Na 20 jaar maar weer eens heli vliegen

Goedemorgen allemaal, ik ben Ad, kom uit Hellevoetsluis en ben net als Bram een groot aantal jaren geleden in aanraking gekomen met modelvliegtuigen en heli's. Ik zat toen bij de luchtverkenners in Eindhoven. Na wat zweefkisten en een lijnmodel dat bij een looping recht de grond in schoot, wilde ik wat anders. Ik werd letterlijk hoorndol van het draaien en kocht bij Toemen in Den Bosch een heli met brandstof motor. Dit met een Graupner zender en een ander merk servo's.
Na dat ding heel mooi gebouwd te hebben, ontbrak het me aan tijd om regelmatig te gaan vliegen en naast de regelgeving die telkens werd gewijzigd, heb hem verkocht aan een liefhebber die er al 12 had en een machine bankwerker was. Die kon alles zelf repareren en maken. Nu ben ik ook ruim 20 jaar later weer begonnen en heb bij Quartel in Pijnacker een Tiger X50 electro gekocht die ik de afgelopen weken in elkaar heb gezet. Ik heb Tiger servo's en ga op korte termijn een Futaba 14SB zender kopen met bijbehorende ontvanger. Giro 5.2 erbij, loadbalancer, regelaar voor de Ripper motor etc. etc. Je snapt het al een ribje uit mijn lijf, maar dan heb je ook wat.
Veel plezier weer beleefd aan het bouwen en ik heb alleen nog wat meite met de aansluitingen van de diverse componenten op elkaar. Veel wijst zichzelf maar wat extra hulp zou welkom zijn. Quartel is heel behulpzaam en geeft goed advies en stelt de heli voor me af voordat ik ga vliegen. Ook trainen zij met een toestel zoals ik heb en dat is natuurlijk wel fijn.
Wie heeft ook zo'n heli en wat zijn zijn/haar ervaringen tot nu toe en goede raad / tips. Overigens moet ik zeggen dat dit forum wel een fijn stuk info bevat voor iemand zoals ik die weer net begint. Overzichtelijk ook.

Back