na 9 maanden gestop toch weer aan het helie vliegen

full

hallo allemaal

van morgen was het top weer en had afgesproken met een vlieg maatje om te gaan vliegen .
eerste even met de easy star dat geeft geen probleem (vliegen we vaker mee)
maat toen de t-rex 450 daar had ik zeker 9 maanden niet mee gevlogen
meet een hartslag op top toch maar proberen.
eigenlijk viel het best wel mee ging allemaal vrij soepel en zonder crash.
je verleert het eigenlijk nooit maar is toch wel weer even wennen

was een top ochtend en op naar meer
(heb nu weer zin om de lopende schaal projecten af te gaan maaken.)

grt nick (die een top ochtend heeft gehad)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
vlieg club lelystad

hallo allemaal

ik ben al eens wezen kijken bij de vliegclub lelystad maar daar wordt je niet vrolijk van. (en je moet op dit moment een 4x4 auto hebben om er te komen)
het is een en al onenigheid onderling en kreeg nou niet het idee dat ik daar welkom was

we zijn daarom ook gauw weer terug gegaan naar ons oude stekkie wat we wel jammer vinden maar goed.

het gaat om het vliegen maar bedankt voor de tip
grt nick

rode loper

hallo allemaal

Ron ik kreeg gelijk het idee dat ik partij moest gaan kiezen,
maar daar heb ik geen behoefte aan.

ook is laats (vorig jaar )hun club huis tot de grond afgebrand en waarschijnlijk aangestoken.

en wat ik gehoord heb is hun voorraad container (zee container) van het jaar ook gestolen, er is daar toch wel wat aan de hand denk ik.

en van een ander mede vlieger die wel lid was geworden had ik begrepen dat ze afspraken om instructie te gaan geven ook niet zo nauw namen qua tijd en zo

nu vlieg ik met een paar ander wild vliegers samen en hebben de groots pret en daar gaat het om toch.

grt nick

Nick leuk dat je het heli vliegen weer oppakt. Zo als je weet ben je ook altijd welkom op het Loo.

mvg. Freddie

Het is een beetje ver weg, maar kom bij the Wings in Nistelrode.
Goede harmonie tussen alle piloten. Per definitie is het er gezellig.
Dus heeft iedereen fun, en daar gaat het om.

idem ervaring met de vliegclub. als heli vlieger wordt je een hoekje in geduwt en 95% heeft een afkeer op heli's.
ben er toen "weer" weg gegaan, omdat ik toen de tijd als enigste alleen heli vlieger maar op mn beurt moest wachten totdat de vliegtuigen allemaal aan de grond stonden.
kwam neer op 3 vluchten op een volle zondag of in een hoekje blijven hooveren.

Een van de redenen dat wij (lees: E-heli Vereniging Alkmaar) een club uitsluitend voor electroheli's zijn begonnen

Deze club had drie jaar geleden nog 83 leden. Helivliegen, zweefvliegen, schaalvliegen, kunstvliegen en jetvliegen, alles was mogelijk en in een redelijke onderlinge sfeer. Er werden evenementen georganiseerd, er was nog geld in de kas.
Als gevolg van een aantal gevaarlijke crashes met jets heeft het toenmalige bestuur een jetstop afgekondigd (met instemming van de meerderheid van de leden). Een aantal jetvliegers was het daar niet mee eens en zijn een hetze tegen dat bestuur begonnen. Gevolg was dat in februari 2010, 4 leden, waaronder twee bestuursleden, zonder opgaaf van reden uit hun lidmaatschap zijn ontzet! Dit alles op basis van een abstract rapport, geschreven door een zgn mediator.

Sinds dat moment is het bergafwaarts gegaan met deze club, in 2010 zegden minstens 40 leden hun lidmaatschap op. Het ontbreekt deze vereniging aan visie en daadkracht en dat wordt hun ondergang.

Hoe ik dit allemaal weet? Ik was één van die twee bestuursleden.

is dat nog steeds zo??

Omdat ook ik aan het helivliegen ben geslagen in Lelystad, kwam ik ook uit bij Lenticularis.
Bovenstaand verhaal herken ik zeker wel alleen dan van zeker 8 jaar geleden.....
Voor een paar weken terug ben ik er 2 keer geweest en had wel degelijk het gevoel welkom te zijn. Ja, de vereniging heeft het zeker lastig met het kleine aantal leden maar om nu te zeggen dat er onderling nog steeds onenigheid heerst?
Ik heb daar niets van gemerkt.

Groet,
Espen

[mod] Dit draadje gaat niet over een vliegclub, het gaat over de hobby terug opnemen.....

Onzin post werd verwijderd, wij willen helemaal niet het wat? hoe? waarom? van een club weten.........Een club staat je niet aan? Je goed recht, wandel door en zoek verder........Hier doen we daar niet aan mee.
[/mod]

Back