multiplex microjet

• Topicstarter Topicstarter jeffreyprinzie
  • Startdatum Startdatum
Zal thuis even voor je kijken, maar zo 'uit m'n hoofd';
- 60% van de uitslag wat in het boekje staat.
- 30% expo op hoogte en rol
- bij de start een beetje up geven (1a2mm) m.b.v trim of via schakelaar...
Toestel is zeer wendbaar, maar bochtjes niet te klein vliegen (duitsers noemen het raumbanig ofzo..) met mijn huidige setup wordt het vlieggedrag tijden te kleine bochtjes zeer zenuwachtig...

Ah keey, het is een begin, als je de uitslagen op zou kunnen meten... graag ;)

vlieggedrag bij kleine bochten heb ik al meer over gelezen. Dat zou echter bij bij het gebruik van een sp400 op 3s een HEEL stuk minder moeten zijn. Maar we gaan natuurlijk niet TE veel risico's nemen.

De uptrim zet ik op een schakelaar, dat is makkelijker, en heb ik een "startstand" :)

Zoooo, bijna alles is er voor de microjet :)
Vandaag binnengekregen (heel snel.. gister besteld!)
- ontvanger
- prop
- propadaptor
- crystal

Nog onderweg (maar wel verstuurd):
- accu
- servo's

Nog ff wachten dus.... :P

jeffreyprinzie zei:
hallo,

ik heb de microjet gaan kopen maar als ik hem opsmijt heeft ie altijd de neiging om in de grond te boren, het is me 1x gelukt om hem goed te lanceren. ik gebruik een 8cel nimh van intellect en leg achteaan een beetje lood om het zwaartepunt te corrigeren. hebben jullie nog enkele methodes om hem op te goien of om dit probleem op te lossen. ik heb ook nog een 7 cel nimh die minder zwaar is. leg ik deze er beter in?

Jeffrey

Een aantal gehad, en meestal gevlogen met MEGA 16-15-2 en 4,7*4,7 Graupner cam. Als akku een 6 cellige sub-c nicad 8O (heavy en heavy :wink: ). De enige manier om hem lekker weg te krijgen was gewoon aan de vleugel wegslingeren, succes verzekerd!

Greetz van Aldert

De accu is binnen, en word wakker geschud ;)

Nu is het nog wachten op de servotjes... Hoewel ik van iemand mocht het heel lang gaan duren 2 servo's (zelfde als die ik besteld heb) kan krijgen.

Ik wacht nog even op de mail van marcelB over de instellingen en uitslagen ;)

Ga dit weekend de 7.2v sp400 even in laten lopen (kan dat gewoon op 2 penlights van 1.2 volt? een half uurtje?)
Ook ga ik de "opstaande vleugeltjes" (geen idee hoe je die noemt) vast lijmen.

Volgende stap is alle electronica erin hangen, en zwaartepunt netjes krijgen.

En dan komt het.... dan moet hij de lucth in :P

UPDATE:
zooo, de motor ligt in te draaien hier, ff houtje-toutje een manier gevonden om er 2 penlights aan te hangen :)
DSCN1323.JPG

Zoooo, ik heb van marcelB alle instellingen gekregen :P Dus gaat goed komen (de instellingen he... ;))

Mijn accutje is ook opgepept en klaar, dus nu de servo's nog :)

Zoo, gisteren hebben we de regelaar aan de nieuwe motor gesoldeerd, en ook een accu connector aan de regelaar gehangen.
Toen de motor op de MJ gezet, en even getest. Werkt prima :)

Toen de prop er nog even op gezet, en nog eens getest :D Airbus moest toch wel toegeven dat dit een boel meer thrust leek te geven dan zijn setup :P en HIJ vloog er zelfs gewoon mee :D

Gaat goedkomen dus!

Nu nog wachten op de servo's, en dan kan hij afgemaakt worden.

Heb dit draadje even doorgenomen en misschien heb ik het gemist of zo.
Maar bij de Micro Jet moeten standaard de rolroeren 2 a 3 mm up staan zodat er een S profiel ontstaat.
Bij de start wordt het dan een klein tikkie up trimmen en kan men met een gewone handstart en draaiende motor het model lanceren.
Ik heb die fout ook de eerste keer gemaakt en heb nu totaal geen problemen meer.
Ik vind het een heerlijk ding om mee te vliegen het enige wat ik irritant vindt ( nou ja :rolling: ) is dat hij/zij net als een jonge meid met de kont schud.

Janneman :zon:

Dat van die 2 / 3 mm up had ik volgens mij ook gelezen in de handleiding van de microjet ja.

Kun jij mij anders ook een mail sturen met wat foto's evt, en waarden van uitslagen en zender instellingen??? Als je zou willen....

Hoe meer info ik heb, hoe beter :)

Dank je wel ;)

ik lees overigens dat die 2mm up alleen bij de 1e vlucht is, voor de veiligheid. Hierna moet je hem uittrimmen, en zorgen dat hij level vliegt "hands-off" en die standen voortaan behouden.

Bij lanceren in het vervolg dan een millimeter of 1,5 up geven (via trim of schakelaar)

Zoo, vandaag het "klikmechanisme" in de MJ gelijmt, en in het voorste kapje, dat sluit nu heel stevig en netjes.

ook heb ik de regelaar een goede plek gegeven, en de motor nog eens getest met de juiste regelaar instelling :)

De 2 mm up die je bij het begin moet geven is dus idd blijvend, maar je moet alleen beetje bijtrimmen om hem netjes te laten vliegen. Vliegt hij goed (hands off) dan moet alles zo blijven staan. Voor liftoff is dan 1mm up genoeg.

