Myford ml7 probleem

Hallo, ik heb sinds een week een raar geluid in mijn myford draaibank ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dit probleem op telossen.

Zie de video voor het geluid.

Met vriendelijke groet Daan

Hallo, ik heb sinds een week een raar geluid in mijn myford draaibank ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dit probleem op telossen.

Zie de video voor het geluid.

Met vriendelijke groet Daan

Klinkt als een tandwiel dat net wel net niet raakt. Misschien de kap aan de buiten kant even losmaken ? Wat ook kan is dat de automatische voeding aan staat, daardoor wordt het geluid ook anders.

Beste Daan,
Heb je al geconstateerd waar dit geluid vandaan komt?
Je kunt dit makkelijk doen door een schroevendraaier op alle lager delen te zetten en vervolgens met je oor op het handvat te luisteren.
Waar de "tik" het hardst of het massiefst klinkt, zit waarschijnlijk ook het probleem.
Nog makkelijker is het om hier een stethoscoop voor te gebruiken.

Groetjes Yoshi

anders doen zoals de buren
de dokter langs laten komen die hebt zo een ding
en het visiet trek je terug van de ziekenkas
en je zit geen uren te kloten die vind dat direct

gr raf

Misschien eerst alle riemen losnemen en dan bij de motor beginnen.
Mogelijk een tussenas daarna bijnemen en dan weer luisteren.
Wellicht is het mogelijk om met een "stille" boormachine de hoofdas aan te drijven en dan te luisteren waar het geluid vandaan komt.
Zomaar wat ideeën.

Probeer de blokkering voor het tandwiel van het dubbelwerk dieper in het tandwiel te drukken met het inbusboutje,liggen de V snaren niet te strak,mogelijk is het axiale druklager beschadigd,zitten de V snaar schijven nog vast,verder zijn het allemaal glijlagers!

Groeten Fanaat.

Misschien het blokkeernokje voor het dubbelwerk niet diep genoeg in het tandwiel gedrukt.
Groeten
Fanaat

Back