MultiWii MINCOMMAND en MINTHROTTLE

Hallo,

Ik heb net mijn MultiWii quadcopter helemaal in elkaar gezet en aangesloten. Ik heb alleen een probleem. De ESC zegt elke keer als ik de accu aansluit dat de throttle niet helemaal omlaag staat, terwijl dat toch echt wel het geval is. Ik heb al geprobeerd de MINTHROTTLE en MINCOMMAND lager of hoger te zetten maar dat werkt allebei niet. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

Ja, de endpoints in je zender aanpassen zodat deze van 1000mus t/m 2000mus lopen. Centerstick op 1500mus

Een zender heb ik nog niet, ik gebruik nu een geïmproviseerde Arduino Uno code met een potentiometer als throttle. Het werkt gewoon goed als ik de ESC direct op de Arduino aansluit. Ook kan ik de ESC dan gewoon kalibreren en de motoren laten draaien. Als ik het via de MultiWii doe werkt het niet meer. Dus dan zou het toch aan de MultiWii code moeten liggen?

Een zender heb ik nog niet, ik gebruik nu een geïmproviseerde Arduino Uno code met een potentiometer als throttle. Het werkt gewoon goed als ik de ESC direct op de Arduino aansluit. Ook kan ik de ESC dan gewoon kalibreren en de motoren laten draaien. Als ik het via de MultiWii doe werkt het niet meer. Dus dan zou het toch aan de MultiWii code moeten liggen?

Gokje: Bij MultiWii moet je armen (activeren) vooraleer je de motoren kan aansturen met de throttlestick.

Gewoon wachten tot je de zender hebt en dan beginnen instellen.
Op deze manier ben je alleen maar wat aan het "prutsen" ;)

Dat is niet het probleem. De esc geeft aan dat de throttle niet helemaal omlaag staat terwijl dat wel zo is. Dus ook als ik arm werkt het niet.

Dat is niet het probleem. De esc geeft aan dat de throttle niet helemaal omlaag staat terwijl dat wel zo is. Dus ook als ik arm werkt het niet.

Dus je kalibreert de ESC eerst, en dan geeft die nog steeds aan dat je fysiek laagste positie niet helemaal omlaag is in de software?

Dat moet je wel zeker doen, want throttle stick in laagste positie is niet altijd de waarde die je moet hebben in de software.
Daarom werd hierboven al vermeld dat je normaal eerst de endpoints moet instellen, ook op je throttle channel.

Even wachten op de zender dus :cool:

Ik zou maar gewoon een zender kopen, vliegt wat makkelijker en uiteindelijk moet het geheel daar mee werken, niet met een geïmproviseerde Arduino Uno:rolleyes:

Welke pulsbreedtes geeft die arduino code af dan met de potmeter helemaal open en helemaal dicht? zet dit dan iig zo dat je 1000 - 2000 mus haalt.

Edit: Wat bedoel je nou eigenlijk precies met "de esc geeft aan dat m'n throttle niet helemaal laag staat", bedoel je dat je ESC in de calibratiemodus gaat?

Ik zou maar gewoon een zender kopen, vliegt wat makkelijker en uiteindelijk moet het geheel daar mee werken, niet met een geïmproviseerde Arduino Uno:rolleyes:

Welke pulsbreedtes geeft die arduino code af dan met de potmeter helemaal open en helemaal dicht? zet dit dan iig zo dat je 1000 - 2000 mus haalt.

Edit: Wat bedoel je nou eigenlijk precies met "de esc geeft aan dat m'n throttle niet helemaal laag staat", bedoel je dat je ESC in de calibratiemodus gaat?

Tuurlijk ga ik een zender kopen, dit was alleen even om te testen :p
Nee, calibreren lukt ook niet via de MultiWii. In de MultiWii GUI staat wel dat de potmeter alle waardes haalt.

