MVB short course shoot-out 2011

Dank je Andre.

@Hansie,

Ik heb het niet geheel juist omschreven merk ik.

Het gaat niet om het xdp op zich maar om het feit dat er geen kapje om 32dp past.
Ik heb de 48dp wieltjes niet meer omdat die maar een lading of 2 meegingen.

Ik heb nog wel een origineel afschermkapje maar die past i.v.m. het niet hebben van offset van de 32dp spur niet om deze spur. Ik kan wel kijken of ik het einde ervan kan afsnijden om nog een beetje afscherming te hebben.

Ik las het in dit draadje, zal even zoeken of ik het zo snel nog kan terugvinden. EDIT Zie post 81, 82 en 83.

Laatst bewerkt door een moderator:
32 dp

Hallo allen,

Ik heb nog eens gekeken en ik kan nergens in de reglementen van
MVB vinden dat het niet hebben van een kapje over de spur/pinion
verboden is. Dan zou de helft van de 4WD buggy's afvallen om maar
wat te noemen.
Ik rij zelf geen SC (behalve zaterdag een keertje dan)
maar ik ben wel zeer regelmatig marshall bij SC wedstrijden op MVB.
Ik kan niet eens verzinnen hoe ik met mijn vingers tussen de tand
wielen zou moeten komen aangezien die geheel weggewerkt zitten
zoals al eerder aangegeven stond.
En als men zich tijdens het baanzetten gedraagt (geen gas geven dus)
kan er helemaal niks gebeuren, gewoon komen rijden dus!
Maar als een kapje te regelen is is dat natuurlijk wel fijn.

Hans

Echt super Eelco!! Het weer ziet er ook goed uit, dus wordt een lekkere drukke maar leuke dag denk ik. Ben benieuwd hoe het niveau zal zijn tussen de MVB toppers en de rijders uit de rest van het land. Tot zaterdag!

Groeten Robbert

Pffffff Stewie :D andere plannen :p :D

Als het zondag was kon ik wel, maar zaterdag weer bezoek thuis en kan niet nog eens weg zijn :D

Pffffff Stewie :D andere plannen :p :D

Als het zondag was kon ik wel, maar zaterdag weer bezoek thuis en kan niet nog eens weg zijn :D

Ge moet maar mee 430km rondcrossen om een auto te halen :).
Zaterdag kan voor mij ook niet, moet echt vanalles doen nog voor maandag en denk dat er inschrijvingen genoeg zijn :D.

5 rondjes achterstand per heat ongeveer :)

Voor de MVB'ers natuurlijk he!?. :mrgreen:

Wat zijn goede basisafstellingen voor een Slash voor:
Camber voor/achter
Toe in
shockposities in de draagarmen

(veel meer kan ik niet afstellen)

Misschien ook voor anderen nuttig, kreeg vanmiddag een helder moment en het lijkt nog te werken ook. Nu zijn ook de 32dp gears beschermd tegen de vingers van de baaninzetters. (of was het nu.... :mrgreen:)

gearcoverslash.jpg

Gewoon een zelfborgend moertje op het schroefje en dan net niet vast draaien tegen de gear cover.

Laatst bewerkt door een moderator:
das een hele strakke oplossing die je daar hebt gemaakt.

zat zelf eraan te denken om wat busjes ertussen te zetten maar dit werkt ook.

tips om zelf mee te nemen :

tafeltje
stoeltje
haspeltje

en kom optijd . 8:30 uur !!!!!!!!!!!!!

als we allemaal netjes optijd aanwezig zijn loopt het aanmelden allemaal wat soepeler en kun je nog ff een paar rondjes oefenen.

uiteraard is er een rijdersbriefing met wat spel regels !!!

Misschien ook voor anderen nuttig, kreeg vanmiddag een helder moment en het lijkt nog te werken ook. Nu zijn ook de 32dp gears beschermd tegen de vingers van de baaninzetters. (of was het nu.... :mrgreen:)

Gewoon een zelfborgend moertje op het schroefje en dan net niet vast draaien tegen de gear cover.

Mooie oplossing Observer, wellicht nog een stukje ducktape om eea tegen vuil te beschermen?

Zou kunnen. Ik denk er zelf eigenlijk over om juist aan de onderzijde wat gaten te maken zodat vuil er gewoon weer uit kan vallen. De 32dp gears hoeven niet echt stofvrij te lopen.

tips om zelf mee te nemen :

tafeltje
stoeltje
haspeltje

en kom optijd . 8:30 uur !!!!!!!!!!!!!

als we allemaal netjes optijd aanwezig zijn loopt het aanmelden allemaal wat soepeler en kun je nog ff een paar rondjes oefenen.

uiteraard is er een rijdersbriefing met wat spel regels !!!

nog een kleine aanvulling:

Zonnebrand
Bikini :cool:

Voor de rest ben ik het, voor 1x:p, met Eelco eens,

kom s.v.p. op tijd.

We hebben een prachtig deelnemersveld, varierend van, mensen die voor het eerst van hun leven een wedstrijd gaan rijden, tot diverse nederlandse kampioenen.

30 deelnemers/sters in de 2 wd
34 deelnemers/sters in de 4 wd

Echt super!

Heeft iemand misschien een 12T pinion 0,8mod (32dp) 3,17mm bore liggen die ik kan overnemen zaterdag? Ik heb nu alleen 13T en 18T, de 18T is denk ik waardeloos wegens veel te zwaar. Om de aanbevolen ratio te halen moet ik wellicht zelfs de andere kant op naar 12T

die heb ik hagel nieuw in het zakje
van robinson racing products gehard staal 12T 32p 3mm as
ik heb em soieso bij me . dus moet goed komen lijkt me

( rrp een van de beste merken als je het mij vraagt )

Ok fijn :).

Net de auto afgesteld voor zover mogelijk, morgen zender laden en morgenavond de lipo's. Als ik vanavond nog de fut heb om een "tussenconnector" te solderen kan ik ook nog 3 NiMH meenemen. Zou ik de 6min halen op 3000mAh?

Back