multiplex twinstar 2

OK, 1e ;)
waar heb je de Multiplex multilight gevonden? ik ben er al een tijd naar op zoek.

Om verf op elapor beter te laten hechten kan je met een heel klein beetje met alcohol bevochtigde doek de olie van de mal weghalen, gebruik niet teveel alcohol, anders smelt het elapor.

op het witte knipper kanaal kan je waarschijnlijk 2 ledje s parallel aansluiten.. Ik heb niet de exacte gegevens van de multilight..

Wat voor zender heb je? hitec of multiplex?

Het klopt dat de regelaars erg laat reageren op gas, ik heb het nulpunt op de zender verlaagd zodat het wel direct reageert.

Op Multiplex Modellsport kan je een gratis Sim downloaden met de twinstar erbij.

Laatst bewerkt:
hey,

multiplex multilight komt van natterer modelbau
als ik daar 2 ledjes op zet denk ik dat het 2 hele zielige ledjes worden of niet?

ik heb een hitech aurora 9 zender icm optima 9 ontvanger

okee dan zal ik de throttle curve wel gewoon aan passen
maar als ik het gas standaard op zeg 40% zet ben ik dan niet constand de ESC aan het belasten en kan dat geen kwaad?

ik zal eens kijken naar die sim, maar t is ook een beetje jammer om op zo'n low-grade sim te oeffenen als ik RF 4.5 heb

Gr Onno

hallo,

weer een update,

ben weer met de elektronica in de weer gegaan...

GroteFoto-JXFLNVOG.jpg

nu eens deze aansluiting gemaakt, maar een ESC word warmer als de andere en de warme ESC laat de motor op 42% gas draaien en de andere ESC op 43% gas... verschil is minimaal maar wel weer raar...

over de indelingeen in het vliegtuig worden momenteel ook wat keuzes gemaakt...

GroteFoto-AVGOWWRC.jpg

het 2e compartiment wort aan de onderzijde open gemaakt en daar komt een luikje in en de doorgang naar de grote ruimte in de romp word ook groter (aan gegeven met rood wat er weg gaat)
in die ruimte komt de RX omdat er dan lekker veel ruimte over blijft voor de dradenboel

de 5A 3s lipo die ik nog heb liggen voor mijn revo ga ik hier waarschijnlijk voor gebruiken, dit omdat ik op meerdere plekken hoor dat een beetje gewicht in deze kist wel lekker is maar kan iemand mij vertellen wat dat "lekkere gewicht" dan totaal is?
deze lipo weegt namelijk 352GR

ook twijfel ik enorm of ik de verlichtingsset wel zal gebruiken...
dit zou namelijk betekenen dat er weer 2 extra draden uit de vleugels de romp in moet en of dat nou zo'n suc6 is weet ik niet --> dit vond ik erg ontmoeddigend :(

GroteFoto-BCJNGH3Z.jpg

verder zijn de motorgondels zwart gespoten en liggen nu te drogen

dat was hem weer, morgen weer verder

Laatst bewerkt:
nu eens deze aansluiting gemaakt, maar een ESC word warmer als de andere en de warme ESC laat de motor op 42% gas draaien en de andere ESC op 43% gas... verschil is minimaal maar wel weer raar...

De ESC waarvan je de BEC gebruikt wordt in principe het warmst.
Je moet ook even beide ESCs op dezelfde endpoints instellen. Meestal doe je dat door de zender aan te zetten, gas op 100% te zetten en daarna de accu van het vliegtuig aan te sluiten. Meestal hoor je dan een piepje ter bevestiging dat het maximale endpoint is ingesteld. Gashendel naar 0 en je hoort weer een bevestiging. Kijk even in de handleiding van de ESC hoe je het precies doet.

Het gewicht van je Lipo is geen probleem. Sterker nog, dat ding is bijna 200 gram lichter dan de 8/3000 NiMH die Multiplex aanraadt ;)

Ik had zelf ook verlichting voor de twinstar II liggen, maar heb besloten om deze maar voor een ander project te gebruiken vanwege de vele draden/ connectors. Je moet inderdaad nog de stick travel voor je regelaars instellen. zie bovenstaande bericht.

Verder heb ik ondervonden dat je soft start uit moet zetten bij deze set.. Ik heb soms dat 1 motor aan gaat en de ander niet bij deze instelling.

Als je de rx naar achter plaatst kan de accu meer naar voren. Als je de rx op de bestemde plek zet kan je met een 450gr. pakket helemaal achterin geschoven op de juiste cg komen. (tenzij je FPV wilt natuurlijk)

Laatst bewerkt:
hallo,

ff een update,
dit weekend de vleugels gelijmd.. is niet heel netjes gegaan,
dit door te snel drogende lijm
GroteFoto-7ZM6BIR6.jpg

de dradenboel vals nu nog wel mee
alle servo's en ESC's zijn de extentions rechtsstreeks op de draaden gesoldeerd

de ESC's zijn okee nu de stick travel ingesteld is
dus bedankt voor de tip:D

@justinb81: wat is softstart?

ook heb ik de geplande delen uit gesneden en een frame van balsa
gemaakt om een deel van de intergiteid te behouden rondom het gat

GroteFoto-WMVWKMFR.jpg

GroteFoto-MPARPEZF.jpg
moi
GroteFoto-XN4GINNB.jpg

zit allemaal nog niet vast, maar ff voor de foto erin gedaan
voor de rest heb ik de motor gondels zwart gemaakt en
dat was het geloof ik wel...

