na 26 jaar weer vliegen! Ik wil me aan u voorstellen

Aanstaande zondag dan misschien bij het Vintage treffen. Ik heb nu ook mijn eigen spullen voor elkaar. Heb lader, lipo's en zender (Graupner MX-16S) aangeschaft.

Vanmiddag nog een paar stekkers voor de lipo's halen, solderen, laden en dan ben ik er klaar voor.

Dank je!

Ja, vanmiddag dus voor het eerst gevlogen met de sunny. Veilig bij Arjan aan de kabel. Bedankt Arjan! Ik vind het super dat je zo helpt!!

We hebben maar heel kort gevlogen, want het was echt bere koud. Mijn eerste reactie was: Whow, super! Wel heeeeel anders al toen met de ''gewone'' vliegtuigen. Dit gaat veel rustiger (vooralsnog) en je moet hier echt met de wind spelen.

Laatst bewerkt:
Het filmpje:

Als ik dit terugzie, zeg ik: Kijk niet zo serieus Hendrik, maar ja, het was wel even een hele belevenis. Het duurde maar kort, maar ga er nog heeeeel lang van nagenieten, want ik vond het echt SUPER!

Laatst bewerkt door een moderator:
p1010018ym.jpg

Welkom...

bij de club!

Hoop dat je nog veel lol en adrenaline krijgt van het zweven!

Wie weet, als het weer mee zit, zien we elkaar a.s. zondag!

Louis (die ook pas sinds april "speelt")

GEWELDIG! Gefeliciteerd met de eerste succesvolle vlucht! Moet wel lachen om jouw enthousiasme.... ik hoor je nog zeggen dat je de aankomende VG treffen zou overslaan ;)

Veel plezier!

Johan
Ps. mijn zoontjes hebben afgelopen zondag veel plezier van de Tamiya gehad. Helaas was het erg koud waardoor ze redelijk snel weer wilden stoppen.

Laatst bewerkt:
Het is een virus, ik heb nog geen inentingen gevonden, het is ziekelijk...... ik heb er ook grote moeiten mee om mijn enthousiasme niet op anderen over te brengen..... inmiddels ook drie collega's en een klant die binnenkort aan de slag willen......

Maar wie wil hier nou inentingen tegen?? Ze zijn er niet, en hoeven er van mij ook zeeeeker niet te komen:rolleyes:

Gefeliciteerd met je succesvolle maiden Hendrik! Tot zondag

Mijn nieuwste aanwinst:

de easycub met rolroeren

DSC_0022.JPG

Hier kan ik straks heerlijk mee vliegen, en natuurlijk zwevers slepen....

Er komt in:

Motor: 2820/06 Brushless Outrunner 1000KV
Regelaar: HiModel FLY 40A Brushless ESC (2A. BEC)
Propellor: CAM-Carbon klap bladen 11x6
Spinner: Super Cool Spinner 40mm, 4.0mm Wit

Deze spullen ga ik nu bestellen.

De vier servo's zitten al ingebouwd...

Louis, je snapt het niet. dit is de voorbereiding op de training voor het VGGCTPP* brevet.

* "Vintage Glider Group Certified Tow Plane Pilot

Laatst bewerkt:
zal niet lukken Hendrik,

Ik heb geen toestel met een sleephaak.

Alleen maar electro- of lierstart....:rolleyes:

Veel plezier ermee!!

Louis

p.s. eh Arjan,

Zorg jij voor de certificering dan?

Laatst bewerkt:
Back