MyLaps RC4 transponder te bestellen via mylaps.

Ik heb er een beetje naar gezocht, maar kon nog niet concreet een topic vinden waar dit al vermeld stond (het is misschien alweer oud nieuws, maar dan hoor ik het wel).

De opvolger van de AMB transponder, de MyLaps RC4, is inmiddels te bestellen via de website van mylaps.
mylaps_rc4_transponder.png

Introductie prijs is 65€ zolang er voorraad is (normaal wordt ie 75€). Verzendkosten zijn jammer genoeg wat aan de hoge kant (bijna 18€).
Ook zijn er pakket aanbiedingen voor 3 (180€) of 6 (330€) stuks.
Als je al een RC2 hebt, dan kun je upgraden voor maar 20€.

Mooie is wel dat ie 100% backward compatible is met het RC2 en RC3 systeem. Ook is ie lekker klein.

amb.png

Verder heb ik er de ballen verstand van, kwam het alleen tegen op zoektocht naar goede prijzen voor de oude versie :D

Laatst bewerkt:
Dit nieuwtje is inderdaad al voorbij gekomen in het "elektro topic". Des al niet te min vind ik het een mooi "nieuwtje" dat je oude RC2 transponder ge-upgrade kan worden met het zelfde nummer voor maar €20,- Toppie zeg ik dus!

V.w.b. de verzendkosten denk ik dat MyLaps heeft moeten middelen. De Transponders worden wereldwijd verstuurd, en om één bedrag neer te zetten voor het verzenden van de transponder zullen ze wat moeten hebben middelen tussen "verweggie stan" en Nederland :-). Allicht zullen ze er misschien een verzekering en degelijke verpakking bovenop betalen....

Groet Robert

Laatst bewerkt:
Ik wacht wel tot dat ie bij een Shop in NL te koop is...

Met zulke verzendkosten is het ook niet interessant om je oude in te ruilen voor een nieuwe.

Dit nieuwtje is inderdaad al voorbij gekomen in het "elektro topic".
Ah, je bedoelt in dat honderden paginas tellende "nieuwtjes" topic?
Daar heb ik inderdaad even in gezocht, maar dat is onbegonnen werk.

Ah, gevonden...
Vanaf hier kun je inderdaad wat erover lezen. Maar concrete info is het nog niet...

Even een kleine vraag:
Is er nog een aan te raden plaats waar de transponder het beste op een auto of boot gemonteerd dient te worden?

Laatst bewerkt door een moderator:
heb hem besteld
58 inc verzending heeft hem mij gekost.
denk dat hij deze week wel ergens gaat aankomen
grtz jeffrey

Even vanuit het Nieuwtjes topic, hier door over de nieuwe MyLaps RC4 Transponder.

Topic bestaat zelfs al :-)

http://www.modelbouwforum.nl/forums/model-elektronica/98100-mylaps-rc4-transponder-te-bestellen-via-mylaps.html

Alexander,

Deze genoemde dingen zijn opties. MyLaps is druk bezig met het uitdenken / testen hiervan. In de Kart-transponders van hun zit het bijvoorbeeld al wel. Stel dat er een motor boven het toegestande toerental komt, komt er een melding bij de wedstrijdleiding. Deze transponder heeft nog geen "extern" kanaal, en kan dus op dit moment enkel zijn eigen informatie terugzenden. Het extern maken van deze informatie is een kleine aanpassing, maar nog niet mogelijk.

Mylaps wil eerst dit goed testen, voor ze door gaan met het extern maken van bijvoorbeeld deze meldingen. Men kan dan per rondje zien wat bijvoorbeeld de stroom, spanning, of temperatuur is van motoren. Maar men zou ook kunnen denken aan de maximale 8.4V aan de start van een wedstrijd van je Lipo. Ben je te "hoog" of te "warm" komt er een melding bij de Wedstrijdleiding. Goed dit staat allemaal nog in de kinderschoenen, en moeten we de huidige opties van de RC4 transponder als "leuk" beschouwen denk ik. De daadwerkelijk mogelijkheden worden nog uitgedacht/gemaakt/door ontwikkeld.

Groet Robert

accuspanning van de lipo is ook niet interessant. De spanning blijft toch wel onder de 8.4volt. Dit is tijdens het NK en de mach clubraces al uitvoerig getest (of de apparatuur was gecalibreerd weet ik niet). Temperatuur, spanning etc is allemaal niet zo bijsterend interessant lijkt me.

edit:
of houd hij ook de spanning bij tijdens de race? Dan zou het mischien wel intressant zijn om te kijken hoe de spanning afname onder belasting is.

