mvvs 58 op aspen?

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door raymon, 14 jul 2009.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik vroeg me af of dit te doen is en de motor dan nog goed loopt.
    Aspen kan ik gratis krijgen en euro moet ik betalen.

    zijn er mensen met ervaring hier mee?
     
  2. Aspen

    Hallo Raymon



    Deze vraag kun je beter aan Pe Reivers Stellen.


    Hier zijn Email adres preivers@prme.nl Hij is de importeur van MVVS

    Groet Hollebollegijs
     
  3. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik heb geen MVVS maar alle Zenoah,s en DA,s lopen op Aspen bij mij .
    Dus gewoon er op lopen laten .

    En als je het dan ook nog gratis krijgt . :D Zo iemand zoek ik ook nog .

    Mvg johan
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    okee, pe zij ook dat het prima kon.
     
  5. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    sorry
     
  6. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    succes ermee,

    ik heb echter slechte ervaring

    hier gaan we weer met een leuke welles nietes discussie, thanks raymon
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Ah het valt al mee dat ik er in elk geval geen mening over heb ;)
     
  8. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Jij zal als elektroloog ook nooit een stinkendelawaaimakendebenziner kopen .:D


    Mvg Johan
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik ook:D

    Tipje voor Raymon; ff zoeken op "aspen", kom je genoeg verhitte discussies tegen:D
     
  10. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Mijn tip is het gewoon gaan gebruiken en niet teveel er over gaan lesen .

    Bij de BIGGS heb je ook ervarene Aspen gebruikers . ;)
    Als je daar gaat slepen zit je op een goed adres .

    Mvg Johan
     
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Lid van biggs ben ik al.
    Als men de negative dingen kan aantonen en ik vind ze goed gok ik het er tock niet op.
    Ik ben ook maar een arme student
    @johan, dit us ook het enige model van mij met een prutelding. Electro all the way
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Die krijgen het gratis:D (in ieder geval 1 persoon)
     
  13. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Tot nu toe 1x mee gemaakt dat een MVVS 26 er niet lekker op wou starten .

    Dit kwam gewoon doordat de motor door de methanolribben veelste heet werd en niet meer genoeg afkoelde voor de volgende vlucht .
    Het starten ging stets schlechter hoe vaker hij vloog .

    Het starten ging met normale benzine iets beter .

    Die persoon heeft later de MVVS verkocht en een vliegtuig met een ZG-20 van mij overgenomen en vloog direct weer met aspen zonder problemen .
    Ook een model met DA-50 die hij van mij heeft overgenomen vliegt met aspen .;)

    En juist als " arme " student moet je gaan gebruiken als het niks voor je kost .
    Die rijke studenten kunnen dan verder benzin van de pomp halen . :D

    Mvg Johan
     
  14. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    mijn ervaring :

    ZG 23

    loopt altijd als een zonnetje, starten zonder probleem, lekker veel vermogen op een pilatus met huckepack.

    toch maar eens aspen gaan halen, na terug rechtgekomen van het achterover vallen na het horen van de prijs ermee naar de club.

    aspen in de lege tank en starten, dat deed hij ook

    maar volgas was het een ramp, even bijregelen, een motor afregelen is mij niet vreemd.

    hmm hij liep volgas naar behoren, dan terug naar traag, motor uit. raar.

    terug proberen te starten, lukte enkel als hij half gas ging, L naald geprobeerd bij te regelen, dat lukte dan ook maar volgas was het opnieuw een ramp, na een uur proberen het opgegeven, en terug gewone benzine erin. Motor liep meteen opnieuw, zelfs met alle naalden ontregeld, even bijregelen en we waren terug airborne.

    blijkbaar is het wel mogelijk op aspen te vliegen als je motor nooit gewone benzine geproefd heeft, je alle naalden 100 % juist heb staan en je geld genoeg hebt.

    Raymon, wat is jou reden voor aspen te nemen ipv gewone benzine waar je op 25 liter een halve liter goede synthetische olie aan toevoegd ?
     
  15. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Ik ben de persoon waar Johan het over had. Met mijn ZG-20 en mijn DA-50 geen enkel probleem met Aspen inderdaad. Mijn MVVS 26 liep er prima op maar startte na de eerste vlucht van de dag steeds slechter..... Op v-power had ie daar minder lst van. Ik denk wel dat dit ook een koelings-probleem was. ik had die aspen ook zelf gemengd 1:40. Misschien wat teveel olie....ook was dat een motor die euro gewend was. De ZG en de DA heb ik meteen op kant en klare Aspen laten lopen. Zou het gewoon proberen, teruggaan kan altijd nog.....
     
  16. Teus

    Teus Guest

    Ik had ook helaas slechte ervaring met Aspen i.c.m. een ZG-20.

    In eerste instantie leek het aardig (wel minder vermogen) maar de motor ging steeds slechter lopen en soms afslaan op stationair. Afstellen heeft niet geholpen. Tevens bemerkte ik veel variatie tussen de verschillende kannen Aspen (In kleur en reuk), ik moest de motor bij elke kan opnieuw afstellen. Na 3 kannen volledig verstookt te hebben heb ik de moed maar opgegeven.

    Ik gebruikte de kant en klaar gemengde kannen van 5 liter.

    Gr. Teus
     

Deel Deze Pagina