Mustang PSS slope 1,20 m span. Vol glas.

wat nog te doen

Er moeten nu nog de volgende dingen gebeuren.

- katapult haak inbouwen voorin onder de neus.:p
- Servo's inbouwen zowel vleugels als in de romp.
- Zwaartepunt uitmeten zodat het inbouwen van de apparatuur gunstig is.
Wil liever geen lood in de neus nodig hebben.
Zwaarder maken kan op het zwaarte punt altijd.;)
- Cockpit sluiting maken.
- in piepen en test vliegen:p

Specificatie Mustang:

Spanwijdte = 1.20 m spanwijdte.
Romp lengte = 1,16 m
Gewicht zal rond de 1000 gram komen.

Vleugels bekleed met 160 grams glasvezel
Staartstuk bekleed met 110 grams glasvezel
Romp bekleed met 110 grams glasvezel.

Groet Gerhard
 
Ziet er goed uit Gerhard!! Petje af!!
Grappig dat je een halogeen trafo gebruikt, ik doe dat ook maar ik snijdt met een gitaar snaar (hoge E .010). Ik gebruik geen dimmer maar maak de draad korter of langer.
Heb je overigens gebruik gemaakt van de tekeningen van Pierre-Yves Monfroy? Zoja dan moet je hem echt een mail sturen met een verwijzing naar dit draadje, dat zal hij zeker waarderen.
Ik zie je graag met deze kist op de helling. Ga je de apparatuur net zo als in mijn EPP kisten aan de buitenkant inbouwen?
Dat werkt prima en in de lucht zie je het niet :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Succes en groeten, Maarten
 
Ziet er goed uit Gerhard!! Petje af!!

Waren tot nu toe heel wat uurtjes werk bij elkaar. Maar daarom heet het een hobby.

Heb je overigens gebruik gemaakt van de tekeningen van Pierre-Yves Monfroy? Zoja dan moet je hem echt een mail sturen met een verwijzing naar dit draadje, dat zal hij zeker waarderen.

Ja, maar deze tekening heb ik gebruikt als basis. Via het internet een 3-zijden aanzicht van een mustang binnen gehaald. Deze heb ik in mijn tekenprogramma verschaald. Zo heb ik de contouren van de Mustang overgenomen. Toen ik de romp uit het schuim had bleek dat ik een verkeerde Mustang had qua type. Ik wou de Amerikaanse. Dit heb ik snel veranderd.;)
Zal Pierre-Yves Monfroy een mailtje sturen met deze link.:p

Ik zie je graag met deze kist op de helling.
Ik wil echt een keer aan de kust vliegen met veel wind.
Dus die kans zit er wel in.:p

Ga je de apparatuur net zo als in mijn EPP kisten aan de buitenkant inbouwen? Dat werkt prima en in de lucht zie je het niet :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Nee, alles wordt netjes ingebouwd.
Ben er nu net achter gekomen dat er nog al wat gewicht voor in de neus moet. Dit gaat ten koste van het vlieggewicht. Wou hem zo licht mogelijk houden. Dan wordt het inzet gebied qua weer ook groter.
Zal nu wel over die 1000 gram heen gaan.:(

Ik kwam even op het idee om er een motor in te zetten.:rolleyes:
Als dit qua gewicht er toch in moet. Maar dan is het geen helling kist meer. En dat was de eerste opzet.

Groet, Gerhard
 
Geef eens een link voor die zakken van "de Action"?
Ben wel geïneresseerd.

Dirk.

Dag Dirk,

ik weet niet of ik daar zo gauw een link van kan vinden.
Maar als je naar de Action gaat (bij de schilder spullen in mijn geval) daar liggen puin zakken. Het zijn kleine rolletjes waar een aantal zakken op zitten. Formaat van deze zakken zijn 96 x 65 cm.
Dus voor het kleinere werk zeer goed te gebruiken. Kosten:confused: (bijna niks)

Gerhard
 
OK, bedankt.
Ik dacht bij "puinzakken' aan dat soort dingen van 1 m3. Maar die waren het op de foto zichtbaar niet ...

Dirk.
 
