My 1st Time @ Cap Blanc Nez :D :D :D

Maarten:

De snelste route van Almelo naar Zoutelande (Veere) over 304,3 km in ongeveer 3 uur.


Theo:

De snelste route van (Sittard-Geleen) naar Zoutelande (Veere) over 211,1 km in ongeveer 2 uur.

De snelste route van (Sittard-Geleen) naar Noordwijk over 224,1 km in ongeveer 2 uur en 17 minuten.

De snelste route van (Sittard-Geleen) naar dijk van de maas 4 km in ongeveer 7 minuten. ;-)


Of je gaat car poolen natuurlijk ..... volgens mij is het kruispunt ongeveer waar ik woon ;-)
 
Fotor zei:
Langevelderslag is ook een prima plek. Strandafslag tussen Noordwijk en Zandvoort. Achter de restaurants loopt een paadje het duin op naar de startplaats van de deltavliegers.]

Helemaal mee eens !!!!! Zeker in de winter als de thermiek minder is , is het een verslavende bezigheid
 
Vanmiddag weer gevlogen op Langevelderslag met NW 5-6. Geweldig weer. Collega vliegers zijn (met hun gladde GFK-bakken) onder de wolkjes zelfs op 130 meter geweest (geklokt met de hoogtemeter). Dat haalt mijn kist niet, maar toch veel lol. Ik vind het veel leuker om een beetje langs de helling te raggen.
Alleen het landen doe ik nog met teveel snelheid, met het volgende resultaat:
Landing2.jpg

Even de neus uitgraven en dan gewoon weer verder vliegen.
 
Morgen tot zondag in de buurt. Minder dan 30 minuten met de auto ... .

Booby, Fox en La Dune gaan mee ... net als de hond, mijn vriendin en een paar vrienden.
Een weekendje onder vrienden maar waar ik mogelijk ik toch wat tijd solo ga doorbrengen op de Cap. Begrijpen ze wel en bij niet al te guur weer zullen ze wel markasietknollen gaan zoeken op het strand.

Greetz


P.S. Simen ( en Johnny De L.) of anderen geen tijd/zin om langs te komen ? Kunnen we die Booby van jouw mogelijk temmen ? Laat maar iets weten ... normaal gesproken hebben we toegang tot internet (niet 100% zeker maar wel 99%) dus ik zie het wel.
 
Laatst bewerkt:
Den jonny zit momenteel grote pinten te drinken op de wasserkuppe, het kan gebeuren dat ik morgen (VRIJDAG) eens langskom met de BOBBY, ( ik denk zwaartepuntprobleem ) om hem
toch eens vliegende te krijgen.
 
Schitterend. Veel zon, redelijk windje en mega veel volk.

Maar ik kan nu plechtig bevestigen dat mijn Booby het ook niet goed doet op de Cap. De wind was er wel maar blies nog niet voluit.
Het is echt een stormvlieger of mega-lift vlieger.

La Dune heeft schitterend gevlogen en aangezien de Booby niet omhoog bleef, de Fox maar niet geprobeerd.

Greetz
 
ik ben van leefdaal:p
2F@st4U.:[BE]:.;515748 zei:
Aloha allemaal,

de Topictitel zou moeten zijn ... First time op de Helling @ All.

Geen ervaring met Hellingzweven ... Maar ik droomde er wel al een tijdje van.

Samen met Barteco, Tom, Jos en Jaques naar de Helling getrokken ... 's morgens in de vroegte (07u00) vertrokken in Bertem. Rond 10u00 gearriveerd ...
we waren de eerste en voorlopig enige vliegers.

Aangekomen sloeg de schrik me om het hart ... Jongens wat een wind. De zagi eerst aan de parking losgelaten ... Na de nodige aanpassingen ... +/- 150 gram lood extra ... en best een beetje neus lastig. Werd hij weggegooid en hij vloog, ik was aan het hellingzweven. I loved it from the first minute i hang there.

Na de nodige testjes aan de parking. Besloten we richting de Cap te trekken.

Daar aangekomen werd de wind nog een beetje harder. Mijn zagi een versleten geval met depron rolroeren ... wou maar niet weggeraken de rolroeren hadden niks te vertellen (veel te slap)... De wind was te fel.

Ik had het opgegeven maar was al heel blij ...

Ik had echter ook nog een EasyGlider in de koffer van de wagen liggen.
Ik dacht dat ding vliegt hier nooit ... dus ik liet hem waar hij was. Maar de andere bleven maar zeggen dat Easyglider veel beter ging vliegen als de Zagi ... (Bedankt voor de overtuigingskracht) De Easyglider (+ stalen staaf van 6 mm) kregen een zetje richting de helling en steeg rustig met zijn neus in de wind ... naar grotere hoogte. Mooi... The MAX ... Dit is verslavend.

