servo's etc.
Alvast bedankt.

De motor is de TR 42-60

Regelaar Turnigy plus 60 amp

Prop 14x12 APC E

Lipo Zippy 4000 5s

2x HS 81 MG rolroer en 1x hs 81 op sleephaak

en 2 x 4041 graupner servo voor richting en hoogte

Wiel kappen en het landing gestel zitten er zo niet bij.
Zo als op de foto

Groeten Wim

Laatst bewerkt:
Beetje laat met mijn reactie, maar ik heb inderdaad de standaardsetup, dus dat setje waarin de motor zit, regelaar, etc.

Ik vlieg met een 3 cels lipo, van 4000 Mah en dat gaat heel lekker. Kan je diverse starts en landingen me maken. Power zat dat ding, dus je hoeft er echt geen andere motor voor te kopen. Hij vliegt met enkele meters al.
Heb wel gelijk de servo voor de sleephaak ingebouwd. Erg handig als je later eens wilt slepen.

Het is moeilijk voor mij om te kiezen qua setup.
Als ik de standaard set neem van multiplex, heb ik het idee dat ik duurder uit ben, maar ik weet helemaal niks van de kwaliteit van de motortjes hier en daar. Zal er zelf uit moeten komen.

In ieder geval Wim en Olaf beiden bedankt.

multiplex setje zal natuurlijk prima werken alleen wel duurder, je kan ook iets in china bestellen bijv. turnigy sk motor en turnigy (plush) regelaar.. vlieg met meerdere motor van turnigy en regelaars en tot nu toe bevalt het mij prima, maarja bij hobbycity moet je wel iets langer wachten op je spul natuurlijk.. accu's zou ik zowieso bij hobbycity kopen is gewoon goed spul en kost geen drol, maar om ontopic te blijven mentor is een erg leuk toestel wat volgens mij ook wel leuk zal blijven als je goed kan vliegen!

Justus

Mentor & Gras

Hallo Mentor fans,

ik zie vel filmpjes waar een Mentor start en land op een asfalt start- en landingsbaan(tje). Bij ons op de club hebben we dit niet, alleen een mooi grasveld. Vandaar mijn vraag: wat is jullie ervaring met het starten en landen op een grasveld.... met de Mentor welteverstaan...

tx
Dennis

Geen probleem hoor. Ik vlieg altijd vanaf gras en met de standaard setup komt ´ie in enkele meters al snel los van de grond.

Dennis,

dat kan ik alleen maar beamen. Wij hebben ook een grasveld en dat gaat prima met de Mentor !

Groetjes,

Davy

Davy, Olaf, thanks.

Heb 'm zeer hoog op mijn verlanglijstje staan... zo hoog dat ik me nu aan het overhalen ben om er toch een to kopen... :D

PS filmpjes zijn altijd welkom...

PS filmpjes zijn altijd welkom...
Ik heb ook pas een Mentor gekocht om ermee te gaan slepen. Hier heb ik er een draadje over geopend. Indruk tot zo ver: super kistje!

Filmpjes: [URL="
vlucht[/URL] en [URL="
slepen.[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back