multiwii pro en turnigy 9xr

Zolang er geen props op zitten en hij niet vliegt kan er grote verschillen inzitten in wat de GUI aangeeft. Dit komt omdat ie probeert te corrigeren maar dat niet kan.

Maak eens een filmpje van wat ie nu precies doet.

Voordat ik het filmpje ga maken nog even wat informatie misschien dat hier een fout in kan zitten?

turnigy 9x endpoints op 85% bij alle 4 de kanalen
multiwii GUI geeft voor de zender waardes aan van minimum 1066 (verschillend tot 1068) tot maximum van 1936 (verschillend tot 1938)
config.h -> minthrottle 1000
maxthrottle 1940
mincommand 950

esc calib low: MINCOMMAND
esc calib high: 2000

Daar klopt niet veel van.

De zender waardes moeten ook van 1000 naar 2000 lopen.
Minthrottle op 1100
Maxthrottle 2000
Mincommand 1000

Calib low 1000
Calib high 2000

Oke, ik ben nu bezig maar moeten deze waarden precies op 1000 en 2000 staan? Ik probeer het namelijk maar als ik max op 2000 zet dan staat min op ongeveer 1007. Het variert telkens een paar dus dan is het 1997 en dan weer 1998. Moeten deze waarden dus net buiten de 1000 en 2000 vallen. (min <1000, max>2000) of (min>1000,max<2000)?
Ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt.
Alvast bedankt :)

Maakt in principe niet veel uit, zolang het maar op alle kanalen hetzelfde is.
In theorie zou ik voor 1000> en <2000 gaan omdat je dan binnen de normale range blijft.

Zolang de afwijking onder de 5 punten is ga je er niks van merken btw.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om op alle kanalen hetzelfde te krijgen. Als ik eenmaal alles op min 1002 heb staan en dan me sticks loslaat en opnieuw allemaal minimaal doet is de ene 1001, de andere 1003 en zo verschilt het telkens. Wat kan ik hieraan doen om het op te lossen?

Oh verkeerd begrepen, je bedoelt zolang je maar op alle kanalen binnen de 1000 en 2000 blijft?

De afwijking zit soms wel boven de 5. Dan is de ene 1010 en de andere 1003. Ik heb nu gekalibreert met deze instellingen en ga zometeen hem proberen in de lucht te krijgen.

Even in de tuin gekeken of hij weer neiging had om te kantelen. Morgen stukje grasland klepelen zodat ik grote testbaan heb.

Heel veel informatie gekregen na vanavond:
Kantelt om naar links.
Linksachter draait pas heel laat, 2 seconden na de rest.
Mijn armen gaat via knop en als ik hem arm gaan motoren automatisch beetje draaien.
(instellingen config.h: min throttle 1100 max throttle 2000 mincommand 1000. calib min 1000, calib high 2000.)
begin en eindpunten (ongeveer 1005/1005 tot 1980/1990)
Linksachter ESC (pin 6) knippert rood als ik de motoren arm en dus automatisch gaan draaien. de andere ESC's doen dit niet.
Als ik gas volledig loslaat en disarm dan knippert erbij linksachter heel snel 3/4x een roodje ledje achter elkaar en dan groen. bij de andere esc's maar 2x en dan groen.
Linksvoor draait minder snel dan rechtsvoor en rechtsachter. De quad stond vlak en multiwii gui gaf aan dat hij vlak stond.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Als je niet wil dat de motoren beginnen te draaien moet je motor stop aanzetten in config.h.
Heb je je middenpunten ook netjes op 1500 staan?
Verder zou ik even kijken of je regelaars in te stellen zijn en of ze hetzelfde ingesteld zijn.

Middenpunten liggen rond de 1500. Even de esc met pin 6 op 2 aangesloten en toen bleef het in dezelfde esc zitten. Dus het ligt aan de kalibratie maar ik gebruik gewoon de config.h kalibratie waardoor ze allemaal gelijk moeten zijn, wat nou dus niet is.

Alle motoren hebben de goede draairichting en zitten op de goede plek. Als ik hem op de grond heb staan en lichtjes naar een kant stuur gaan de goede motoren draaien.

Lijkt bijna op een slechte regelaar.

Probeer nog een paar keer te kalibreren en je middenpunten zo dicht mogelijk op de 1500 te krijgen. Als ie dan nogsteeds achterblijft zit het probleem in je regelaar.

Je motoren zullen nooit gelijk draaien ;)

Ze zijn allen constant aan het corrigeren om de quad vlak te houden.

Wachtende op mijn nieuwe motor ben ik aan het instellen van de flightmode knop gegaan. Hij werkt perfect. de multiwii pakt het signaal op alleen nu moet ik weten welke flight modes handig zijn. De gps gebruik ik nog niet.
De 3 weg knop staat nu standaard op niks (acro modus denk ik?), 2de op horizon mode, 3de op baro. Welke 3 modes zijn aan te raden voor beginners of noodzakelijk?

Niks is idd manual mode.
Angle mode is selflevel mode, hier houd ie zichzelf vlak als je de sticks loslaat.
Horizon mode is angle mode , maar dan zo dat je er flips mee kan maken.

Back