... leuk en de max ... Nooit in de problemen gekomen ... rustig landen naast de punt.

De EG had wel wat torsie op de roeren, de wind was echt sterk maar eenmaal airborne was hier niets van te merken. Hij gedroeg zich als een engeltje. Je kan echt wel ver van de helling afvliegen en toch nog hoogte maken.

Alle FOTOS --> KLIK

Een impressie:

Jonges wat is dit leuk
CBN28okt06_0208.jpg


Bart Twinjet, Tom Warbird, Local met een kleine Zagi (Deze man heeft op een gegeven moment een paraplu onder zijn zagi gehangen en wonder o wonder dat vloog (Ik denk dat Jaques hier fotos van heeft ???))
CBN28okt06_0099.jpg


Een gezellige groep ... wanneer spreken we nog eens af ???
CBN28okt06_0173.jpg


Jaques met een grote F3-J (ik schat +/- 3m20)
CBN28okt06_0129.jpg


MOOI
CBN28okt06_0130.jpg


Jos met een heel mooi kleintje dat ontzettend lekker vloog. En Tom die nog maar eens wisselt van vlieger ... Keuze genoeg.
CBN28okt06_0222.jpg


Local met 1m40 Mustang P51. Vloog heel mooi en goed.
CBN28okt06_0227.jpg


CBN28okt06_0233.jpg


Allemaal vreselijk bedankt ... voor de fijne dag ... alle goede raad en hulp.

Hopelijk tot gauw.

Greetz

Tim
 
om te vliegen op CAP BLANC NEZ, moet men nu wel lid zijn .
het lidmaatschap is vastgesteld op 40 euro ( amai très cher )
voor een maand 15 euro
er mag op 4 plaatsen gevlogen worden
Bron: FFAM - Fédération Française d'AéroModélisme / ct_frequences.htm

2,4 GHz-band toepassing op alle soorten modellen

De materialen gebruikt in Frankrijk zijn:

voldoen aan de emissie-band 2400 tot 2483,5 MHz en de beperkte zendvermogen van 100 mW (10 mW teruggebracht tot tussen 2454 en 2493,5 MHz voor de vlucht out);
slijtage (product en verpakking) de CE! (het uitroepteken betekent dat er beperkingen voor gebruik in een aantal Europese landen waaronder Frankrijk);
verslag uit te brengen op de handleiding gebruik van de kracht beperking in het bovenste deel van de band die specifiek zijn voor Frankrijk.

Toepassing op alle soorten modellen

26.815 - 26.825 aan 26,835 tot 26,845 aan 26,855 tot 26,865 aan 26,875 tot 26,885 aan 26,895 tot 26,905 aan 26.915 MHz


Toepassing op alle soorten modellen

26,995 - 27,045 tot 27,095 - 27,145 tot 27,195 MHz

Frequenties gereserveerd voor modelvliegtuigen

35,000 tot 35,010 MHz

In de toekomst: het kader van het Europees besluit ERC / DEC (01) 11 maart 12, 2001 is de band uit 34.995 tot 35.225 MHz moeten worden toegewezen aan het model vliegtuigen.

Frequenties gereserveerd voor modelvliegtuigen

40,665 tot 40,675 - 40,685 tot 40,695 MHz


Frequenties gereserveerd voor modelvliegtuigen

41.000 tot 41,010 - 41.020-41.030 - 41.040 tot 41,050 MHz (beschikbaar tot december 31, 2010) 41,060 - 41,070 tot 41,080 - 41,090 tot 41,100 MHz


Toepassing op alle soorten modellen

41.110 aan 41,120 tot 41,130 aan 41,140 tot 41,150 aan 41,160 tot 41,170 aan 41,180 tot 41,190 aan 41.200 MHz


Toepassing op alle soorten modellen

72.210 - 72.230 aan 72.250 tot 72,270 aan 72,290 tot 72,310 aan 72,330 tot 72,350 aan 72,370 tot 72,390 aan 72,410 tot 72,430 aan 72,450 tot 72,470 aan 72.490 MHz

Opmerking: niet-naleving van gelicentieerde spectrum kan, in geval van een ongeval, leiden tot een strafrechtelijke vervolging tegen de modelvliegtuigjes het ongeval te veroorzaken, zelfs de voorzitter van de betrokken club.
 
Back
Top