MX2 bouwverslag

En vandaag was het zover... De MX2 heeft zijn maiden gehad.

Wat moet er veranderen:

# Canopy moet steviger vast gezet worden (sterkere magneetjes)
# Gearcowls moeten worden verwijderd. Ziet er nu leuk schaal uit, maar landen op gras wordt lastig. Op asvalt ging het vandaag wel erg goed moet ik zeggen.
# 2200Mah is te weinig. Er mag best een 3000Mah in. Al is het alleen om het gewicht.
Vliegtijd was ook niet erg lang.

Al met al een geslaagde maiden. Nu tijd om de fpv gear in orde te maken :D

De zaken die jij moet veranderen, daar liep ik ook tegenaan, ik heb zelf een 3300 mah, ik moet zeggen dat is geen overbodige luxe.

Ga jij er fpv mee vliegen

Groet ruward.

De zaken die jij moet veranderen, daar liep ik ook tegenaan, ik heb zelf een 3300 mah, ik moet zeggen dat is geen overbodige luxe.

Ga jij er fpv mee vliegen

Groet ruward.

Ja, er komt een camera op zn rug te zitten. Lijkt me gaaf om alsof het een echt vliegtuig is, ermee te vliegen :)

hallo,

weet iemand de afstand van het zwaartepunt? bijvoorbeeld gemeten vanaf het begin van de vleugel.

Ik heb een tweedehands model op de kop getikt, en wil even het zwaartepunt checken voor ik ga vliegen. Je weet maar nooit.

Mijn heeft trouwens een spanwijdte van 1,4 meter, geen idee of dat ook voor de HK versie geldt.

OHja, nog een vraag, weet iemand de juiste vleugelbelasting? op HK staat 50 gr/dm2, op een andere site staat 35 gr/dm2. Het laatste was ik vanuit gegaan, lijkt me stukje prettiger vliegen.

alvast bedankt.

Het zwaartepunt heb ik al, de vleugelbelasting blijft vreemd. Sommige documentatie staat 35 gr/dm2, andere documentatie 50 gr/dm2.

Als ik het vleugeloppervlak nameet en nareken kom ik op 51 gr/dm2. Lijkt me een redelijk hoge startsnelheid. (Ben vooral slowfly gewend)

Zal eerst maar eens proberen wat gewicht eraf te krijgen.

ik heb gemeten: 37 dm2, 1900 gram 1900/37 = 51 gr/dm2.

als ik het gewicht weet terug te brengen naar 1700 gram wordt het dus 1700/37 = 46gr/dm2

Ik wil de blauwe bij HobbyKing DA bestellen als hij weer op voorraad is, maar welke accu's zijn het meest geschikt zodat je nog een redelijke vliegtijd hebt.:p

Jan

Ik heb mijn prop en die zwarte kegel gebroken weet iemand met wat ik de proppeller kan vervangen en het liefst ook met zo een kegel

Back