Multiplex RoyalEvo9 en Reflex XTR

• Topicstarter Topicstarter Ton 911
  • Startdatum Startdatum
T

Ton 911

Guest
Hallo,

Wie kan mij uitleggen hoe ik deze combinatie werkend kan krijgen.
Moet ik de zender in "leerling module" zetten?
Heb de zender net 1 dag.
Reflex blijft maar zeuren dat ik mijn transmitter moet aanzetten.

P.s. kan ik ermee simmen zonder dat de synth module in de zender zit?
Heb in een ander draadje gelezen van iemand waarbij al 2 keer zijn module was stuk gegaan met het simmen.

Alvast bedankt.

Volgens mij staat de zender altijd in leraar/leerling mode en hoef je niets te doen om signaal op de DIN connector te krijgen, maar gebruik je de juiste pinnen wel ?
(http://user.belgacom.net/TX2TX)
Ik gebruik de EVO hier met hetzelfde kabeltje dat ik voor mijn oude 2010 had en dat werkte van de eerste keer, niet met Reflex maar met FMS maar wel op de USB poort als joystick.

Kris

Ik heb mijn kabel bij Reflex zelf vandaan.
Gisteren nog even nagekeken, hij is volgens onderstaand plaatje gesoldeerd. Neem aan dat dat goed is.

mpx.jpg

P.s je link doet het niet.

Ik kreeg Reflex ook niet werkend op mijn evo9, toen ik hem in de pupil modus zette werkte het wel. Je moet na het simmen dit weer uitzetten anders kom je steeds in dat menu wanneer je de zender aanzet.

Ik vond de besturing met reflex niet lekker werken met de evo omdat de stuurcomando`s vertraagd werden, later heb ik een oude mpx zender geprobeerd en dat werkt wel goed.

Je mag je evo nooit sneller laden dan 1c en kijk uit met dat simmen want voor je het weet ben je grounded !

Heb het werkend.
Weet niet precies wat het is geweest. Nadat ik dit topic had geopend, heb ik vanmorgen op de Reflex site eerst dit stukje gelezen en USB drivers van de Reflex site gedownload.
Quote: In einigen Fällen modifizieren einige Joysticks den Windows HID Treiber in einer Weise, dass hinterher der Reflex mit dem Treiber nicht mehr funktioniert. Dazu sind einige Hinweise in der Anleitung enthalten (F1). Sie können sich aber hier auch ein kleines Programm herunterladen, mit dem das Problem beseitigt wird.

Download: http://www.reflex-sim.de/tools/ReflexHIDInstDE.zip

Das ist nur dann notwendig, wenn auf Ihrem Rechner jemals ein Joystick installiert war und das Reflex Interface als "Unbekanntes Gerät" identifiziert wird bzw. der Reflex die Fehlermeldung "Bitte Fernsteuerung einschalten" bringt. Das gleiche Interface arbeitet aber auf einem anderen Rechner einwandfrei.

Tevens zag ik op de site dat je eerst je zender moet aanzetten alvorens je Reflex moet opstarten. Dus daarna werkte het. Of dat nu komt door de drivers of door de volgorde van aanzetten :?:

Bedankt voor alle hulp.
Kan simmen zonder module, dus die kan niet stukgaan :lol:

Met het helivliegen reageert bij mij de heli een fractie van een seconde later dan mijn stuurcorrectie waardoor het heel raar vliegen is. Heb jij dat ook ?

Back