My 1st Time @ Cap Blanc Nez :D :D :D

Aloha allemaal,

de Topictitel zou moeten zijn ... First time op de Helling @ All.

Geen ervaring met Hellingzweven ... Maar ik droomde er wel al een tijdje van.

Samen met Barteco, Tom, Jos en Jaques naar de Helling getrokken ... 's morgens in de vroegte (07u00) vertrokken in Bertem. Rond 10u00 gearriveerd ...
we waren de eerste en voorlopig enige vliegers.

Aangekomen sloeg de schrik me om het hart ... Jongens wat een wind. De zagi eerst aan de parking losgelaten ... Na de nodige aanpassingen ... +/- 150 gram lood extra ... en best een beetje neus lastig. Werd hij weggegooid en hij vloog, ik was aan het hellingzweven. I loved it from the first minute i hang there.

Na de nodige testjes aan de parking. Besloten we richting de Cap te trekken.

Daar aangekomen werd de wind nog een beetje harder. Mijn zagi een versleten geval met depron rolroeren ... wou maar niet weggeraken de rolroeren hadden niks te vertellen (veel te slap)... De wind was te fel.

Ik had het opgegeven maar was al heel blij ...

Ik had echter ook nog een EasyGlider in de koffer van de wagen liggen.
Ik dacht dat ding vliegt hier nooit ... dus ik liet hem waar hij was. Maar de andere bleven maar zeggen dat Easyglider veel beter ging vliegen als de Zagi ... (Bedankt voor de overtuigingskracht) De Easyglider (+ stalen staaf van 6 mm) kregen een zetje richting de helling en steeg rustig met zijn neus in de wind ... naar grotere hoogte. Mooi... The MAX ... Dit is verslavend.

... leuk en de max ... Nooit in de problemen gekomen ... rustig landen naast de punt.

De EG had wel wat torsie op de roeren, de wind was echt sterk maar eenmaal airborne was hier niets van te merken. Hij gedroeg zich als een engeltje. Je kan echt wel ver van de helling afvliegen en toch nog hoogte maken.

Alle FOTOS --> KLIK

Een impressie:

Jonges wat is dit leuk
CBN28okt06_0208.jpg

Bart Twinjet, Tom Warbird, Local met een kleine Zagi (Deze man heeft op een gegeven moment een paraplu onder zijn zagi gehangen en wonder o wonder dat vloog (Ik denk dat Jaques hier fotos van heeft ???))
CBN28okt06_0099.jpg

Een gezellige groep ... wanneer spreken we nog eens af ???
CBN28okt06_0173.jpg

Jaques met een grote F3-J (ik schat +/- 3m20)
CBN28okt06_0129.jpg

MOOI
CBN28okt06_0130.jpg

Jos met een heel mooi kleintje dat ontzettend lekker vloog. En Tom die nog maar eens wisselt van vlieger ... Keuze genoeg.
CBN28okt06_0222.jpg

Local met 1m40 Mustang P51. Vloog heel mooi en goed.
CBN28okt06_0227.jpg

CBN28okt06_0233.jpg

Allemaal vreselijk bedankt ... voor de fijne dag ... alle goede raad en hulp.

Hopelijk tot gauw.

Greetz

Tim

beetje zonde gedaan he, zender opzetten op parking, eerst kijken als er geen piloten zijn op de eigenlijke helling ( 10 min. wandelen he )
j. claude was er weer bij ( iedere dag )

POST zwaar aangepast.

Heel veel voor heel weinig maar het is weg.

Ik was heel kwaad ... Gaat echter heel snel over.

Met Vriendelijke groeten

Tim

vlug kwaad jong, ik was al aan het hellingzweven als u nog in uw str.. zat te spelen, en mijn kuifjeshelling ligt trouwens op 20 km van de cap, en ik niet durven vliegen met beetje wind, kan zijn , en Wij zijn piloten die verantwoordt met onze hobby omgaan.
De volgende mid air die ik op de CAP maak is met jouw. Dus blijf best even uit mijn buurt ... straffe kost
ik ben niet de moraalridder, zeker niet , en 7 bf durf ik aan hoor

Maar het enige wat je blijkbaar kon doen was zeggen dat we gewoon onze zender aan zetten zonder te checken ....

alhoewel ik duidelijk zeg dat we de enige piloten waren buiten J. Claude

Zeg dan gewoon NIETS dan zwijg ik ook.

Greetz

Ja goeie dag zeg, waar is dit nu voor nodig? Als Belgen onder elkaar gewoon niet gaan zeiken en verder genieten van de toch wel mooie foto's!

