MVVS 5.6/690 Brushless motor

Hallo allen!

Als ik een fonkelnieuwe MVVS 5.6/690 Glider motor volgens de bijgevoegde
gebruiksaanwijzing aansluit, 3S Lipo op 15 x 10 klapprop is het verbruik volgas
maar liefst 93 Ampère !!! Dit zou volgens de bijsluiter ergens rond de 45-50 A. moeten liggen...
De bijsluiter zegt bij 4S een 14 x 9 te moeten gebruiken...Als ik díe prop gebruik op 3S is het verbruik 74 A... Wie weet hoe dit komt en wat is er aan te doen?
(Ik heb twee verschillende meetinstrumenten gebruikt en die komen op dezelfde waarden...)

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt voor de tips!

Hallo Ron!
Bedankt voor je reaktie. Ik heb in mijn werkkamer gemeten met een Wattmeter tussen de lipo en de regelaar met een bereik tot 100 A. en daarnaa nog eens met een Hyperion E-meter, ook geschakeld tussen de lipo en de regelaar. De lengte van de bedraging is niet langer dan 20 cm. en de dikte van de kabel is 4 qmm. De bladen zijn gemonteerd aan een standaard 42 mm. Graupner prop...
full

Laatst bewerkt door een moderator:
En de diameters die je gaf in eerste bericht, is dat incusief of exclusief middenstuk? Niet dat ik weet hoe snel de stroom oploopt met diameter maar anderen wel. Mijn kennis houdt op bij het puntje van de as.

Welke toerentallen heb je gemeten bij die stromen?

Laatst bewerkt:
mvvs

En de diameters die je gaf in eerste bericht, is dat incusief of exclusief middenstuk? Niet dat ik weet hoe snel de stroom oploopt met diameter maar anderen wel. Mijn kennis houdt op bij het puntje van de as.

Welke toerentallen heb je gemeten bij die stromen?

Het middenstuk is 50 mm. Op de bladen staat 14 x 10...De gemeten Ampere's zijn dan 74!
Nog altijd véél te veel!

Heb ook gemaild naar de fabrikant. Ben benieuwd of ik daar een antwoord van krijg...

Grt.,
K.

Heeft je middenstuk een verzet ? er zijn middenstukken die meer spoed geven .
En meet de bladen eens van tip tot tip wie weet word de maat wel 1 of 2 inch groter dan aangegeven op de prop .

De prop zou 38.1 cm moeten zijn .

Laatst bewerkt:
Ron; jou ontgaat werkelijk niets.

Dat van die stator en schroefjes is inderdaad vreemd.

Gr. Jan

Laatst bewerkt:
Back