Multiplex pico 3/4 of 5/6 ontvanger geschikt of niet ???

Discussie in 'EDF forum' gestart door knife-edge, 15 okt 2007.

  1. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Hallo iedereen,
    ik had graag geweten of de Multiplex Pico ontvangers 3/4 of 5/6 geschikt zijn om in een electrojet te gebruiken???

    Dirk
     
  2. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(Belgiƫ) (model wings ternat)
    Ik zou het eerlijk gezegd afraden ;)
    Ik heb zelf een Multiplex Pico 5/6 ontvanger en heb hem al meerdere malen gebruikt bij o.a.: Minimag & TwinJet...
    Echter heb ik bijna een uur moeten zoeken (samen met men broer) om men Twinjet terug te vinden door een storing bij de ontvanger :?
    Hierdoor wou hij uit zichzelf beginnen vliegen met als gevolg dat hij begon te tollen en zichzelf de grond in boorde :roll:
    Daarom gebruik ik die ontvanger niet meer en vlieg ik enkel nog met (grotere en betrouwbaardere) Futaba-ontvangers ;)
    Je doet maar wat je wil, maar voor mij is het gedaan, genoeg problemen mee gehad :wink:
    Ook in mijn club wisten ze me te zeggen dat deze zeker en vast niet geschikt was om er buiten mee te vliegen... Hij is eerder voor indoor zoals heli's, shockflyers, ... :roll:

    Mvg
    L4nc3r & Sven311
     
  3. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    ok bedankt :wink:
     
  4. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Met de 4/5'jes en de latere 5/6'jes van Multiplex is niets mis mee .... ik heb er een stuk of 5 in gebruik, ze zitten in diverse (wat grotere) Electro "outdoor" kistjes .... en ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad die te wijten zijn aan de ontvangst of het bereik .....
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Mijn vader vliegt er ook probleemloos mee en zelf heb ik er ook tijden mee gevolgen. Ook met een motor zwever op groote hoogte geen enkel probleem. Met een snelle EDF jet is elke tik 1 teveel helemaal een tikje down als je laag volgas over het veld komt...... dus ik zou er een betere in zetten, liefst pcm of iets met een actieve filter (BERG oid), ook dubbel supper is aan te raden.
     
  6. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Zelf gebruik ik uitsluitend nog maar de Shulze serie want heb met ander merken als ACT, JETI, MPX en zelfs HITEC behoorlijk spannende momenten gehad. Nu is Shulze best goed als de aandrijving dicht bij de ontvanger zit, maar boven de 700 Watt zijn er toch nog tikjes op de roeren van verschillende modellen te zien. 35mHz is voor elektro toch nog link. Ook met PCM.
     

Deel Deze Pagina