Gr Onno

Sommige esc's ondersteunen softstart, dat is vooral voor heli's bedoeld. Ik heb bij de twinstar last dat bij deze instelling soms als ik langzaam uit stilstand het gas opvoer 1 motor start en de andere niet. dit resulteert meteen in een rol..

het staat standaard uit al het goed is.. evenals de rem, die moet ook uit. Anders remt de twinstar niet genoeg af voor landing end blijft hij zweven.
als je alles ingebouwd hebt kan je het goed zien. Als soft start uit staat springen de motoren meteen aan, als rem aan staat staat de prop meteen stil als je de gashendel snel terug haalt.

1mm verdraaiing in de middenlijn van de vleugel is echt finest voor de hele kist.
Op de foto te zien is dit het geval. Denk je in dat 1mm op de rolroeren al voor een effect zorgen, laat staan de hele vleugel.

Ziet er verder goed uit, maar zorg dat die vleugel recht is!!

hallo,

de verdraaiing in de vleugel is geen probleem, de vleugels zaten voor deze foto effe in elkaar met alleen de carbon buis maar toch bedankt voor het opletten :D

Gr Onno

hallo,

bijna een maand geleden dat ik iets heb gepost, dit omdat ik op verf en een servo moest wachten

ondertussen heb ik de boel binnen en ben ik verder gegaan met het verven van de romp en de vleugels

na het verven is het nog enkel de boel aan elkaar plakken en de electronica instaleren en dan is ze klaar voor haar maiden...
waar ze nog wel ff op zal moeten wachten gezien ik eerst meer vlieg ervaring wil hebben voor ik haar de vuurdoop geef

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FUWA8VFU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8THNW74T.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ED6OHLUO.jpg
Gr Onno

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit:)
Eens een keer wat anders dan anders.
Ik zou alleen het middenstuk nog even goed dekken. Je ziet goed de zwarte nevel door het rood heen.

Voor stickers:

Even in paint de gewenste letters/tekening maken. Die even spiegelen, dan een rolletje zwart plak plastic ( bij de bouwmarkt) hier een A-4tje uit knippen, deze in de printer en dan de afbeelding afdrukken. De letters/ tekening staan nu in spiegelschrift. Knip ze uit, draai ze om en plak ze op je kist:)

Zoiets dus:

a3e4c5.jpg

hij is af!:D

na een aantal weken klummelen en wachten op onderdelen is het ne uecht dan zo ver,
alles werkt naar behoren
totaal gewicht icl. 3s 5000mah lipo 1350Gr

de paintjob is niet mooi gelukt,waarmee plakken jullie de boel af als jullie verfen?
ik heb geprimert met oerdure multiplex primer en speciale elapor spuitferf gekocht maar het was toch niet sterk genoeg om met standaard schilders tape af te kunnen plakken...

hij is nogsteeds erg leuk voor een 2e vliegtuig maar toch is het jammer

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H4YQRWHA.jpg
betere foto's volgen nog

Gr Onno

[mod]Hoi Onno,

heb van de foto even alleen de link zichtbaargemaakt daar de foto`s 2x te groot zijn volgen forum standaard.

Graag maximaal 800x600 uploaden ivm laadtijd etc.

Grt,
Berto.
[/mod]

Hoi ik ben nieuw in rc vliegen 0 uur vliegtijd op mijn naam maar ik ga bij lvc limbricht proberen mijn brevet te halen met de multiplex twinstar van rc-addict.nl . Bij lvc werd ons geatvieseerd om te beginnen met de easystar op rc-addict.nl staat onder aan ook een lijst met goede pruducten ga kijken wanneer binnen komt.

hoi,

ik ben super blij mijn! twinstar is er eindelijk en heb direct de upgrade set of setup bestelt van rc addict.nl
hier een foto met wat er allemaal in gaat ( en nee de afstandbediening die gaat er niet in :)

Jv4LizGKCyYOEsYAAAAASUVORK5CYII=

het is nogal wat en er moeten nog wat dingen komen zoals kabels verlengstukken en lijm
groet pim

hoi,

ik ben super blij mijn! twinstar is er eindelijk en heb direct de upgrade set of setup bestelt van rc addict.nl
hier een foto met wat er allemaal in gaat ( en nee de afstandbediening die gaat er niet in :)

Jv4LizGKCyYOEsYAAAAASUVORK5CYII=

het is nogal wat en er moeten nog wat dingen komen zoals kabels verlengstukken en lijm
groet pim

Back