Multiplex zender laden

Hallo iedereen,

mijn vader heeft een multiplex zender gekocht (eentje waar je een ronde stekker met 3 of 4 pinnetjes moet insteken, ouder model). Nu sluit ik deze aan op mijn computerlader, maar die geeft een foutieve spanningswaarde op.
Hij geeft maar 0,2V op.
Wanneer ik de zender opzet geeft hij toch 8,4V aan.
Hoe kan dit?

en kan je dat verhelpen door iets? of hoe moet ik nu die laden?
Want mijn computerlader wil dit nu niet doen doordat hij geen correcte spanning meet

De zender kun je beter niet met een computerlader laden, maar met een eenvoudig ladertje op 100 ma.

Woon je in de buurt van Maasland ?

Je zou dan even bij " Corrien " voor bij kunnen gaan ( na afspraak )

Hij is " de spezialist " op dat gebied . :D

En zolang de accu uit de zenderhalen om te laden.

Mvg Johan

Welk type MPX zender is dit?

Bij zenders met een beveiligingsdiode in het laadcircuit kan een snellader de accu niet 'zien'. Zo'n diode moet dan overbrugd worden om snelladen mogelijk te maken.

Nu vind ik snelladen van zenderaccu's nooit zo'n goed plan. Het gaat namelijk nogal eens mis. Er zwerft hier op het forum ergens een draadje, waarin ik plaatjes toon hoe zenders er daarna uit zijn gaan zien. Beter is het om zo'n accu óf met een universeellader langzaam te laden óf de accu uit de zender te halen om 'm te snelladen.

Hallo iedereen,

het is een mpx profi mc3030.
@corrien: ik hang deze niet op een snellader wel op mijn computerlader van Simprop.
de Simprop electronics NC-master pro.

Alvast bedankt voor de reacties. Ik zal zelf eens kijken voor deze diode.

Met de NC-Master-Pro mag je natuurlijk ook zenderaccu's laden.

Bij de MC3030 zit de diode direkt naast de zekering. Je kunt 'm overbruggen met een draadje (niet vergeten eerst de accu los te nemen), maar je kunt er ook een weerstandje overheen solderen van 4k7. Het laatste is natuurlijk het veiligst.

Back