Hoi Badbert,

Zoals belooft hier de gegevens van mijn MicroJet zoals ik er gisteren nog mee gevlogen heb.

Zender: Multiplex 3010
Roeruitslagen in zender: 50%
Expo : 70 %

Uitslagen van de roeren:
2 a 3 mm up ten opzichte van vaste achterlijst vleugel.
Uitslagen 6 mm up en 9 down.
Bij lanceren 2 tandjes up trim.

Hoop je hiermee geholpen te hebben.

Janneman :zon:

Ahhh, super :D

Heel erg bedankt ;) Zodra ik de eerste vlucht heb gehad, laat ik hier weten hoe het ging ;)

Zoooo, ga zometeen de 2 servotjes ophalen, deze waren binnen.
Dan inbouwen, en dan de zender instellen... ben benieuwd!!

Zooo, net even de servotjes aangesloten, ik dacht: dan stel ik de mixers enzo alvast in.

Ik proberen... proberen... servo's op een ander kanaal... weer proberen... weer wisselen.. en het wilde maar NIET werken....
Ik eens goed door de instellingen... stond het toestel op de verkeerde mode :oops:

Dussss ik die veranderd, alles nog eens aangesloten, hoogte: jaa hoor, rol: ja hoor! hoogte + rol: JEP :D

Dus dat is ook goed, nu de kabels nog verlengen, dan kunnen ze erin, dan de uitslag instellen, launch stand achter een knoppie, en dan gaan we toch maar een poging wagen :D

Zo, vandaag alleen tijd gehad om de servodraden te verlengen (foamtana afgebouwd en succesvolle maiden gehad).

Ga ze misschien vanavond er nog even in hangen, heb de ruimte in de vleugels al pas gemaakt.
Als ze er in hangen, stel ik gelijk mijn zender helemaal af, en dan kan hij de volgende keer mee naar het veld :D

Zender is ok ingesteld, zwaartepunt is ok... dus hij kan mee naar het veld ;)

Wat een voor het zicht kleine uitslagen zeg :P Ben de uitslagen van de spacescooter gewend, en funtana is natuurlijk extreem (3d :P )
Maar meer zal het kleine kistje wel niet nodig hebben denk ik!

Ik heb nu onder de flaps knop de hoogteroeren 1,5mm up gegeven, en straks trim ik hem eerst nog 2mm up (zoals in het boekje staat) Uitslagen zijn volgens het boekje, en alles zit wel onder Expo... ;)

UPDATE:

Nu is hij echt af... ;)

DSCN1598.JPG

Zo, klaar voor het veld :P

DSCN1599.JPG

Het buikje ;)
Antenne heb ik met "glastape" op zijn plek geplakt, steekt 3 cm uit aan de ene vleugel.

DSCN1600.JPG

De ingewanden. Heb dat blauwe kapje vastgeplakt met wat druppels UHU por, dat is altijd nog los te krijgen mocht het nodig zijn, maar alles is een aantal keren getest ;)

DSCN1601.JPG

De accu zit (stevig) op zijn plek met klitterband, zo is het cg ook nog evt klein beetje bij te werken. Heb wel wat EPP uit het cockpitkapje moeten halen, maar het geeft ook nog wat steun aan de accu.

Nog wat shots samen met mijn pas afgebouwde (en succesvol gemaidende) funtana:
DSCN1602.JPG

DSCN1603.JPG

Nu hopen dat de 1e vlucht goed gaat, ben benieuwd....
De meningen zijn verdeeld, er wordt zelfs geroepen (niet met deze letterlijke woorden, maar daar komt het wel op neer) dat ik niet te veel naar de afwerking moet kijken, ik zie het toch maar 1x... zo negatief sta ik, en de persoon die erbij gaat zijn niet tegenover natuurlijk ;)

ZOOOO, net terug van een middagje vliegen met Airbus... met een SMILE.. dat wil je niet weten!

Vandaag met de microjet gevlogen!!! Airbus heeft hem gegooid, en dat ging heel goed. 3 vluchten gemaakt, en bij de 3e toch al wat gekkigheid geprobeerd :)
Uitslagen uit het boekje vliegen prima, up zou iets meer mogen hebben, maar valt mee.
Expo heb ik wat minder gezet, zodat hij wat beter reageert!

Maar man man, wat vliegt dat lekker zeg :) :)

Dus voor de mensen die twijfelden, of dachten: dat word nix: :fuckyou2:
En voor de rest: dit vliegt LEUK!!!!

wat foto's van vandaag:
P1090261.JPG

P1090258.JPG

P1090248.JPG

En de mooiste van vandaag:
P1090257.JPG

En dit was ik, na de succesvolle vluchten van vandaag:P :
P1090226.JPG

Volgende vlucht misschien iets meer uitslagen, maar eerst maar eens goed wennen aan het dingetje :)

Overigens zweeft dit toestelleke boven verwachtingen, en is goed te landen!! Overtrekeigenschappen zijn ook nog best goed, in ieder geval.. bij mij dan heb ik gemerkt ;)

Back