Wist je dat mijn vriend ooit een Phil Avonds Rafale met ducted fan en motor er nog in van de helling op de Cap heeft geworpen gewoon om te zien of het kon 8O Altijd al een beetje gestoort geweest mijn vriend maar het vloog wel, ik ben er nu dus van overtuigd dat je daar ook een baksteen kan doen vliegen :wink:

Stevo

Als je veel wind aandurft kun je idd. een baksteen laten vliegen ...

Wie gaat er mee combatten ??? :P :evil: :lol: :evil: :P
Ikke met de baksteen. 8)

Greetz

Tegenover iedereen die mijn reactie gelezen heeft mijn excuses, heb met Tim gesproken en hij heeft mij de situatie uitgelegd.

Dus hopelijk alles terug ok en kunnen we terug a wat (na)dromen van het hellingvliegen

Grtz
Bart

Mijn woorden hoor ...

Ik was heel kwaad op Simen ...

Als er enkel negatieve commentaar gegeven wordt ... dan liever niks. Daarom werd ik kwaad. En heb ik foute dingen gezegd.

Sorry aan iedereen ... kuis de reacties misschien ff op ... dan is deze negatieve ondertoon zo uit dit topic verdwenen.

Greetz

Tim,

Ge hebt ng iets gemist Tom en ik megagecombat met de spit en mustang
zijn allebeide aan wat liefdevolle reparaties toe
En ik moet toegeven dat Tom de winnaar was

Kan nt wachten om terug te gaan, heb nu 3 dagen verlof dus zal me moeten tevreden stellen met wat te gaan helikopteren in Landen (ook wel fun zenne) mijne speed delta is ok terug in orde, heb er nen rappe .50 opstaan kan ik terug me gaan sjezen

Tof da ge u wat geamusseerd hebt daarvoor doen we het toch, e wat ontstressen met vrienden

grtz

Bart

zijn paraat vanaf Woensdag, op de cap met een paar leden van Herentals, maar de wind zal spijtig niet meewerken.
en te hopen geen mid airs

simendewulf zei:
zijn paraat vanaf Woensdag, op de cap met een paar leden van Herentals, maar de wind zal spijtig niet meewerken.
en te hopen geen mid airs

Have fun ... en het weer/ wind kan altijd nog veranderen.

Maar mogelijkheden genoeg in de buurt naar ik gezien heb. Er zal altijd wel een mogelijkheid zijn om te hellingzweven.

Hopelijk geen regen ... dat is het enige waar je niets aan hebt.

Sommige zijn echter op alles voorzien :lol:

PICT0026m.jpg

Picture: Jos

Hallo,
wij waren de 2 kitebuggiërs die zaterdagmorgen effe langskwamen. Wij hebben in Les Hemmes (zo'n 15 km terug richting Belgische grens) ook goed geamuseerd. De wind beneden op het strand was in de voormiddag maar een flauwe 3 bf; maar is kort na de middag aangetrokken met pieken tot zo'n 6 bf.
Grts
Jan en Rudi

Ik denk dat het op de top in de voormiddag een 4-5 Bf was en in de namiddag zeker 6 met (misschien)stoten richting de 7 Bf. Maar ben ne NOOB dus ik weet het niet zeker.

Onze zwevers gingen in alle geval vlotjes de hoogte in.

zijn jullie met je buggy ook lkkr naar boven gereden? :D:D
buggyen rulzz trouwns 8)

mag ik ook eens mee naar Cap ?
ik kan er zelf naar toe rijden maar zoek dan iemand die me wat wegwijs kan maken daar.
Alvast bedankt,
Jan

Ben zelf ook Limburger en beginnend rc-zwever. Heb nog geen hellingervaring (en misschien ook niet de geschikte toestellen) maar wel geïnteresseerd. Misschien kunnen we vooraleer effectief eens naar de Cap te gaan eens samenkomen ergens in Limburg om wat nader kennis te maken en iets concreets af te spreken?
Als buggiër en zeilwagenrijder ken ik de Cap en omgeving (Wissant, Les Hemmes) goed.

Als ik een datum mag prikken 18 November ... Normaal werken in het weekend maar vrijdag een trouwfeest ... Congima op zaterdag gepakt om een beetje te bekomen maar dit kan echter ook op de Cap. Nog veel beter als thuis in de zetel dan ben je hele dag tam maar op de Cap waait alles gewoon weg.

Weet echter nog niet of bart, Tom, Jos, Jaques etc. dan kunnen of willen.
Ik ben in alle geval razend enthousiast.

Dan kun je misschien met een boel mensen mee ... Uit brabant, de kempen, jammer genoeg nog niemand uit de Limburg denk ik ... maar je bent meer als welkom op de carpoolparking van Bertem.

Greetz

Back