Wel als je hem op je accu plakt!... :mrgreen:

Moet de meter wel gecalibreerd zijn?

Met de nieuwe transponder direct op de LiPo aangesloten kan dus een wedstrijdleiding ook direct inzicht hebben op de geladen accuspanning van de LiPo.
Dan is het aan de technische keuring alleen om te controleren dat die ook direct op de LiPo is aangesloten.

Tja het zit er op. O met de nieuwe firmware op de decoder krijg je ook nog eens baan tempratuur.

Accuspanning is ook niet echt nuttig want als je accu leeg is zie je het ook wel. Hoeft je transponder niet te zeggen ;)

Duh....transpondertemperatuur.....lijkt me erg interessant!!!!

groet,

Eric

De transponder werkt op iedere decoder waar de oude transponders ook op werkte.
Het enige wat niet op de oude werkt is de extra info.
Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat het niet werkt.
Met de nieuwere decoder kun je extra info binnen krijgen zoals temp en accu spanning.

Tegenstrijdige berichten van AMB zelf in een ander document zeggen ze dat de RC4 Transponder werkt op RC2, RC3 en RC4 (RC 4 is een firmware update van RC3)
MYLAPS RC - Decoder upgrade

Ook zijn er al een paar transponders getest op een RC2 systeem en dit werkte gewoon.

Wierd allemaal.

Als jij dat hebt vernomen kan het best wel kloppen .
Ze zullen om je op kosten te jagen wel 1 keer per zoveel tijd van systeem wisselen.
economie van hun zelf steunen zeg maar .

Even een oud nieuwtje aanvullen met iets anders waar ik niemand over gehoord hebt:
De AMB RC4 Transponders werken alleen met AMB RC3 & RC4 Decoders dus clubs die met een AMB RC Decoder werken hebben zeg maar pech?

Duidelijke info erover: http://www.rcbigscaleforum.nl/images/nieuws/transponder/RC4_KEY_BENEFITS.pdf

Zelf heb ik gisteren deze transponder in mijn auto gehad, en er mee gereden, helemaal top. Geweldig klein, leuk knipperend "logo" (LED), helemaal top. de RC2 Decoder deed het perfect, en het is wachten op de RC4 decoder.

Groet Robert

Wat handig is de houder om snel te wisselen.
Alleen erg jammer dat de houder niet los te krijgen is.
Of zie ik iets over het hoofd?

Een mail doet wonderen, even vragen en je krijgt hem zo los, dacht ik zo.
Overigens zitten er in het zakje van één RC4 Transponder twee houders !!!

Groet Robert

De houder van de RC4 zal ook los verkrijgbaar zijn. Staat nu alleen nog niet op de webshop. Stuur even een mail naar naar Mylaps :)

Een mail doet wonderen, even vragen en je krijgt hem zo los, dacht ik zo.
Overigens zitten er in het zakje van één RC4 Transponder twee houders !!!

Groet Robert

Die had ik extra in het zakje voor je gedaan ;) Weet niet of er standaard 2 in komen :cool:

De houder van de RC4 zal ook los verkrijgbaar zijn. Staat nu alleen nog niet op de webshop. Stuur even een mail naar naar Mylaps :)

Die had ik extra in het zakje voor je gedaan ;) Weet niet of er standaard 2 in komen :cool:

Oops, solly, Thanks ;-) !!!

Hoe is dit t.o.v. de regel dat er geen info vanaf de auto naar je zender gestuurd mag worden ??? Dat is namelijk verboden nu. Is die transponder nu opeens illegaal??

Greetz JW

Die gegevens heb je niet beschikbaar op de rijdersstelling wat bij telemetrie in de zender wel het geval is.

Daarbij wordt het niet naar de zender gestuurd maar via de tellus komt deze data mee. Het is natuurlijk te verwachten dat dit in de nodige tel software paketten mee genomen gaat worden zodat het bijvoorbeeld in de Pit wel weer zichtbaar gemaakt zou kunnen worden.

