We hebben 3 paneeltjes staan.
Laadstroom op een normale zonnige dag is 10-12 Ampere.
Ik heb geen idee hoeveel watt de paneeltjes officieel opbrengen.
Dit staat er al een jaar of 10 volgens mij, misschien wel langer.
Afgelopen jaar had ik via mijn werk een setje accu's over dus alle accu's zijn weer gloednieuw.
Accu's gaan een jaar of 7 mee, panelen gaan langer mee.
Dus het is in het begin een aardige investering maar ideaal in ons geval.
We krijgen de stroom niet op, ook al staan we 2 setjes lifepo te laden met 25A per setje, en dan nog de normale laders die ook een ampere of 20 trekken, geen probleem.
Gerben en ik zijn een jaar of 15 geleden begonnen met electrovliegen, klasse opgericht, wedstrijden georganiseerd.
Dan zien mensen wat er mogelijk is en gaan steeds meer mensen aan de electro.
Ik kan gerust zeggen dat bij ons op de club de meeste kennis van electro is, er is een klein groepje mensen dat experimenteert en daar proviteert de rest van.
We kunnen dus kant en klare set-ups aanraden.
Nu is er ook al een groep van een man of 8 die met A123 cellen vliegt, Ruud Kroes gebruikt ze zelfs in de F3A wedstrijden.
Dan inderdaad het probleem in Nederland...
Er is geen kennis maar dat is niet alleen zo op electrogebied.
Ik ken nu echt geen winkel die ook maar in de buurt komt van een winkel in Duitsland, wat kennis betreft.
De kleine winkels, waar de kennis zat, zijn om zeep geholpen door de muco's en de quartels en daar gaat het alleen maar om geld.
Vroeger, bij Jan van Beek was het gezellig, zaten de "oude" modelbouwers aan de koffie en zo en als je dan een vraag had dan werd ie wel beantwoord door de oude modelbouwertjes.
Nu is er het modelbouwforum maar daar staat ook een hoop onzin.
Dus ik haal mijn kennis van de duitse fora.
GJ