my new toy has arrived raptor 30 v2

Heren

de raptor is af maar ...

Alvorens met foto's aan te komen moet ik eerst dit probleem takkelen

vandaag geprobeerd de raptor te starten .... het lukte maar dan opeens was er kink in de kabel

1. Ik volg de handleiding (carb 1 1/2 toer open ... full throttle effe met de starter ... gloeiplug
terug dicht ... throttle toe ... starten .... ok IE sprong ineens over 5 seconden pruttelen ... gedaan)
2. we proberen nog een .... niks meer
3. opeens wil ik starten en blokkeert de clutch precies ! rotor draait nog naar voor ... maar naar
achter zit ie muurvast

ik haal de motor er uit .... alles ok
ik monteer de moter opnieuw en zet de vijzen vast ... terug muurvast !

nu blijkt dat als ik de motor vast zet en hem een beetje verduw ... de clutch tegen het clutchhuis aankomt
en dat het geheel dan muurvast zit .... ? maar als de clutch pakt zou je de motor toch op en neer moeten horen gaan ... ?

graag jullie commentaren
Y

daarnet de clutch assembly nog eens uit elkaar gehaald en de volgende 2 zaken aangepast

=> thrust washer verwijderd van de as op de os 32 (op runryder zijn er kerels die hem wel gebruiken en andere weer niet ?)
in mijn geval moet ie eraf

=> propeller nut beter vastgedraaid

het probleem lijkt nu verholpen te zijn ... straks eens proberen te starten
en dan horen jullie het nog wel

groeten
Y

Effe bouwverslag afmaken ...

bouwverslag07.jpg

bouwverslag08.jpg

Montage van de staart ... pretty straightforward
bouwverslag09.jpg

tailboom assembly
bouwverslag10.jpg

Tailboom geinstalleerd samen met de rotor assembly
bouwverslag11.jpg

Eindelijk klaar
bouwverslag12.jpg

Eindelijk klaar
bouwverslag13.jpg

Mooi hé
bouwverslag14.jpg

Leuk hé
bouwverslag15.jpg

indraaien motor ... man man daar kwam veel uit !
Y

yves, die scherpe tyrap die precies over je servostekkersnoeren en je antenne van je ontvanger loopt is een dikke NO NO !!!
op 100% zeker dat je je draden doortrilt.
beter een strook klitteband of iets dergelijks (eleastieken worden ook ooit gebruikt) of wat beschermend materiaal tussen de draden en de tyrap doen.

Back