multiplex microjet

• Topicstarter Topicstarter jeffreyprinzie
  • Startdatum Startdatum
8) Gefeliciteerd! en heel veel plezier ermee!
Heb je al zelf gestart (gegooid) of wordt dat de 'volgende stap'.

Jou verhaal motiveert mij weer om het stof maar eens van mijn MJ af te blazen :wink:

MarcelB zei:
Heb je al zelf gestart (gegooid) of wordt dat de 'volgende stap'.

dat word de volgende stap :P :wink:

is verdomd moeilijk om een fototje te pakken zonder spiegelrefex camera !

foto's getrokken door een Fz 20

Airbus heeft de microjet voor me gestart, ik ga de volgende keer nog 1 redelijke vlucht maken (lekker vertrouwen in dit kistje krijgen) en dan daarna zelf een keer proberen te starten. Hoop dat dit ook lukt, dan ben ik niet afhankelijk van anderen omdit kistje te vliegen!

janneman zei:
Gefeliciteerd Klasse! :thumbsup:

MarcelB zei:
8) Gefeliciteerd! en heel veel plezier ermee!

Dank jullie wel :D ben er eigenlijk wel blij mee dat hij vliegt! En plezier heb ik er zeer zeker van!

MarcelB zei:
Jou verhaal motiveert mij weer om het stof maar eens van mijn MJ af te blazen ;)

Ik zou het doen ja! Ik vind de microjet echt heel erg leuk vliegen, je bent lekker bezig, ookal wil je hem recht houden :D Ik had geen last van gek gedrag in de bochten, en kon ze heel scherp maken! Zweven deed hij echt perfect, zelfs met dit toestel heb ik ondervonden dat het mogelijk is om lekker omhoog te gaan (ik had power genoeg, ging vrij ver verticaal) en dan gas los, en ff lekker rond zweven :)

Binnenkort gaat mijn vader als het goed is mee, met zijn DV camera :D dus dan hoop ik dat er een filmpje is :)
Ook neemt hij zijn canon eos 300D mee, dus goede foto's moet zeker lukken!

Even een correctie:
janneman schreef:
Jou verhaal motiveert mij weer om het stof maar eens van mijn MJ af te blazen
Dit heeft MarcelB geschreven.

Veel plezier er mee, ik zelf vindt het heerlijk om laag en hard te gaan, maakt het lekker spannend.

Janneman :zon:

oeps :oops: sorry... aangepast ;)

Ik ben ook een aantal keren (voor mij) laag overgekomen :) Dat geluid... echt super leuk :D Lekker aan komen duiken, voorbij vliegen, en ineens zo recht mogelijk omhoog :P

jaaaa, hier gaan we veel lol aan beleven (zolang hij heel blijft natuurlijk :lol: )

Gisteren avond wederom een vluct met de microjet kunnen maken. Airbus had hem nog even gestart, maar zonder veel moeite te doen, ging hij al snel omhoog. Echter bij het vliegen af en toe wat storing gehad... zijn er meer mensen die dit gehad hebben? Nu kan dat natuurlijk wel, want alle electronica zit op elkaar gepropt in een klein stukje romp :roll:

Kan ik dit oplossen door rond wat draden alu folie te wikkelen? Om de regelaar zal ik maar niet doen he?... Of gaat dit alleen maar meer storen als het tegen elkaar aan komt?

Volgende keer start ik de MJ zelf in ieder geval!!!

vandaag de eerste vlucht na de "aanpassingen" en het scheelt toch wel wat! Had beduidend minder storing :)

2 heerlijke vluchten gemaakt (wat vliegt dit dingetje toch leuk zeg..). 1e vlucht heeft Airbus hem nog gestart, 2e vlucht moest het er toch eens van komen... en ik heb hem zelf gestart. Dit ging boven verwachtingen, zo goed! Gewoon 2 stappen zetten, flinke duw, en hop, hij is weg :D

Nog een paar vluchtjes, en dan de uitslagen wat vergroten, hoogte is niet zo heel fel, loopings draait hij niet erg klein. Maar goed, het vliegt lekker :P

Hallo Badbert,

hoe ligt je zwaartepunt?
En vooral, waar ergens?

Heb een MicroJet gekregen met serieuze kontronic motor + regelaar.
Ga er ook een lipo inzetten van 1500Mah.

Maar weet nog niet zeker waar het zwaartepunt moet liggen, daarmee..

Het zwaartepunt ligt bij mij precies op de bobbeltjes welke onder de vleugel zitten.

Iemand heeft echter verteld, dat als je er een flinke motor in gaat zetten, het zwaartepunt IETS naar voren moet liggen, dus dat hij op die bolletjes net wat voorover gaat hangen. Maar daar heb ik geen ervaring mee :) Ik heb het zwaartepunt precies op de bolletjes liggen iig.

Ik heb een speed400 7.2 volt erop zitten. Met 3s lipotje. 1000mah. en een 4.75x4.75 prop.
Snelheid heeft hij genoeg, alles past precies, ook voor het zwaartepunt, en ik kan ruim 8 min vliegen volgas op die accu, lang zat met dit model, want je blijft sturen, en het is blijven opletten!

Met een snelle motor inderdaad iets naar voren, anders wordt hij bij hoge snelheiden wat zenuwachtig, vliegt niet erg lekker dan ;) Is bij het starten iets lastiger misschien (ligt eraan hoeveel naarvoren) dat zou je kunnen compenseren met een tikke up trim in een land / start mode op je zender.

Dat up trim heb ik ook, ongeveer 2mm up in een startstand (flaps knop), landen kan zonder.
Startstand aan, vol gas, goeie duw vooruit en hij is moeiteloos de lucht in!

Heb ondertussen ook met mijn Micojet gevlogen.
2 keer gelanceerd, 2 keer gelukt! :)

Zit wel een serieuze kontronik motor in, vliegt zonder veel moeite verticaal :-)

Back