mvc de vrije vogels

Discussie in 'Verenigingen' gestart door The mechanic, 20 okt 2008.

  1. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    het is bij hun alleen verplicht mode 1 als je gaat lessen als jij je brevet al hebt kunnen ze er weinig aan doen he

    ze geilen toch zo op regels van de knvvl

    nou die zeggen ook dat leden met hun brevet op alle velden welkom zijn van verenegingen die aangesloten zijn bij hun (wel in overleg uiteraard maar ze mogen je dus niet weigeren omdat jij andere stickmodus vliegt)
     
  2. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Anyway... het gaat langzaam lijken of de MVC Vrije Vogels een slechte club is. Misschien is het wijs om hier alleen nog te posten als het over de club zelf gaat en niet over de wijze waarop zij denken. Er komt geen verweer van een clublid dat daar zelf vliegt, dus lijkt mij niet heel erg eerlijk zo.

    Gr
    Spijker46
     
  3. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    daar heb je gelijk in

    ze zijn trouwens geen slechte club

    ze zijn gewoon wat conservatief ;)
     
  4. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    en toen en toen en toen mocht 2,4 ghz opeens :D

    opeens kon het mocht het en was het goed

    helemaal top

    heb mijn zender al omgebouwd naar modus 1 en kom regelmatig op de avonden

    ok ik geef toe het zijn een stel oude bokken

    maar gezellig is het wel

    en het veld is nog steeds maar 10 min van mijn huis :D


    dus..

    ik ben lid vanaf 1 januari
     
  5. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    Ik vond het ook mega gezellig, maar ja ik ben al zo lang mode 2 gewend....helaas. nu ben ik lid van MVA. Ook een heel gezellige club. Met een kantine op het veld...jammie....
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Nogal logisch, als je andere mode wilt leren kunnen ze je niet helpen. Dus het is eerder een praktische reden dan een verplichting.
     
  7. het vliegertje

    het vliegertje

    Lid geworden:
    27 nov 2011
    Berichten:
    2
    Locatie:
    utrecht
    wat een club niets is er goed
     
  8. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    ??? Topic is 2 jaar oud en is gebasseerd op bevindingen van 2 mensen (waaronder ikzelf) die geinteresseerd waren in de club. Er stond mij iets tegen. Dat wil nog niet zeggen dat de club niet goed is?

    Graag even aangeven waarop jij "het vliegertje" basseerd dat de club niet goed zou zijn. Anders gewoon niets zeggen ;)
     
  9. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Desalniettemin, vandaag maar eens met de auto naar het 'veld' rijden om te zien of er mensen zijn. Is maar een kwartiertje rijden van mijn huis (met auto), dus ben benieuwd!
     
  10. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    En hoe was het? Lekker gevlogen? Kom je ook een keer naar MVA?
     
  11. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Doe ik.. beloofd! ;-).

    Ben niet geweest naar Soest. Nuja, wel geweest maar weer geen idee waar ik wezen moest. Voor groot hek even staan kijken, toen weer omgekeerd. Vind het echt zinloos om zo beperkt tot een terein toegelaten te worden.

    MVA dus.. Zie pm ;)
     
  12. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    ik ga zondag even vliegen.... heb je brevetten enzo? Dan kan ik je wel aanmelden als gast vlieger die eens komt proeven .... ;-)
     
  13. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Als je bedoeld lid te zijn van de knvvl? Nee, dat ben ik niet. Ik kan altijd een kistje in de auto gooien, maar zal in princiepe even komen "kijken". Ook wel leuk, om als bezoeker langs te komen :)
     
  14. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Morgen gaat het er dan toch van komen!! :yes:

    Met Patrick afgesproken, die vliegt bij de MVC Vrijevogels. Neem wat te vliegen mee en dan zien of het wat is.. Wil toch wel eens lid worden van een clubje in de buurt ook..
     
  15. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    Ik ben benieuwd naar je bevindingen....laat maar weten hoe het bevallen is en of er ook heli vliegers zijn.

    Ook info over veld bereikbaarheid e.d. zijn welkom.
     
  16. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Er zijn helivliegers, dat weet ik zeker, want de persoon met wie ik ga, is een helivlieger :D

    En ik ben erbij, dus sowieso vandaag 2 helivliegers op het veld aanwezig haha.

    Ik zal verslag doen. Ben ook heel erg benieuwd! Het is lekker dichtbij..
     
  17. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Kort verslag bij deze;

    Vanmiddag met Patrick om 13.00 uur afgesproken bij het vliegveld in Vathorst. Vervolgens gereden richting het veld in Soest (van de MVC Vrije Vogels).
    Een kleine 20 minuten later stonden we buiten de auto met de spullen bepakt om een korte wandeling van 5 minuten te ondernemen (ongeveer 600m van de auto's ligt het vliegveldje).

    Prachtig mooi gelegen, heerlijk in de natuur.
    Het veld lijkt me wat klein voor grotere toestellen, maar dat zal de tijd leren. Voor de helicopter is het een prima veldje en voor zwevers en kleinere vliegtuigen (maximaal 2mtr?) is het veld prima te doen.

    Hele gezellige mensen. Ietwat oudere leeftijd dat er rondloopt, maar dat mag de pret niet bedrukken. Iedereen was lekker met de hobby bezig en her en der ging er wat de grond in.

    Al met al, een vruchtbare dag geweest haha...

    Een ding is mij wel zeker.. ik ga hier lid worden! Leuke club, gezellig en ik zie veel leuke vliegdagen tegemoet..
     
  18. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Ook gister weer even meegeweest met Patrick. Sneeuw vliegen!!

    Direct mijn Easystar met FPV setup gedoopt in de sneeuw. Pracht mooi, om de hei te zien bij een groot uitgrestrekt wit landschap. Helaas!!! dat mijn camera de beelden niet heeft opgenomen :( De accu duur was minder lang dan ik gehoopt had, waardoor er net voldoende beeld van de grond was en niet van de vlucht :( Affijn, volgende keer beter!

    Een volgende keer gaat er zeker komen, want zoals eerder al gezegd ben ik wel van plan om in het nieuwe jaar lid te gaan worden. Lekker dichtbij huis, mooi stukje natuur en een leuke, frisse wandeling door de natuur om bij je veldje te komen. :yes:
     
  19. Patrick LS-4wl

    Patrick LS-4wl

    Lid geworden:
    26 mei 2009
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Amersfoort
    08-12-2012

    Ja het was weer gezellig gister. Met sneeuw is de hei (en het stuk bos) altijd sprookjesachtig. FPV is dan helemaal gaaf. Ook leuk dat we op de grond mee konden kijken op het (extra) losse scherm.
    Het veld is weer voorzien van wat mooie sporen buiten die van de wildbewoners. Helaas een beetje schade aan mijn Helios 63e door een mid-air hit. (beide kisten zijn te repareren)
    Leuk dat je enthousiast bent geworden om lid te worden.
    Gaan zeker nog vaker samen vliegen.
    Groet,
    Patrick
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    En jawel, het heeft even 4 jaar geduurd, maar ik ben lid geworden :yes: :D
     

Deel Deze Pagina