Multiplex Twinstar2 Brushless ??

Mijn vader (79 jaar) heeft een Twinstar 2 aangeschaft.
Omdat hij er wat meer prestaties uit wil halen t.o.v. de oude Twinstar,
wil hij er Brushless in monteren. Multiplex adviseerd buitenlopers BL-X22-18 of de Permax BL-480- 8D. Omdat de kosten behoorlijk zijn en hij nog niet veel ervaring heeft met Brushless wil hij eens kijken of er al iemand een Twinstar2 heeft uitgerust met Brushless. Hij wil 8 Sanyo RC2400 cellen
gebruiken.

je kan ook voor ultra licht gaan :) 2 x een fietsbel (zoek maar eens) en dan 3s lipo.

Anders moet kan je ene axi 2808 serie proberen. Maar dat is weer een stuk duurder.

Omdat ik zelf al eens een Align motor heb gehad (speed 400 afmetingen) zou ik dit misschien als goede oplossing kunnen bedenken. Het is namelijk zo, dat het voor mijn vader niet al te ingewikkeld moet worden met brushless én met lipo. Het moet zo zijn dat het gemakkelijk in de motorhouder past (dus geen fietsbel) en niet te veel stroom trekt in verhouding met bijvoorbeeld een Jamara 480 die hij had gemonteerd op zijn vorige Twinstar.

tja, wat voor prop wil je draaien? een 8" prop moet er ongeveer op en als je dan rondt de 10A wilt trekken per motor moet je denken aan een mega 16/15/6 oid. Da's wel weer 2 x 70 euro ;) Beter is een lichtere buitenloper en dan toch maar even een motor schotje bouwen....

Ik heb zelf een Mega 16/15/6 gevlogen met een 6 x 5 prop
en daarmee goede ervaringen gehad. De Mega is een optie, maar dan
geen al te grote prop. Daarom dacht ik aan een Align. De Align motor
is eigenlijk een buitenloper, maar zit in een Speed 400 behuizing gebouwd
en kan ook een 8 x 4 rondkrijgen. Nogmaals; het moet niet al te moeilijk worden voor iemand van 79 die eigenlijk altijd brandstof heeft gevlogen.

Je kan eens een pb sturen naar Wiebe. Die vliegt al een hele tijd de TS2 met verschillende motorcombi's. Zijn favoriet... jawel, de fietsbel. Erg gemakkelijk gemonteerd, ele regelaartjes erbij (simpel i.c.m. lipo's) en super prijs/kwaliteit/fun verhouding.

Groetjes Aldert

:D :D :D
hoi Theo .
ik zou gewoon 2 fietsbellen monteren en 2 ele regelaartje,s van 17a.
die motoren monteer je met behulp van het alu houdertje en een boormachientje zo op de originele houder van de twinstarr.

ik zou wel de draden van de motoren solderen aan een multiplex stekker .
dan zit je niet zo te knoeien, als ik eerder om de motoren de goede kant op te laten lopen .

mijn props zijn de grote zwarte gunters art nr 1712. 17.5/16 cm.
en ik gebruik de 1500tpv motor.en 1 bec uitgeschakeld .

wil je het monteren van de vleugel makkelijker maken.
dan kun je net zo als frank plank de vleugel niet deelbaar laten maar vastlijmen aan 1 stuk en de regelaars er in monteren .
dan houd je alleen een regelaar kabel over voor naar de ontvanger .
nog een voor de ailerons naar ontvanger ,en een plus en min voor de accu over.

wel zo eazy met monteren voor je vader.
als je verder nog vragen hebt schroom niet ze te stellen.
mvg wiebe

Bedankt Wiebe,

heb toevallig nog een fietsbel en ele regelaar liggen. Vindt wel van de fietsbel die ik heb, dat het ''propellor-asje'' wat veel speling vertoont en ga dit eerst veranderen. Zal eens wat vergelijkende metingen verrichten aan een Align, Jamara 480 en de fietsbel.

Groetjes, Theo

alle fietsbellen haal ik even los en zet de lagers vast met locktite.
daar zit meenstal de speling lager/houder.
groeten wiebe.

Ha Theo, wel zorgen dat je propellorbevestiging 3mm ipv 3,2 is. Anders raakt je propellor in onbalans. En de boutjes om te bevestigen even met cyano borgt :lol: :!:
Goeten,
Ron

Back