Multiplex Spacescooter Topic.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sven, 15 jan 2005.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Hoi allemaal,

    Ik heb n tijdje met R/E/M modellen gevlogen, en nu was ik opzoek naar mijn eerste stapjes in de aileron klasse.

    Opzoek naar een aileron parkflyer kwam ik de Multiplex Space Scooter tegen. Dit leek mij wel een interesant toestel omdat ie uit behoorlijk dik elapor plus schuim is gemaakt, waardoor die wel n stevige landing aan zal kunnen.

    Maar voor ik mijn aankoop doe, wil ik eerst graag wat vraagjes stellen aan mensen die weten hoe de space scooter in elkaar zit en vliegt.

    Hier komen mijn vragen:
    • Heeft het veel nut om ook de rudder aan te sluiten?
    • Kan de space scooter ook traag en rustig vliegen?
    • Kan iemand die nog helemaal nooit gevlogen heeft, er ook mee leren vliegen (Vriend van me wil mee doen)?
    • Vliegt de space scooter goed op zijn stock motor?
    • Loont het de moeite om in lipo te investeren?

    Nu maar hopen dat er op dit forum een paar Space scooter eigenaren rond sluipen. :wink:
     
  2. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel Belgiƫ
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Omdattie frans is, issie totaal niet prachtig. :p

    Met plaatjes kijken wordt ik niet veel wijzer, hun vertaalknop werkt niet, en babalfish blijft erop steken.
     
  4. rcpilot

    rcpilot

    Lid geworden:
    27 dec 2004
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Je kan die site ook op engelse taal zetten.
    Kijk maar links bovenin.
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik stel voor dat je mijn vorige post nog eens wat beter leest. ;)
     
  6. rcpilot

    rcpilot

    Lid geworden:
    27 dec 2004
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Sorry, nog niet goed wakker.
    Bij mij werkt die vertaalknop wel, raar zeg.
    Vertaalprogramma's werken over het algemeen geen van allen goed.
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ja, de vertaalknop vertaald prachtig de voorpagina, maar zodra ik naar de constructie ofzo ga kijken, is et weer frans.
     
  8. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel Belgiƫ
    Freak toch, wie kent er nu geen Frans ? :lol:
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    ....moi. :p
     
  10. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Heeft het veel nut om ook de rudder aan te sluiten? NEE
    als je zelf kunt vliegen, moet je weten waar het rudder voor is.
    Kan de space scooter ook traag en rustig vliegen?
    kan wel is afhankelijk van de bouw
    Kan iemand die nog helemaal nooit gevlogen heeft, er ook mee leren vliegen (Vriend van me wil mee doen)?
    ja, mits instructeur aanwezig(vliegclub)
    Vliegt de space scooter goed op zijn stock motor? JA, mits goed gebouwd

    Loont het de moeite om in lipo te investeren? JA
     
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    De rudder lijkt me alleen handig om met een beetje zijwind te vliegen, en om em een beetje sierlijker bochten en rolls te laten maken. Et kan prima zonder. Knife edgen zie ik voorlopig niet gebeuren met een space scooter. :lol:

    En dat de SS afhankelijk van de bouw goed langsaam kan vliegen, heeft temaken met de CoG?

    Dat leren vliegen alleen gaat met n instructeur, zeiden ze ook al tegen me toen ik mijn eerste rudder vliegtuig kocht. Maar na 3 packs en hooguit 5 euro schade, vloog ik al keurige laps, dus dat moet er maar net aan liggen of je er gevoel voor hebt denk ik. (Ik kan mijn geld wel beter besteden dan aan zon club. Mijn aandacht ligt alleen bij parkflyers, dus zon speciaal veld is voor mij vrij overbodig.)

    Offie goed vliegt met stock motor heeft waarschijnlijk ook temaken met CoG, en of je em dr op een goede hoek in hebt gebouwd?

    En dat lipo beter zou zijn, zat er eigenlijk al dik in. :wink:

    Hoeveel flight time zou je dr uit kunnen halen met n beetje normaal rond toeren denk je?
     
  12. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    iemand die zon speciaal veld overbodig vindt

    maakt de hobby voor IEDEREEN kapot
     
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Owja, alleen omdat ik liever met een klein parkflyertje bij een boer op n veldje wil vliegen, inplaats van 100 euro per jaar lammeren zodat et volk met loeigrote balsa benzine kisten hun veldje hebben, maak ik et voor iedereen kapot.... Ja tis goed hoor..

    Blijf n beetje ontopic als et kan.
     
  14. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    dit lijkt mij ontopic,...
    ik ben veplicht om juist en goed advies te geven

    zoek een andere hobby
     
  15. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Hier is mijn advies: Laat mij met rust, zulk soort advies mag je houden....

