multiwii crius SE afstellen

Is er iemand hier die ervaring heeft met het afstellen van een multiwii crius SE flightboard en is bereid om me daar mee te helpen.
Ik heb de multiwii crius SE op mijn gaui 500x, maar krijg de boel niet echt lekker aan het vliegen.
Inmiddels wel het board voorzien van de laatste firmware en de crius SE geconfigureerd in het software.

Nee, helaas hij vliegt nog steeds erg instabiel.
Inmiddels wel versie 2.0 geladen van de software, alleen het afstellen lukt me niet echt.
Dus ik ben heel benieuwd als je hem binnen hebt.

Heb de DJI NAZA controller nu terug gezet. maar zou het multiwii crius SE graag vliegend hebben.

Is dat niet gewoon hetzelfde als elk multiwii platform? Ik heb een multiwii van losse componenten volgens nu. en een crius board onderweg. Maar ik zit enorm te twijfelen over een naza..

De Crius SE is in ieder geval goedkoper dan de Naza. Heeft de Crius SE minder mogelijkheden dan de Naza?

Laatst bewerkt:
Hmm, ik vind de naza anders niet zoveel beter (wel goed, maar niet dat je zegt een wereldschookend verschil met een goed afgestelde multiwii) Kan me voorstellen dat het anders is met een wookong. Heb je foto's van je multi met wookong?

waarschijnlijk is bij multiwii, als je goede/ de beste sensoren gebruikt en veel kennis van afstellen enzo hebt, je de multiwii misschien wel net zo goed kan krijgen als de naza. maar het mooie van de naza vind ik uiteraard de goede vlieg capaciteiten, maar ook de mooie software, mooi klein kastje en o.a. ook goede gimbal stabilisatie.

Nou een QUAD en een HEXA waar ik nu de NAZA tussen wissel wil graag de multiwii crius SE op de Quad hebben vandaar.
Het afstellen zou inderdaad gelijk moeten zijn aan een "gewone" multiwii.

Maar is er iemand die hier ervaring mee heeft ?

De mijne vloog al met de standaard instellingen.. Zelfs nog voor ik de eindpunten van de zender had ingesteld.. ;)
Maar welke problemen ondervind je dan?

Aan de reviews van op internet valt ook niets aan te merken qua configuratie.
Ik ben zeer benieuwd als mijn pakketje wordt bezorgd door man in oranje pakje :)

Nou bij mij was die met de standaard instellingen erg instabiel.
Maar ik neem aan dat je wel alles getrimed hebt of was dat zelf ziet nodig.
En werkt de altitude hold bij jouw een beetje redelijk ?

Hier een paar foto'à en een filmpje van de mijne.. hierna heb ik nog alle eindpunt.ten van de zender ingesteld.. Alle instellingen standaard, op de p waarde van roll en pitcher na. Die zijn 0,2 lager. Altitude hold heb ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen..

eerste-multi-wii-copter

Kun je misschien een print screen maken van je gui? Of liever nog een filmpje?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij vliegt hij beter met de ACC aan. Zonder is het meer sturen. Maar wel nog te doen. Pid staan op de standaard 2.0 instellingen. Ik heb hem wel moeten uittrimmen via de gui.

Het is eigelijk vrij simpel...gewoon het lijstje volgen.

1. Trim in “acro” = headholding mode:
Calibration is made on each power on, but you can do it manually like before:
Full throttle down + full yaw left + full pitch backward
Just fly in acro mode and trim your copter with the trims on your transmitter.
No need to land, just do it in the air and trim as long as it looks good for you.

2. Trim in “stable” = ACC mode:
1. You have to trim your copter in “acro” mode before.
So your copter is perfectly trimmed in acro mode.
Otherwise you are overmixing trims from acro mode to stable mode and you have to trim stable mode again.

2. You have to calibrate ACC.
Copter must be stable and level at the ground.
Motors disarmed.
Full throttle up + full yaw left + full pitch backward

3. Now start motors and fly in stable mode.
Normally its better to start here as normal in acro mode and switch to stable mode while in the air.
Because if stable mode needs much trim, its easier to fly in acro mode.

Okay, so you are now with stable mode in the air and the copter drifts to the right and backwards.
Switch back to acro (easier to land) and land your copter.
Disarm motors.

4. Now trim the ACC mode.
Don’t touch your trims on the transmitter.
Give full throttle (must be >1900)
With the help of your roll and pitch stick you could now trim the ACC mode.
full PITCH forward/backward and full ROLL left/right (2 axis possibilities) will trim the level mode according to the neutral angle you want to change.
The status LED will blink to confirm each ticks.

So for instance, you have to move the pitch stick full forward about 4-5x.
That means from neutral to full and back to neutral, 4-5 times.
You will here the buzzer each time beep and see the led each time blink, when move full forward.
The same for the roll axis.

After that start your motors and do again 3. until your copter is complete in level in ACC mode.

If you want to reset the ACC trims, just do step 2. (ACC calibration)

Hier zit hem denk ik mijn probleem, ik heb denk ik nog niet de vlieg handigheid om de trim goed te doen.
Ben dan steeds bezig hem in de lucht te houden i.p.v. te trimmen.

Back