Helemaal omlaag:
8NzRM.png

Helemaal omhoog:
8NzUK.png

Moet ik die getallen dan misschien ergens invullen in de MultiWii code?

om te armen heb je 2 potmeters nodig
een om ge gas laag tezetten
en een om je yaw naar links of rechts tezetten
programmeren is toch ????????????????????
maar misschien kom je er achter dat je niet alles weet

om te armen heb je 2 potmeters nodig
een om ge gas laag tezetten
en een om je yaw naar links of rechts tezetten
programmeren is toch ????????????????????
maar misschien kom je er achter dat je niet alles weet

Als je nou eens een keer LEEST... Ik heb duidelijk gezegt dat het niet aan het armen kan liggen. Ik heb het al geprobeerd met een schakelaar. Daarmee kan je namelijk ook gewoon armen, maar dan nog blijft de ESC hetzelfde signaal geven. Het is echt iets in de MultiWii code, maar wat? De inputs van de "ontvanger" kloppen gewoon, alleen de outputs naar de ESC werken niet goed, of gewoon helemaal niet.

met een aan en uit schakellaar gaat het ook niet
maar al je de motoren wilt laten draaien zet dan in Multi wii armen onder een aux kanaal en niet onder het yaw kanaal
misschien kom je er dan uit
als je de motoren wilt laten draaien moet je armen
maar jij zult wel een andere visie van hebben

Dus kan het toch met een schakelaar... gewoon aansluiten op een aux kanaal... Maar het gaat niet om het laten draaien van de motoren. Het gaat om de error die de ESCs geven. Het armen heeft er NIKS mee te maken.

geen zender wel een ontvanger???
of is dat die uno code ?????
wat voor signaal wil je meten
het uitgaande spanning is altijd het zelfde alleen de snelheid tussen aan en uit is anders
(in simpele bewoording)

Je eindpunten liggen veel te hoog en laag!
Zorg dat je in de GUI bij 0 throttle een waarde van 1000 ziet,
En dat je bij 100% throttle een waarde van 2000 ziet.

Calibreer dan je ESC's en het zal werken.

wiki p is echt mooi

full

dit kun je meten met meet app. geen Multi meter
dus geen signaal proberen te meten wat er niet is
of toch wel dan moet je tevreden zijn met 0 want dat meet je volgens mij
geen verandering is toch nul

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik probeer geen signaal te meten wat er niet is... Anders zou ik toch niks zien veranderen in de GUI?? Kan theoldone niet gewoon gebanned worden van dit forum? Echt nuttige informatie wordt er door hem niet gegeven. Het maakt alles alleen maar onduidelijker.

@markjuhh ik zal straks eens proberen de waarde die de potmeter doorgeeft te veranderen naar min. 1000 en max. 2000, kijken of dat werkt.

Ik probeer geen signaal te meten wat er niet is... Anders zou ik toch niks zien veranderen in de GUI?? Kan theoldone niet gewoon gebanned worden van dit forum? Echt nuttige informatie wordt er door hem niet gegeven. Het maakt alles alleen maar onduidelijker.
Nou, nou, wat een grote mond voor iemand die hier nog maar net komt kijken. Jij hebt ook al heel wat onzin lopen vertellen me je hooghartige gedrag. Moet ik nu ook gaan vragen of ze jou een ban willen geven, omdat ik me daar aan stoor? Een beetje meer bescheidenheid zou je sieren!

Nou, nou, wat een grote mond voor iemand die hier nog maar net komt kijken. Jij hebt ook al heel wat onzin lopen vertellen me je hooghartige gedrag. Moet ik nu ook gaan vragen of ze jou een ban willen geven, omdat ik me daar aan stoor? Een beetje meer bescheidenheid zou je sieren!

Het is niet alleen dit. Eerder hadden we ook al een hele discussie in privéberichten wat eigenlijk ook nergens over ging. En nu weer allemaal een beetje op lopen scheppen met ingewikkelde formules die niemand op deze aarde begrijpt, alleen hij natuurlijk. Het irriteerde me gewoon, en elke keer maar zeggen dat ik alles fout doe, maar dan wel over zoiets als een simpele schakelaar om te armen. En daarvan heb ik nu al 5 keer gezegd dat het ARMEN er NIKS mee te maken heeft. Armen werkt gewoon, waarom dan stoer lopen doen met formules en informatie van Wikipedia als dat helemaal niet het probleem is?

Back