Multiplex Twinstar II

• Topicstarter Topicstarter bartpower
  • Startdatum Startdatum
echt nodig is een gyro niet,wel makkelijk bij het landen en veel wind tijdens het vliegen.
anders dwarrelt hij maar wat rond.
vliegen met windkracht 5 gaat dan nog prima.

gr.

Bij windkracht 5 is et niet vliegen maar vliegeren. :lol:
Zon gyro is een leuke extra maar niet bepaald noodzakelijk.

ja datklopt, ik zou alleen geen goede reden weten om tevliegen bij windkracht 5, ik vlieg nu ook alleen bijwindkracht 3 of minder.
gyro is zonde vanhet geld en electriciteit indezekist lijkt mij.

ja datklopt, ik zou alleen geen goede reden weten om tevliegen bij windkracht 5, ik vlieg nu ook alleen bijwindkracht 3 of minder.
gyro is zonde vanhet geld en electriciteit indezekist lijkt mij.

Zonde is het nooit als je weet dat je al voor 10$ gyros hebt. En in Nederland waait het heel vaak wk 5. Dus als je veel wilt vliegen is het het overwegen waard.

Soldeerpistool werkt top, vooral wanneer je de juiste temperatuur hebt. Maar niet inademen die damp enzo. Sowieso alleen in goed geventileerde ruimten doen, het beste is zelfs buiten. Voor schoonmaken van je soldeerpistool maak je hem goed heet.

De handleiding is een en al geïllustreerde stappen, daar kom je wel aan uit. ;)

De geultjes voor de kabels in dat verslag is trouwens ook een goeie.
De meeste doen het door er een soldeerbout doorheen te peuren,
maar ik vind dat de soldeerbout daar smerig van wordt en et stinkt als een ziekte,
dus ik gebruik een dremel met slijp kopje om de groeven eruit te frezen.
Et kan allebij, zie maar wat je zelf het handigste lijkt. :)

ah bedankt dat zijn heel nuttige tips.

ik kan minimaal eens in de week vliegen waar ik woon, en ook 's winters zijn er zat mooie windstille dagen, zoals ook 's zomers.
en als ik een keer een weekje niet kan vliegen ... tja, dan niet, dan ga ik maar met mijn Hong Nor rijden, je kan niet alles doen :rolleyes:

bedankt voor de tip.

Haha dat is ook precies waarom ik net een autotje gekocht heb. ;)
Waait het teveel dan gaan we gewoon rijden.

Neemt niet weg dat met zulke power vliegen in wk5 nog best kan hoor.
Ik heb al een paar keer staan vliegen met multiplex schuimpjes terwijl de brandstof kisten niet durfde. :lol:

Met een depdart achtige kist vliegen in wk5 of met een Multiplex Twinstar II vliegen is wel nogal een verschil hoor. Die Twinstar zal toch minder relaxed gaan vliegen. Twee motors betekent inderdaad dat je wat meer kracht hebt, maar dat vertaald zich niet in een heel veel hogere tolerantie voor echt harde wind ofzo.

Ik zeg niet dat het niet kan, want met wat snelheid valt de invloed van wind tot een windkracht van ongeveer 5 meestal wel mee. Maar je zult mogelijk wel je uitslagen wat willen trimmen bij hardere wind.

Ter vergelijking zul je bij heli's echt confortabeler vliegen met een iets meer negatief getrimde pitch curve.

Laatst bewerkt:
Ja zoals ik al eerder zei, WIL je nog wel vliegen in wk5.
Het is echt meer vliegeren dan echt vliegen op dat moment vind ik.
Ik vlieg met +5 multiplex schuimpjes en heb zelden last van de wind,
maar ik ben de wind eerder beu dan de vliegtuigen zelf.

Als je het geheel zoals op eerder gedeelde foto's netjes met connectoren hebt gemaakt ben je hooguit 5 minuten bezig je kist in elkaar te zetten.
Je schuift de vleugels over de stabilo, sluit de stekkers aan, schroeft het vleugels vast en je bent klaar.

@baggus: dan zal ik het zeker zo gaan doen, want om nou eerst te gaan staan klooien op zo'n veld om te kunnen vliegen is een beetje stressvol als de rest al vliegt, dus dan liever in de garage wat meer werk eenmalig.

boven windkracht 5 zie ik geen nut om te vliegen, ik MOET niet vliegen eens in de week, het is gewoon leuk om af en toe eens te doen.
in een boeing merk je toch ook als er wel of geen wind staat, dus waarom zou je dat bij een modelkist dat dan niet moeten merken ?

nee ik hou het zo, lekker zonder gyro, en al waait het nou écht veel te hard en ik wil wat "RC-achtigs" gaan doen, neem ik lekker mijn norretje mee ;)

Back