    Ik ben niet geintereseerd in clubs waar ze met grote benzine en balsa kisten klooien. Ik heb geen behoefte aan 100 euro over de balk gooien voor andermans plezier. Ik heb geen zin om 100 euro uit te geven aan iets wat ik totaal geen behoefte aan heb. Ik heb geen gemillimeterd veld nodig, ik heb geen moeilijk bouw advies nodig, ik heb geen vlieg instructies nodig. Ik heb me tot nu toe prima kunnen redden met zelfkennis, internet en verschillende forums.

    Waarom zou ik nou bij zon club gaan zitten.. Een beetje duimen zitten draaien tussen de 30 plussers en hun grote benzine vliegtuigen tot ik eindelijk es mag gaan vliegen met mijn simpele foamertje. Daar voel ik mij helemaal niet thuis. Ik vlieg nog liever alleen of met zn 2en (een vriend van me vliegt ook), dan tussen dat gekeuvel te gaan zitten. De clubs die er hier zijn, vind ik zoiso allebij niks. De ene EIST dat ik met een dure 4takt ga vliegen, en de andere wil dat ik zomaar even 200 euro op tafel leg als startgeld. Daar kan ik VEEL vliegtuigjes van kopen..

    Jaja, kom maar met die verzekerings kwestie.. Maar wat moet ik met een verzekering? Waar ik ga vliegen is in n omtrek van 5 kilometer geen levende ziel of enig beschadigbaar goed te bekennen.

    En voor zover ik weet... onder de 500gram MAG je gewoon int openbaar vliegen?



    Maargoed, Ik wil dit topic graag behouden dus ik stel nog eens n vraag over de space scooter. Weet iemand hoegroot de batterijpack houder is? Ik wil gaan zoeken naar geschikte lipo packs.
     
  16. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    jongens graag een beetje relax tegen elkaar :wink:
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    k. :pim:

    Ik zie het nut van clubs niet zo, voor mensen die zich alleen intereseren in kleine electro vliegtuigjes. Thats all. :wink:
     
  18. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    clubs zijn niet alleen voor 30+ers
    clubs kosten niet per defenitie 100 euro per jaar + 200 inschrijfgeld

    40 euro per jaar, verder geen gezeik.
    ook wat jonge lui op het veld

    en dat gekeuvel... hartstikke gezellig, waar denk je dat je nu tussen zit?

    mijn mening over clubs, tzou zonde zijn als iedere beginner nu afgeschrokken word door jou voorstelling van hoe het zou (kunnen) zijn.

    Over de space scooter, dat ding vliegt naar zn bouw kijkend vrij snel. toch zit er een motor met vertraging in, dus tzal niet als pylonracer vliegen.

    batterypackhouders ken ik niet... ik gebruik klitteband. In die SS kan je wsl gewoon op de gewenste plek je accu leggen/klittebanden/klemmen/plakken??!!

    Investeren in lipo is zeker het geld waard. let wel dat je ook een geschikte regelaar en lader nodig hebt.

    gr
    tim
     
  19. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Natuurlijk zijn clubs niet alleen voor de wat oudere mensen, maar t zijn dr wel n boel, vergeleken met et volk van 20 jaar, of lijkt dat alleen maar zo?

    Dat geklets hier op t forum vind ik wel leuk, maar is dat echt zoveel geld waard om jullie in het echt te zien? (Niet verkeerd opvatten. :wink:)

    40 euro per jaar, dat moet ik nog meemaken.
    De ene club hier vraagt 55 euro per jaar, + 7,50 inschrijfgeld.
    Dan komt de KNVvL nog even n dikke poot uitdraaien van 65 euro + 11,35 inschrijf geld, en later zelfs nog eens 11,35 voor een sport licentie.

    Om te beginnen moet ik dus al 138.85 euro afrekenen om uberhaubt binnen te komen. En wieweet wat zon brevet halen zodat je zonder instructeur mag vliegen wel niet kost.

    Er is nog n andere club, maar die was vrij bot en kortaf met zn mailtjes, en eiste naast de club kosten ook nog eens n 4takt motor vliegtuig om te mogen vliegen, dus die heb ik maar aan de kant geschoven.

    En dat afschrikken, tsja, ik was ook ooit n beginner, en na wat rondneuzen had ik et wel weer gezien met die clubs. :p


    En weer terug naar de SS:

    Ik heb net een mooie jamara X-peak 3 plus besteld bij birchler, dus de lader is covered. 8) Voor de ESC had ik mischien nog n goedkope zelf te maken oplossing. Ik heb hier plannen liggen voor een micro-scream. Dat is een pieso pieper die bij 9 of 6 volt gaat jengelen als n brandmelder, zodat je weet dat je gas terug moet nemen en landen. Denk je dat dat werkt?

    En met kitteband je accu aan de SS? Hoe doe je dat dan? aan de zijkant gaat ie lelijk trekken denk ik, en op zn buik lijkt mij geen handige plek vanwege de landing.
     
  20. m.verhaegh

    m.verhaegh Guest

    Mag ik vragen welke club dat was?
     

Deel Deze Pagina