MX16: kanaal 4 aan schakelaar toewijzen

Kan ik bij mijn MX16 kanaal 4 ook aan de 3-standen schakelaar toewijzen?

Ik wil de versnellingsbak van mijn Knight Hauler niet via de stuurknuppel bedienen maar met de 3-standen schakelaar.
Nu zou ik bijvoorbeeld een 6 of 8 kanaals ontvanger kunnen gebruiken en een kanaal boven de 4 kunnen koppelen maar ik wil er een 4 kanaals ontvanger in zetten (heb ik nog liggen) omdat ik toch maar 4 kanalen gebruik.

hmm ik ben hier ook benieuwd na?

in de handleiding wordt niets gesproken over kanaal 5 - 8 aansturen met de schakelaars. Er wordt alleen maar gesproken over programmeren van de zender.

Kanalen 5-8 kun je heel makkelijk door een schakelaar laten bedienen via het menu "Gebereinst". Via de optie "Grundeinst"->"Empf.Ausg" kun je nu bijv kanaal 5 in de zender uit laten zenden op kanaal 4. Zo kan je met je 4 kanaals zender toch kanaal 5 van de zender ontvangen (kanaal 4 in de zender vervalt nu natuurlijk of schuift op naar een hoger gelegen ontvangstkanaal).
De MX16 kan op deze manier elke gewenste kanaalverdeling toepassen. De verwerking in de zender blijft met de 'Graupner' kanaal-indeling werken, maar het uitzenden kan willekeurig gebeuren.

Nee. Je kan bijv kanalen 1,2,3 en 5 in de zender gebruiken en die op kanalen 1,2,3 en 4 laten uitzenden (kanaal 4 in de zender(=normaal je rudder) wordt dan niet door de ontvanger ontvangen). Je kan zelfs kanalen 5,6,7 en 8 alleen gebruiken op een 4-kanaals ontvanger. Kanalen 1-4 in de zender worden dan natuurlijk niet door de ontvanger ontvangen.

Thanks Fotor, daar kan ik iets mee. Dus ik koppel kanaal 5 op de 3-standen schakelaar en vervolgens laat ik kanaal 5 op kanaal 4 uitzenden.

Maar blijft dan niet ook de de stuurknuppel op kanaal 4 werken?
Ik had dat effect willen gebruiken voor de verlichting door -125% kanaal 3 hierop te zetten. Kanaal 3 zou dan via de stuurknuppel nog gewoon de andere functies kunnen uitvoeren.

Je kan dan eventueel de knuppel van kanaal 4 op ontvangeruitgang 3 zetten.
Dat is het mooie van de MX 16, je kan elk kanaal op elke ontvanger uitgang zetten.

GJ

Back