Na 4 jaar weer opstarten

Discussie in 'Electro onroad' gestart door yusuf1983, 16 mrt 2020.

  1. yusuf1983

    yusuf1983

    Lid geworden:
    9 aug 2010
    Berichten:
    167
    Hallo allemaal, ik ben al 4 jaar niet meer actief en wil heel graag weer gaan rijden en de boel opstarten. In de tussentijd heb ik al mijn electronica zoals accu's , motoren ect ect weggegeven.

    Kan iemand mij aub de weg weer wijzen wat voor setup in accus, motoren esc, ect ect ik kan kopen ? Ik zal eerst instantie eerst op straat rijden.

    Het gaat om de Tamiya m05
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Inweze is de auto bepertkt met tandwielverhoudingen en is het verstandig om even een lijste op te sporen met turns motoren en welke verplaatsing ze aan kunnen. Verplaatsing is dus hoeveel de auto verplaatst bij 1 omwenteling van de motor, kan je uitrekenen.

    In de Tamiya cup wordt met deze auto's of met een Carson Cupracer (brushed) of met een 16 turns Carson brushless motor met een Carson Dragon 3 regelaar gereden.

    Accu's, bij een brushed motor kan je gewoon NiMh rijden maar vandaag de dag is het veelal LiPo welke in alle soorten en maten komt (ook in de bekende Tamiya racepack). Als er rechthoekig in past, neem dan wel een hardcased pack.

    Zender? Sticks of stuurwiel?
    In stuurwiel is heel veel verkrijgbaar zoals de bekende GT2 van div merken, kost meer 30 euro. Aan te bevelen zijn de instapsets van Futaba en Sanwa.

    Als servo kan je alle kanten op, zou wel een metal gear nemen. Savox heeft bv een betaalbare 0254mg
     

Deel Deze Pagina