multiwii crius SE afstellen

Hier zit hem denk ik mijn probleem, ik heb denk ik nog niet de vlieg handigheid om de trim goed te doen.
Ben dan steeds bezig hem in de lucht te houden i.p.v. te trimmen.

wat voor een zender heb je? sommige computer zenders kunnen stick posotie met 1 druk op de knop omzetten naar trim waardes.

inderdaad, misschien is er iemand in je omgeving die kan helpen? ik heb gemerkt dat de eindpunten in mn zender erg gevoelig zijn, de kleinste afwijking zorgt voor instabiliteit. deze staan nu bijna precies op 1095/1500/1950. en de gyro en acc. calibreren terwijl je multicopter zo waterpas mogelijk staat. dan is er ook maar minimale trim nodig.

Die gebruik ik er ook bij. Maar als ik het goed begrijp is er qua software en instellingen niets mis, maar krijg je hem niet getrimd? Hoewel er ongetwijfeld mensen dichter bij je in de buurt wonen die er net zoveel verstand van hebben wil ik je best proberen te helpen..

Ja, alles werk verder alleen het trimmen is een probleem maar dat ligt aan mij niet aan de controller :-)
Ik neem je aanbod graag aan maar zie weet is er nog iemand dichter bij inderdaad.

wat je nog zou kunnen proberen is hem uit te trimmen via de gui. hiermee kun je in ieder geval de pitch en roll drift een stuk minder maken. voor de yaw werkt het alleen niet. in het filmpje doet hij het in level mode, maar je kunt dit volgens mij ook in acro mode doen met de gewone trim, of beter nog door het verleggen van de eindpunten. dan zou je hem in de lucht misschien wat makkelijker kunnen houden en dan verder uitrimmen.. maar het aanbod blijft staan hoor, mocht je er gebruik van willen maken.

[URL="
- HowTo Trim the Accelerometer - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat filmpje is heel duidelijk ! daar was ik al een tijdje naar opzoek.
Ik ga de instructies uit het filmpje uitvoeren, en hopen dat het dan helemaal lukt.
Ander neem ik het hulp aanbod graag aan, maar eens dit nog maar eens proberen.

Top! ik hoop dat het werkt.. ik test mn instellingen door de quad vast te houden (let hiermee erg goed op!!) en te voelen wat ie wil doen.. (vooral na calibratie, dit vertrouw ik voor geen meter! als ik namelijk via de pc mn acc calibreer, staat ie helemaal niet waterpas, maar in een hoek van een graad of dertig voorover geheld. via de sticks of de bluetooth android app calibreren gaat het wel goed..) maak als je er toch mee bezig bent even een print screentje van de gui terwijl de motoren zijn gearmed en je wat gas geeft en post dit hier, dit kan ook info bieden..

Ja en Nee, helaas door het weer niet veel mogelijk heden gehad om het eens goed te testen.
Maar van het weekend toch gelukt nou ja het testen dan.
Ik heb de instructies in het filmpje uitgevoerd maar dat was niet echt een succes helaas.
Hij vlieg instabiel maar ik kon hem nog elke keer netjes aan de grond zetten.
Na dat ik het afstellen zo als in de video had gedaan ging het mis.
Gas er op en FLIP.... op zijn kant CRASH 3 props naar de maan........

Dus om een heel verhaal kort te maken :-) Nee het is nog niet gelukt.
Dus hou me voor het hulp aanbod nog steeds aanbevolen.

Hmm, ik vind de naza anders niet zoveel beter (wel goed, maar niet dat je zegt een wereldschookend verschil met een goed afgestelde multiwii) Kan me voorstellen dat het anders is met een wookong. Heb je foto's van je multi met wookong?

Ben ik niet met je eens...
Naast dat de naza toch echt wel stabieler is, en een hele goede baro, aan boord heeft, met goed ingesteld max 20cm verschil in (altitude hold) mode heeft. Ook bij het normaal vliegen...

Heeft hij ook nog eens de mogelijkheid ot remote gain anpassen, via de zender. Zeker voor beginners een prachtig iets.

Je draait tot hij occileert, en dan net even een klikje terug, en klaar!

Maar een goed afgestelde mwii vliegt niet verkeerd...

Ja en Nee, helaas door het weer niet veel mogelijk heden gehad om het eens goed te testen.
Maar van het weekend toch gelukt nou ja het testen dan.
Ik heb de instructies in het filmpje uitgevoerd maar dat was niet echt een succes helaas.
Hij vlieg instabiel maar ik kon hem nog elke keer netjes aan de grond zetten.
Na dat ik het afstellen zo als in de video had gedaan ging het mis.
Gas er op en FLIP.... op zijn kant CRASH 3 props naar de maan........

Dus om een heel verhaal kort te maken :-) Nee het is nog niet gelukt.
Dus hou me voor het hulp aanbod nog steeds aanbevolen.

Dat is balen zeg.. Hopelijk geen dure graupners? En dat was is acro mode? Of in auto level mode? Het aanbod blijft overigens gewoon gelden hoor, ook al wonen er vlak bij je ongetwijfeld mensen die je ook zouden kunnen helpen.. Maar mocht je er de afstand voor over hebben, feel free..

Wat de naza betreft denk ik wel dat ie veel stabieler is. Alleen al uitgaande van alle filmpjes die ik ervan gezien heb. Maar hij is ook veel duurder, dus mocht je een keer met flink wat snelheid zo'n irritant stukje grond tegenkomen, ben je gelijk een hoop geld armer..

Ik heb inmiddels ook vrijwel alle spullen binnen.
Zoals het nu gepland is zal dit weekend de hexa voor zover mogelijk worden afgemaakt.
Dat wil zeggen dat ik met een beetje geluk volgende week rond deze tijd ook aan het afstellen ga van het Crius SE board van GoodLuckBuy.

Heb jij er ook zo lang op moeten wachten? Ik heb 4 april een bordje en 2 plaatjes carbon besteld. de order staat bij goodluckbuy al op complete.. Zit vol spanning te wachten..

Heb m de 25e besteld, staat ook op complete, tracking werkt niet meer, laatste melding was ingeklaard op vliegveld.
Ben erg benieuwd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had hem vrij snel, heeft niet langer geduurd dan ik gewend ben van China.
En ik moet zeggen, ze hadden hem heel goed verpakt en ik was erg blij toen ik hem kreeg :P

Back