Multiplex Twin Star II

Hij is net af nog geen 5 min geleden (met dank aan Sanka!).

gelijk even wat foto's gemaakt.
a.s. zondag de ''maiden''. vandaar deze topic.. indien er tips/adviesen zijn voor afstellingen/aanpassingen e.d. hoor ik die graag! Uiteraard hou ik hem liever heel.

Setup :

2x Argonaut Race 400 7,2v
1x 25 amps regelaar
1x JetiRex MDP 7
2x ELE Diamond 11,1v 1500mah lipo parallel (3000mah)
4x 9 grams servo.

img3105small1dl.jpg

img3109small9pa.jpg

img3111small3rl.jpg

Edit :

Lol, had mijn zoontje Mika op een stoel gepland en twinstar vastgehouden.
Hij mocht gas geven (is al op 3 jarige leeftijd erg kundig met Aerofly dus hij weet precies wat hij moet doen). Maargoed.. met gas dus aardig wat wind wat zijn haren omhoog gooide. hij had aardig schik zoals je ziet. :)

mika8by.jpg

trek maar handschoenen aan .
die accu,s vlieg je niet meer leeg.
of je moet zin hebben in meer dan een half uur vliegen .
groeten wiebe .
ps vliegt als een eitje.

Awol zei:
Ziet er mooi uit!
Is dit een kist waar je ook wat mee kan stunten? rolls etc?
stunten :evil: aerobatic !!!
rollen en inverted flight zouden wel moeten gaan met zo'n kistje met rolroertjes. Hij heeft ook rolroeren dus dan ben je over het algemeen toch al wel wat wendbaarder

wilco1985 zei:
Awol zei:
Ziet er mooi uit!
Is dit een kist waar je ook wat mee kan stunten? rolls etc?
stunten :evil: aerobatic !!!
rollen en inverted flight zouden wel moeten gaan met zo'n kistje met rolroertjes. Hij heeft ook rolroeren dus dan ben je over het algemeen toch al wel wat wendbaarder

Sorry aerobatics.......het jargon is mij nog vreemd :wink:

@Awol, kom keertje naar Nistelrode dan. Kun je hem zelf zien vliegen.. ben er bijna elke zondag ;)

Stunten.. lijkt me wel.. kan zelfs met de EZ als je hem genoeg powered.

- Loopings (voor- achterwaarts)
- op zijn kop doorvliegen
- Rols gaan niet zo goed door de vleugelvorm.

Noah zei:
@Awol, kom keertje naar Nistelrode dan. Kun je hem zelf zien vliegen.. ben er bijna elke zondag ;)

Stunten.. lijkt me wel.. kan zelfs met de EZ als je hem genoeg powered.

- Loopings (voor- achterwaarts)
- op zijn kop doorvliegen
- Rols gaan niet zo goed door de vleugelvorm.

Ik kom zondag ff kijken op het veld...wil ook graag lid worden.......jammer dat m'n EZ nog niet binnen is :( .......
Neem aan dat de twin star zondag dan ook vliegt?

Ja als het goed is wel. Dan krijgt hij zijn doopvlucht.. :) En anders vlieg ik wel met de EZ samen met Sanka.. Touch & Go spelletjes.

Awol zei:
Sorry aerobatics.......het jargon is mij nog vreemd :wink:

Het zij je vergeven :lol:

Trouwens, bijna iedere kist wil wel rollen. Heb zelf een oud zwevertje van 2m span met slechts een richtingroer maar je kunt er behoorlijk mee te keer gaan. Rollen, stallturns, loops inverted enzz.
Uiteraard gaat het niet zo strak als bij een kist die voor dit werk ontworpen is maar dat doet verder niet ter zake :P

succes met je maiden zondag :D

2e vlucht gefilmd door Awol en opgegooid door Sanka.
Het is maar een klein stukje. ik kreeg last van een defect (pulserende) motor en moest direct landen. Heb daarna niet meer kunnen vliegen. Eerst de motor eens omruilen. Maar de eerste vlucht vloog erg leuk!!

http://www.xs4all.nl/~peekhof/twin.wmv

Gaaf om vandaag de EZ's en de twin in actie te zien Sanka en Noah.
De maidenvlucht van de twin verliep beter dan de tweede vlucht, ben je er al achter wat het motorprobleem was Noah? Of was het gewoon de lipo?

Is nog niet helemaal duidelijk 3e vlucht kon ik hem maar net binnenkrijgen. 1 motor was uitgevallen. Welllicht is die motor defect. als ik namelijk de kabels omwissel is het dezelfde motor die problemen geeft. Lipo's uitgesluiten aangezien ik nog een verse pakket van Sanka had getest.

Je had wel wat gemist nog. Kwam nog een Four Star in een boom te hangen.

Jep. die paarse.. hing meter of 5 hoog.. zat goed vast. ze probeerde hem beneden op te vangen maar dat was op 2 meter na gelukt.

Damn , dat had ik wel willen zien!
Hoop dat Danny niet te veel schade heeft :|

Tja dat heb je met die houten brandstof kisten he! :wink:

Back