Zal nu wel over die 1000 gram heen gaan.:(

Gerhard over het gewicht hoef je je echt geen zorgen te maken. Kijk maar eens op deze site: www.pjmodelclassics.be hier vindt je veel PSS kisten om je vingers bij af te likken. Een gewicht van 1,3 kg bij een span van 1,3 meter is heel normaal. En dat blijft al boven bij 10 knopen en meer. Kijk maar wat de ontwerper aangeeft bij de diverse modellen. Ik kan je verzekeren dat Paul Janssens er veel kijk op heeft.
Die kist van je zal bij een krappe windkracht vier al prima vliegen, zeker op een helling met veel lift zoals Zoutelande.
 
Zo!!! Daar was geen woord van gelogen!, Ziet er goed uit, leuk ding..

Thanks. Het ging inderdaad snel gisteravond.:p

Maar hou er rekening mee dat hier wat uren werk in zit.
Nu nog de rest van de dingen die gebeuren moeten.

:offtopic:
Ben al bezig met een 2 meter zwever 4 kleppen vleugel.:p
Zal er ook een bouw draadje van starten als ik tijd heb.
En dan loopt de DG-600 er ook nog naast:rolleyes:
:ontopic:

Groet, Gerhard
 
servo's inbouwen

Gisteravond bezig geweest om de servo's in de vleugel te bouwen.

Dit ga ik alsvolgt doen.
Servo komt voorin in het eerste 1/3 deel van de vleugel. Hier is het vleugeloppervlakte mooi dik. En het gewicht ligt dan voor het zwaartepunt.;)

Doordat de servo bijna helemaal weg valt, kan ik met een plastickapje waar een klein bultje in zit voor het heveltje, het straks afsluiten.
De duwstang loop door de vleugel omhoog en komt er achter aan de bovenkant weer uit. Deze sluit ik dan aan op een heveltje vast gelijmd in de airelon. Voor landingen op ruw terrein ideaal. Servohevel komt nooit in contact met de grond.

Foto update volgt
Gerhard
 
servo inbouwen

hier een update van het inbouwen van de servo's in de vleugel.



Uploaded with ImageShack.us

Door de dikte van de vleugel valt de servo mooi in de vleugel weg.
Hierdoor kan er een kunststof afdek plaatje op waarin een klein bult in zit.
Deze maak ik ook zelf door kunststof warm de maken en in een mal te drukken.



Uploaded with ImageShack.us

Aan de bovenkant van de vleugel komt alleen een ijzerdraad uit.
De aansturing is dus bijna niet te zien.:p

Nu kan dit vast gelijmd worden.

Groet, Gerhard
 
Hey Gerhard,

Gaan we dit weekend vliegen met de mustang?

(dan heb je de week erop weer tijd voor een set DG vleugeltjes:wink:)
:banana:

Mooi werk die mustang malletje maken van het rompje?

Ik vindt dat we ook eens een mal moeten gaan maken van een set vleugels.:p

Groeten Casper
 
Inbouwen servo's

Het inbouwen van de servo's voor hoogte- en richttingsroer is klaar.:p
Ik heb de servo's zover mogelijk naar voren ingebouwd.
Dit was nodig omdat er anders nog meer lood in moet voor het zwaartepunt.



Uploaded with ImageShack.us

Hier zie je mooi het bovenaanzicht.
Accu (3S 1500 mAh) kan er gewoon in geschoven worden.
Dat wordt uren vliegen met zo'n pack.:p



Uploaded with ImageShack.us

Gerhard
 
Catapult haak

Om de kist weg te kunnen schieten, heb ik er een haak in gemaakt.
Dit is een multiplex lat met epoxy in gelijmd. Aan de binnenkant met glasmat verstevigd. (deels onder de accu).
Het is te hopen dat er geen flutter op de airelons ontstaat.
Want het wegschieten met zo'n catapult elastiek gaat met nogal wat snelheid gepaard.:grin:



Uploaded with ImageShack.us

Gerhard
 
Servo kapjes

Om het geheel mooi af te werken, het ik servo kapjes gemaakt van kunststof.
Dit kunststof gebruiken ze in de vacuüm branche. Je maakt het warm met een verf brander en drukt het in de mal. Zo krijg je een mooi kapje.:p



Uploaded with ImageShack.us

De Mustang staat nu te wachten om het luchtruim te kiezen.
Denk dat het dit weekend zal gaan gebeuren.

Groet,
Gerhard
 
Back
Top