Loop niet te snel op de feiten vooruit.... Plannen zijn nog geen werkelijkheid. Op dit moment kan de RC4 Decoder bijvoorbeeld de track-temp lezen, dat is geen communicatie van auto -> naar rijder. De Transponder zelf heb ik nog niet informatie zien terug sturen, maar ik heb ook nog niet (veel) gereden op banen met een RC4 decoder

Ook is het zo dat je de informatie van de Transponder op de MyLaps site kan zien en dit is dus niet "helemaal" realtime... Het Spektrum systeem wat we kennen is dat wel... Overigens houd dit ook in dat je een circuit moet hebben met zijn decoder direct op het Internet (bijvoorbeeld Mach outdoor). v.w.b. de regeling doet de transponder "niets" qua info verschaffing als er geen RC3 of RC4 decoder staat, dan lijkt hij me niet illegaal ;-).

Groet Robert

In 2010 de decoder eens updaten naar RC4.
Als je op je club internet hebt en de decoder hangt aan het internet, dan kun je na de reace alle info zien.

2 houdertjes er standaart bij is wel handig.
Als er 1 bij zit lijkt het nogal lastig om dan meteen de funtie te gebruiken.
Kun je hem nog net zo goed met dubbelzijdige tape vast zetten.

Ik moet ook nog even nadenken...

2 keer een oude transponder inruilen + verzenden komt op ruim 57.- euro..., dat is bijna de prijs van één nieuwe... Ik koop misschien een nieuwe erbij, want dan heb ik er één bij (dus totaal drie) in plaats van twee nieuwe.... Dan verkoop ik één oude voor 50 euro op Ebay en dan heb ik dus weer twee transponders, één oude en één nieuwe voor de prijs van 15 euro... (65 - 50 = 15) en dat is goed te doen....

Ik krijg een nieuwe en ik heb nog een oude.
De oude ga ik omruilen en dan heb ik 2 nieuwe transponders. Ben gelijk klaar.

In 2010 de decoder eens updaten naar RC4.
Als je op je club internet hebt en de decoder hangt aan het internet, dan kun je na de reace alle info zien.

2 houdertjes er standaart bij is wel handig.
Als er 1 bij zit lijkt het nogal lastig om dan meteen de funtie te gebruiken.
Kun je hem nog net zo goed met dubbelzijdige tape vast zetten.
Een 2e houder is erbij te bestellen.
De kosten daarvan zullen nihil zijn.

Ik moet ook nog even nadenken...

2 keer een oude transponder inruilen + verzenden komt op ruim 57.- euro..., dat is bijna de prijs van één nieuwe... Ik koop misschien een nieuwe erbij, want dan heb ik er één bij (dus totaal drie) in plaats van twee nieuwe.... Dan verkoop ik één oude voor 50 euro op Ebay en dan heb ik dus weer twee transponders, één oude en één nieuwe voor de prijs van 15 euro... (65 - 50 = 15) en dat is goed te doen....

Je kan ook bestellen via mail en evt ophalen in haarlem?

Laatst bewerkt:
Wel leuk dat als je de oude upgraded dat 1 stuks 20 Euri kost, 2 stuks 40 Euri, 3 Stuks 50,01 Euri :) Het ziet ernaar uit dat elke 50 Euri er 1 cent afrondings fout in de site zit hahahahaha.

Anyway mijn 3 transponders gaan naar AMB aangezien we toch al een RC3 hebben en die zowiezo altijd aan het internet hangt wacht ik met smart op de RC4 update.
Overigens die Pinger voor op de baan is erg handig mooie feature!
En kan goed als referentie dienen hoe de staat van de lus is (Helaas in offroad nog te vaak te diep ingegraven of kabels heerlijk door een hek heen gevlochten)

Wel leuk dat als je de oude upgraded dat 1 stuks 20 Euri kost, 2 stuks 40 Euri, 3 Stuks 50,01 Euri :) Het ziet ernaar uit dat elke 50 Euri er 1 cent afrondings fout in de site zit hahahahaha.

Anyway mijn 3 transponders gaan naar AMB aangezien we toch al een RC3 hebben en die zowiezo altijd aan het internet hangt wacht ik met smart op de RC4 update.
Overigens die Pinger voor op de baan is erg handig mooie feature!
En kan goed als referentie dienen hoe de staat van de lus is (Helaas in offroad nog te vaak te diep ingegraven of kabels heerlijk door een hek heen gevlochten)

Dat is een afrondingsfout, wordt aan gewerkt as we speak :)

Back