MVC Swentibold, wie vliegt wanneer

Niet te letterlijk nemen Kevin ;).

En kleine tip van mijn kant, Yakje met niet meer als 2BFT vliegen als je hem niet kent. Ik vind hem zelfs bij 3 BFT al lastig worden en ik ken hem van voor naar achter (heb hem en de voorganger al 1,5 jaar). Met deze wind is ie zo weg.

Ben net terug van het veld de wind is echt wel hard af en toe.
Ik heb 3 vluchten met de trex 600 gemaakt.
Ik zit nu op de bank met een grijns van oor tot oor.
groeten Rob

Met een heli met dit weer? Props Rob :). Hier buldert de wind echt hard nl.

Ennuh, jij vond brandstof toch prutprut ;). Hahahahaha. Welkom bij de club.

Prutprut heeft toch wel wat het geluid en rook.
Met de 600 is toch nog wel te vliegen met wat wind.
Ik vloog toch ook nog met wind met de 450.
Als je altijd vliegt met wind is het zonder wind nog beter maar ja wanneer waait hetniet op de club?
icon10.gif

groeten Rob

Prutprut heeft toch wel wat het geluid en rook.

AHA! Je geeft toe ;). Zie je nou wel :p

En hoe hard waaide het dan op de club? Hier een dikke 5BFT met vlagen 6. Ik ben gewend om te vliegen met wind (sta dan vaak op de club) maar 5BFT is mij ook te veel voor mijn meeste kisten. Maarja, veel kunstvlucht he, gaat met wind overal heen.

Heb je trouwens nog wel vligtuigen Rob? Of is nu alles weg?

21843161.jpg

WOOHOO! Van mij :).

Net gehaald bij een aardige Belg. De quickie 500 pylon racer.

Leuk detail, de kist is van fiberglass!!! Dus geen balsahout zoals altijd. Hiphiphip :). Motortje is een Webra 40 en allemaal Futaba S3003 servo's. Uiteraard weer voor een schappelijke prijs.

De Webra gaat denk ik in de verkoop, plak ik mijn Irvine met pipe erop :).

Leuk detail nr 2: Al mijn methanolkisten die tweedehands zijn (dus niet de Yak55, maar de rest) heb ik van Belgen, goed volk toch!

Morgen schijnt het redelijk te worden, dus maiden!

Dus:
17 november
uurtje of 11.00/12.00
maiden Quickie 500

ander vraagje is bert al boodschappenwezen doen voor morgen avond!!!!!

wind maakt me niet zoveel uit als het maar droog is

Nee, werken doe ik wel als ik dood ben, nu moet er gevlogen worden :).

En Marcel, fris je geheugen eens op, heb je me ooit met een 1,30 meter pylon racer op brandstof op het veld zien rondrossen ;).

en gelukt??

de yak is vliegklaar vandaag de y kabel gehaald en de ontvanger even met elkaar verbinden en klaar is kevin:)

Nops, de Webra die ik erbij kreeg wilde niet lopen helaas, even in de wasbezine leggen dus en de aangekoekte resten eruit schrobben.

Maar net mijn Irvine 40 met reso pijp erop gezet, heeft pakken met poweeeeeer! En die loopt zeker. Dus deze week alsnog de maiden.

Vandaag wel Kristian (ook hier van het forum) meegenomen naar de club, heeft met mijn Swift gevlogen. Jongen heeft nog nooit gevlogen en vloog zelfs met veel wind heel mooi rondjes. Erg cool om te zien.

PS: waar heb je een Y-kabel voor nodig op de Yak?

Laatst bewerkt:
Back