n00b: Walkera 40 / Walkera 22E instellen, stappenplan?

• Topicstarter Topicstarter 159th_pappavis
  • Startdatum Startdatum
1

159th_pappavis

Guest
Sinds kort ben ik, als complete n00b, in bezit van een nieuwe Walkera 40 (is eigenlijk een Walkera 22E). Het lukt mij niet hem eens 10cm boven de grond te hooveren.

Ik heb al wat virtuele vliegervaring met FMS en AeroFly waarme ik een ThreeDee en T-Rex over de kop laat gaan en weer netjes laten landen. Geen probleem. Maar mijn Walkera is een ander verhaal.

Ik had zo ongeveer het volgende gedaan;
1. Open de doos met mijn heli, batterij volledig opgeladen, batterijen in zender volledig opgeladen.
2. Oefenlanginggestel aangebracht.
3. Op de zender alle trim/pitch wordt naar de midden-positie.
4. Zender aan. Heli aan. Er is er een "tsch <<pauze> tschh"-geluid -- swashplate wordt door de heli ingesteld.
5. Ik breng deheli tot een net ff voor de hover, kan hem links/recht met de roergang laten tollen.

Het heli gedraag zich;
5. Hij gaat langzaam links draaien dus ik trim naar rechts.
6. Ik probeer op te stijgen en hij wilt al maar linksaf kantelen. Ik trim rechtercontrol naar rechts.

Hoe meer ik gas geeft hoe meer moet ik rechts trimmen tot rechts trimmen geen effect meer heeft. Dan moet ik zelf handmatig begin trimmen. Vliegen met FMS en AeroFly is een eitje. Zelf een baby kan het wel. Vliegen met mijn Walkera, onmogelijk.

In de Engelstalige heli' handleiding stond er iets over een PLT en een PIT-instelling die men op de zender moet gaana afstemmen. Mijn engels is vrij beroerd en er is op de gyro ook nog twee schroefjes die men kan aandraaien. Ergens las ik dat die ook een doel heeft dat men de gyro daarmee kan afstellen.

Wat doe ik verkeerd? Waar moet ik wat instellen?

Let aub vooral niet op de grammaticafouten van deze Suid-Afrikaner ;).

Back