Mustang 9 P51 Blue Nose op electro

Ik heb mss nog zo een stel motoren ligger. Een 400KV heb ik zeker en ook een 320KV, maar die is ook gecrashed. De as is nog wel heel, maar de kogellager is een beetje 'gekwetst'.

Ik heb mss nog zo een stel motoren ligger. Een 400KV heb ik zeker en ook een 320KV, maar die is ook gecrashed. De as is nog wel heel, maar de kogellager is een beetje 'gekwetst'. 10 september 2010 09:25

thnx ik heb ondertussen een andere motor op de kop kunnen tikken en via hongkong is de reserve as ook al aangekomen (9 werkdagen)

dus momenteel motoren genoeg.

Ik heb voor alle zekerheid een van de vleugels ook maar open gedaan en gelukkig maar de plastieken buis was los gebroken in de vleugel. ondertussen light hij klaar om terug gesloten te worden.

het voor deel is dat mijn 4 modellen nu allemaal weer klaar zijn voor de strijd ( er was overal wel iets dat niet ok was ).

Vandaag was het prachtige dag... perfect vliegweer. En dat hebben we dan ook gedaan.

Batterijtjes goed opgeladen, een free-flight check uitgevoerd en hup de lucht in. Er stond een zacht briesje, vanuit het oosten.

Ik kon dus opstijgen in de oostelijke richting, wat zeer goed is. Geen enkele boom in de weg. Bij het landen daarentegen, moet ik eerst langs een paar zeer hoge bomen en dan over, weliswaar lagere, bomen aan het einde van de piste.

Dus goed hoog aanvliegen, gas op idle (of zelfs uit) en down sturen om de snelheid erin te houden. Eenmaal de bomen voorbij en boven de piste snelheid afbouwen en 'uit-flairen'. En hier ging het dan fout :(. Te lang de gas eraf gehouden en ploef, uit de lucht vanaf een 1m50 ofzo. Ik zag het aankomen en zette de gas er terug op, maar te laat. Door de kleinere prop - met grotere spoed - reageert die niet zo snel.

Resultaat, het landings-gear eraf, en beide wielen kapot. Dat wordt dus plakken. Ach, dan gaan we morgen wel fietsen :-).

Bart

Hey Flyboybart (clubgenoot),
gaat hij terug klaar zijn tegen het weekend..
Weer even geleden dat we elkaar gezien hebben zeg...
je laat maar iets weten hoe ver je staat..

Grts scaleflyer

Back