HH mode staat nu aan maar zorgt erbij mij voor dat hij dat hij de uitslag te goed vast houdt, kleine stuur correctie reageert hij dan niet op dus hem uit die HH mode halen moet je dan geforceerd harder sturen, dat zet ik uit denk ik.
Grappig, dat viel me gisteren ook op. Als ik de knuppels loslaat, gaat ie in HH. Maar om hem daar uit te krijgen, moet ik vaak harder sturen dan ik eigenlijk van plan was. Zeker bij de landing gebruik ik vaak maar hele subtiele stuurbewegingen. Daar reageert ie dan niet op, totdat je wat harder stuurt en de daaruit volgende vliegbeweging ook wat heftiger is dan je eigenlijk van plan was.
Toch heb ik gisteravond wel leuk gevlogen met de Stuntmaster, ondanks een duidelijke bries. Niet heel hard, maar het was verre van windstil. Telkens erg mooie, zachte landingen gemaakt op het asfalt.
Het rollen gaat nu ook een stuk sneller, maar nog steeds niet snel genoeg, ondanks dat de rolsnelheid nu op 2 omwentelingen per seconde staat. Maar... ik snap ineens wel waar dat door komt: omdat de uitlslagen belachelijk groot waren, heb ik ze op de zender gehalveerd. Hij stuurt dus ook maar een halve uitslag naar de gyro, die dus besluit om te rollen met 1 omwenteling per sec. Ik kan op zich de uitslag op de zender weer vegroten naar 100%, aangezien ik de uitslag via de Guardian al beperkt heb. Maar dat brengt weer het probleem met zich mee dat de uitslagen veel te groot zijn op het moment dat ik de Guardian uitzet. Toch maar eens kijken of ik de uitlslag niet mechanisch wat kan beperken, ipv via de zender.
@r.marijnissen: gebruik jij eigenlijk de rate gyro? Dus dat ie bij elke knuppelstand een vaste rolsnelheid heeft? Of momenteel alleen HH (wat je dus uit wil zetten) en de stabilisatie bij ongewenste beweging (wind)?
Wat ik zelf ook nog een nadeel vind van HH: ik kan niet echt goed meer een bocht maken met alleen rolroer en hoogteroer. Het is net als bij m'n heli: ik moet ook richtingroer gebruiken. Nu lukt dat ook wel, maar ik wil eigenlijk geen ander vliegtuig als ik 3D mode aanzet. Ik wil alleen een windbestendiger vliegtuig. Ik ga ook maar eens experimenteren met 3D zonder HH.
Wat ik bedacht: je kunt via de pc software zelf instellen wat de Guardian moet doen bij elke schakelaar stand. Wat misschien handig zou zijn:
- schakelaar naar boven: 3D met HH
- schakelaar in het midden: alleen 3D, zonder HH
- schakelaar naar beneden: Guardian uit
of misschien bij schakelaar naar beneden: 2D mode, als laatste redmiddel. De Guardian helemaal uit kan namelijk ook via de gain schuif.
Maar goed, nu hij in 3D mode best al aardig vliegt, wil ik wel eens vliegen bij wat meer dan windkracht 2. Maar het is hier de laatste tijden zo extreem: of het is rustig weer, of de bomen zwiepen heen en en weer bij windkracht 5. Wat ik nu nodig heb, is windkracht 3
Of gewoon niet zeuren, en eens met 4 a 5 de lucht in. Als r.marijnissen tot windkracht 7 vliegt, moet dat blijkbaar kunnen