multiplex microjet

• Topicstarter Topicstarter jeffreyprinzie
  • Startdatum Startdatum
J

jeffreyprinzie

Guest
hallo,

ik heb de microjet gaan kopen maar als ik hem opsmijt heeft ie altijd de neiging om in de grond te boren, het is me 1x gelukt om hem goed te lanceren. ik gebruik een 8cel nimh van intellect en leg achteaan een beetje lood om het zwaartepunt te corrigeren. hebben jullie nog enkele methodes om hem op te goien of om dit probleem op te lossen. ik heb ook nog een 7 cel nimh die minder zwaar is. leg ik deze er beter in?

Jeffrey

Ondanks alle negatieve berichten over een originele setup in de Microjet, ga ik het over een niet al te lange tijd ook proberen.

ik heb er echter wel een 2s lipo aan hangen, misschien dat dat wat helpt ;)

De persoon van wie ik heb hem, heeft van de 3 lanceringen er 2 goed kunnen doen, dus dat is in ieder geval hoopvol :)

Het verschil is dan dus wel dat de lipo lichter is.... we gaan het zien :P

Moet het zwaartepunt trouwens gewoon op het originele punt? Of kan ik het beter ietsje anders leggen?

En is het wijs om een speed400 7.2 volt er in te hangen, met een 3s lipo pakketje? Of is dan binnen no time die motor op?

gewoon een mega 16\15\3 met een 4.75x4.75
en een 3sp1 1800 evo pakket gaat als een speer
en geen problemen met opgooien
kost wat meer maar ook meer fun :lol:
[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
ok, ik heb toch besloten het volgende te doen:

een speed 400 7.2 volt motor erin zetten, en vliegen op 3s lipo's.
Wel met het gunther propje.

Wat is nu een goede lipo (kwa grootte) om te gebruiken? Ik zat te denken aan 1000mah, redelijke vliegtijd, en niet te hoog gewicht...

Nog mensen met tips omtrend het zwaartepunt?

ik denk dat je moter die gunter op 3 cellen niet leuk gaat vinden
ik zou het met een 4.75x4.75 van graupner proberen
en dan natuurlijk wel even de stroom meten
in mijn micro jet past een himodel 2200 mah 3s perfect
en uitbalanceren gewoon volgens de handlijding op de schuimen nokjes

Ik meld me ook als een van de "een MJ is een vervelend ding" mensen. ;) 2x geprobeerd, 2x belabberde controle. Na em uit de boom getrokken te hebben, ligt ie nu weer uit elkaar in zn doos op zolder.

Bij mij zat er iig genoeg power in (typhoon 6-15 met 1300mah 20C lipo), maar toch behoorlijk bokken en rustig vliegen ho maar.

jah freak, jij moet ook niet zoveel power wille hebben :P

Airbus: 1x gooien, hop weg, rondje vliegen, landen, 2e keer gooien, te recht omhoog gegooid, dus de grond in...

hmm, over die prop: volgens anderen moet hij vliegen met die gunther.. maar goed, dat gaan we nog wel even uit zoeken dan ;)

even wat nagerekend, maar de enige reden om geen gunther te gebruiken is de bevestiging op de as denk ik he?

Heb met een motor calc nagerekend:

graupner speed400 7.2v, 4.75x4.75 apc prop, 1000mah 3s1p lipo, vliegtijd: 7 min volgas, thrust: 16 oz (453.5gr)
motor draait dan 17905rpm en trekt 8.566 amps en 90.57 watt. Dus is te doen met een 15c continue 20c burst pakketje.

moet te doen zijn lijkt me toch? tis wel theoretisch,maar ok...

ja hoor... je moet alleen wel wat dingen in je achterhoofd houden, zeker als hij niet idiote brushless gaat vliegen.
Airbus gooide gewoon te stijl omhoog, dat is hij gewend van zijn brushless 3d modellen... en ja.. DAT moet je dus niet doen.

De manier en prijs hoe ik aan de microjet en al zijn onderdelen kom, is het zeker waard om te proberen. 460 gram thrust moet toch wel genoeg zijn om een beetje fatsoenlijk weg te komen...

hieronder een filmpje van een microjet met dezelfde setup als wat er in die van mij komt (prop weet ik niet 100% zeker of hij hetzelfde is) alleen komt er in die van mij een 1000mah accu.

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
we gaan het zien he :P

Overigens was die landig gewoon een lompe duik het gras in... er werd niet eens moeite gedaan om netjes te landen...

Ook wil ik nog wel even iets kwijt over dat 2e filmpje.... als je een niet brushless MJ ZO gaat weggooien... gooi hem dan gewoon gelijk recht de grond in... je moet dat ding wel een flinke kracht mee geven, en niet weggooien als een oud wijf...

[update]

Zo, we zijn weer een stapje dichterbij!
- motor (7.2v graupner sp400) is binnen
- servo's besteld (uh)
- accu besteld (bidproduct)

In mijn winkelwagen (rc-tech) staan al klaar om te bestellen:
- ontvanger (+ crystal)
- prop (apc speed400prop 4.75x4.75)
- propadaptor
(- wat servo's voor freakazoid)

Als alles binnen is, kan alles erin, en dan kan ik hem eens proberen. Dit alles wel na het in gebruik nemen van mijn depron funtana!
En natuurlijk eerst alles goed instellen... en ik wil proberen een paar gooi testen te doen.

Misschien ben ik één van de weinige die met de ‘out of the box setup’ vliegt, en zowaar zonder start problemen.
Moet wel eerlijk bekennen dat +/- 5 van de 50 starts die ik gemaakt hebt niet super waren.
En een hele middag Microjet vliegen is er niet bij want dan heb je de volgende dag een vette schouder ontsteking, want met de setup die ik gebruik moet je gooien alsof je leven er van af hangt.
Goed recht gooien met absurd veel kracht is volgens mij de enige methode om probleemloos te starten.

Persoonlijk overweeg ik een speed480 7,2V met een 6x3 en een 3S (+/- 2000mAh).
(Zelfde setup heb ik in de Stinger (van topmodel)

Voor mij is het een leuk voor erbij toestel, als ik er vaker mee zou vliegen zou ik er een Mega 16/15/x (waarschijnlijk 16/15/4) op/in plaatsen.

kijk, iemand die hem iig WEL gewoon vliegt, mooi om te lezen.

Dat recht gooien wist ik gelukkig ook al, maar met die speed400 7.2 volt moet het met 460 gram thrust (tegenover 250 gram thrust volgens motorcalc voor de sp400 6v) wel een stuk beter gaan :D

Zo, alles is besteld, 4.75x4.75 prop, met propadaptor, en alles wat verder nog nodig was, en nog niet besteld was.

Nu wachten tot alles binnen is, en dan kunnen we hem in elkaar gaan zetten verder.

MarcelB, wat waren bij jou de uitslagen van de roeren? En de evt verdere instlelingen van je zender?

Thnx ;)

Back