MX12 zender welke accu lader?

• Topicstarter Topicstarter rudiman
  • Startdatum Startdatum
R

rudiman

Guest
Heb vanadaag mijn MX12 binnen maar zag in de doos van de MX12 dat er geen lader bij zit :-(
Ik heb nog ergens een oude robbe accu lader type 8311 die kan op 2 / 6 of 12 volt maar de accu van de mx12 is 9,6 volt.. Kan ik de accu hiermee opladen ???

Ik denk dat als u er een laadkabel bij heeft het geen probleem is. (ik zeg ook maar wat :P)
Ik laad de mijne op met een Robbe Unicharger 6.

nee heb geen laadkabel maar dacht soldeer wel de juiste plug aan het snoer.. maar met 12volt een 9.6 accu laden is oke??

Dat is de Robbe lader 6+2

Jij moet gewoon je laadstekker in de 100mA stoppen.

die 2, 6 en 12V is alleen voor de meest rechtse uitgang en dus voor NiCad (NC) of Lood (pb) akku`s.

Dit is hem..

robbelader.jpg

Let wel dat heeft ALLEEN efect op de meest rechtse laaduitgang.......

De keuzeschakelaar Pb/Nc geldt uitsluitend voor de 500 mA uitgang, dus daarmee heb je niets te maken als je de zender laadt.

De lader 6 + 2 is ompoolbeveiligd. Hiermee lukt het dus niet om de zekering in de MX 12 stuk te krijgen als je een verkeerd laadsnoer gebruikt (wat een heleboel mensen dus al wel voor elkaar hebben gekregen).
Het is trouwens raadzaam een origineel Graupner laadsnoer te gebruiken. Niet alleen heeft Graupner + en - precies andersom in de plug zitten, maar de plug heeft ook een iets grotere diameter.

Oke allemaal bedankt ga vandaag een laadsnoertje halen en dan ga ik laden..Kun je met deze lader ook lipo's laden??

hoi :offtopic:

De lader 6 + 2 is ompoolbeveiligd. Hiermee lukt het dus niet om de zekering in de MX 12 stuk te krijgen als je een verkeerd laadsnoer gebruikt (wat een heleboel mensen dus al wel voor elkaar hebben gekregen

bij mij is dus de zekering van 3A ook stuk gegaan maar niet door een verkeerde laad kabel of laadstroom
heel vreemd de zender de hele middag gebruikt . de week daar op pak ik de zender weer
en echt hij deed helemaal niks meer :cry:
maar goed na vervangen van de zekering alles weer top :D

groeten arnold

Zelf heb ik een Multiplex LN-5014 lader... 70 euro en laad: Ni-Cd -Ni-Mh Li-Po en loodaccu..
Kan als het goed is laden tot 5A

Heb ik nu nog wel genoeg aan ^^
Hij werkt trouwens alleen op 12 volt..

Back