om te vliegen op CAP BLANC NEZ, moet men nu wel lid zijn .
het lidmaatschap is vastgesteld op 40 euro ( amai très cher )
voor een maand 15 euro
er mag op 4 plaatsen gevlogen worden
Bron:
FFAM - Fédération Française d'AéroModélisme / ct_frequences.htm
2,4 GHz-band toepassing op alle soorten modellen
De materialen gebruikt in Frankrijk zijn:
voldoen aan de emissie-band 2400 tot 2483,5 MHz en de beperkte zendvermogen van 100 mW (10 mW teruggebracht tot tussen 2454 en 2493,5 MHz voor de vlucht out);
slijtage (product en verpakking) de CE! (het uitroepteken betekent dat er beperkingen voor gebruik in een aantal Europese landen waaronder Frankrijk);
verslag uit te brengen op de handleiding gebruik van de kracht beperking in het bovenste deel van de band die specifiek zijn voor Frankrijk.
Toepassing op alle soorten modellen
26.815 - 26.825 aan 26,835 tot 26,845 aan 26,855 tot 26,865 aan 26,875 tot 26,885 aan 26,895 tot 26,905 aan 26.915 MHz
Toepassing op alle soorten modellen
26,995 - 27,045 tot 27,095 - 27,145 tot 27,195 MHz
Frequenties gereserveerd voor modelvliegtuigen
35,000 tot 35,010 MHz
In de toekomst: het kader van het Europees besluit ERC / DEC (01) 11 maart 12, 2001 is de band uit 34.995 tot 35.225 MHz moeten worden toegewezen aan het model vliegtuigen.
Frequenties gereserveerd voor modelvliegtuigen
40,665 tot 40,675 - 40,685 tot 40,695 MHz
Frequenties gereserveerd voor modelvliegtuigen
41.000 tot 41,010 - 41.020-41.030 - 41.040 tot 41,050 MHz (beschikbaar tot december 31, 2010) 41,060 - 41,070 tot 41,080 - 41,090 tot 41,100 MHz
Toepassing op alle soorten modellen
41.110 aan 41,120 tot 41,130 aan 41,140 tot 41,150 aan 41,160 tot 41,170 aan 41,180 tot 41,190 aan 41.200 MHz
Toepassing op alle soorten modellen
72.210 - 72.230 aan 72.250 tot 72,270 aan 72,290 tot 72,310 aan 72,330 tot 72,350 aan 72,370 tot 72,390 aan 72,410 tot 72,430 aan 72,450 tot 72,470 aan 72.490 MHz
Opmerking: niet-naleving van gelicentieerde spectrum kan, in geval van een ongeval, leiden tot een strafrechtelijke vervolging tegen de modelvliegtuigjes het ongeval te veroorzaken, zelfs de voorzitter van de betrokken club.