My 1st Time @ Cap Blanc Nez :D :D :D

Tuurlijk ... Ik hoop echt dat we binnenkort eens met een hele grote groep zijn. Super gezellig.

Goed dat je reageert Theo ... zit dit weekend met wat vrienden in Valkenburg ... weekendje weg met de jongens. Zaterdags voormiddags echter weinig of geen activiteit ... sommige moeten meestal nog iets uitzweten van de anvond ervoor.

Weet jij geen mooi plekje om te hellingen in het limburgse heuvelland????

Greetz

daar is weinig gelegenheid voor hier, alleen in Henri-Chapel bij het amerikaanse oorlogskerkhof of bij westenwind bij Ohe en Laak aan de dijk van het Julianakanaal. Kom anders als het goed weer is bij ons op het veld vliegen.

Owkee maar als het echt goed is ga ik naar Henry Chapelle is idd. ook vlak in de buurt.

Anders afspraak bij jullie op het veld ...

Heb je misschien een website of een straatnaam kwestie van iets te vinden. Ben jij zowieso aanwezig op zaterdag voormiddag bij goed weer???
ENKEL EG gaat mee er moeten nog wat mensen en hun bagage in de auto.

Maar altijd leuk om eens rond te kijken bij andere vliegeniers.

Greetz

Het was echt wel de moeite waard zaterdag op de Cap. Geweldig geamuseerd. Volgende keer ben ik er weer bij. Is eens wat anders dan motor vliegen... geen zorgen maken om zonder branstof te vallen :)

Bart, sorry voor de Mustang... maar de spit heeft gewonnen.... Klonk wel heerlijk in de oren die niet geplande crash na een hele dag elkaar uit de lucht proberen te vliegen ;)

Greets,

Tom

Cool binnenkort zijn we met een grote groep

Voor wie wat beginnersangst heeft, geen paniek vraag maar aan Tim, gewoon van den berg smijten en vliegen
Van zodra je weet hoe en waar te landen lukt het wel
Wat ik nt aanraad is met een te snel toestel beginnen (zoals Jacques zijn speed masjien)
Nu zaterdag ga ik naar Henri-C of er zouden er kandidaten moeten zijn om naar de CAP te gaan (alles zal wat afhangen vd wind)

Wie zin heeft om mee te gaan laat maar iets weten

grtz
Bart

Hey Guys,

Wat denken jullie van een mailing samen te stellen van iedereen die graag op de helling vliegen?
Als we via e-mail kunnen afspreken om te gaan vliegen is dit wat makkelijker dan via de forum
Ik ben wel bereid om deze op te starten dus bij deze al wij een mailtje wil krijgen vanwaar we vliegen (afhankelijk van wind en andere weersomstandigheden) kunnen mij een pbtje sturen met hun email adres

Een idee is ook om nieuwe hellingen te vekennen met een groep en hiervan een lijst samen te stellen

deze ken ik Al
1 De Cap (de heilige graal)
2 Boom (provinciaal domein, Via Dirkputstraat parking Deltavliegers)
3 Henri Chapelle (3 hellingen, verplicht lid zijn van VDP3F: 20€)
4 Zoutelande (omgeving Vlissingen)(1 spot geregelementeed en beheerd door een nederlandse club, wij als Belgen moeten lid zijn van de VML, maar er zouden meerdere plaatsen zijn waar er kan gevlogen worden)
5 blijkbaar is het ook mogelijk te vliegen op Mijnterrils (gehoord van collegavliegers) maar verder heb ik hier geen info over)=> graag meer info :?:
6 ........... nog te ontdekken :D

Aan onze kust moeten er bij westenwind ook nog geschikte plaatsen te vinden zijn(herinner ik mij uit mijn Kite-dagen)

Voor dit weekend staat er nog niets echt vast maar ik denk aangezien de wind dat het volgende spots zal worden:
Zaterdag => HC (indien er voldoende wind is)
Zondag => Boom (voorspelling windkracht 3 en W-ZW)

Dudes, veel vliegplezier dit weekend en hopelijk tot op 1 of andere helling

grtz
Bart

komen erbij ,en dit met Noorderwind
6. Nieuwvliet, en dit aan de radartoren
7. Hoofdplaat aan de kijker
8. Griete ( vanaf TERNEUZEN ) meestal aan de 2 windmolens
allen in Zeeuws Vlaanderen NL
9. Colembert West - Zuid West

Zet katwijk er ook maar bij in combinatie met een goede noord westen wind.
De duinen zijn +-8 meter hoog en het vliegen is er super!

Ik heb net weer een nieuwe zwever klaargemaakt dus als ik de kans krijg wil ik ook een keer naar de Cap

Martijn

@ Theo:

Het dorpje dat het dichtst in de buurt ligt is Sangatte. In Sangatte staan er wegwijzers naar de Cap.

Als je wilt kan ik je ook wel GPS coordinaten bezorgen ... denk ik ... De auto is echter niet thuis.
Dus kan ik ff niet checken.

Greetz

Het gaat gezellig druk worden op de Cap zo te zien.

Ik ga me nog wel een zenderhandschoentje in mekaar knutselen ... (kwestie dat mijn handjes een beetje ingepakt zijn)... het zal nodig zijn in de snijdende wind. Die steeds kouder en kouder wordt.

Greetz

Langevelderslag is ook een prima plek. Strandafslag tussen Noordwijk en Zandvoort. Achter de restaurants loopt een paadje het duin op naar de startplaats van de deltavliegers. Hier kun je uitstekend hellingvliegen. Afgelopen weekend met WNW 5-6 ons uitstekend vermaakt.

Je Zus, dat Cap is toch wel heel erg ver weg van hier.
anwb routeplanner zei:
(Sittard-Geleen) naar Sangatte (Frankrijk) over 330,1 km in ongeveer 3 uur en 12 minuten.

Theo Coenen zei:
Je Zus, dat Cap is toch wel heel erg ver weg van hier.
anwb routeplanner zei:
(Sittard-Geleen) naar Sangatte (Frankrijk) over 330,1 km in ongeveer 3 uur en 12 minuten.

Ja Theo, voor mij is het ook nog 301Km in ongeveer 2 uur en 46 minuten volgens Routenet routeplanner. Waarom wonen we ook in het verre Limburg? Ik weet waarom; omdat het hier zo mooi is en omdat de Limburgers zo'n tof volkje zijn :zon:

Vanaf Almelo...... 458 kilometer :(

Noordwijk -> Almelo, 185 kilometer.

Tjonge wat is de keus moeilijk :lol:

Back