na de Highlight.................

Hi,

Zoals ik al eerder aanhaalde, de "echte" highlight betaat niet meer. Het model dat tegenwoordig onder die naam verkocht wordt is afkomstig van een andere bouwer want de kwaliteit van de huidige Highlights (bouwtechnisch) is stukken minder.

Wel heeft deze leverancier (NAN models) van de oude Highlight nu een nieuw model in de markt gezet. Het is allemaal een beetje puzzelen omdat dit nieuwe model onder verschillende namen, in de verschillende landen, te koop is.
Ik praat hier over de RAD2 aka Spin aka Razor aka Discus II. De meest gedetailleerde info over deze kist vind je hier: http://www.airtech-rc.com/modelesreduits/fr/discus2_.htm en http://www.f3x.com/
Het prijskaartje is echter groter gegroeid , maar afgaande op de specs van dit toestel en de bouwkwaliteit die NAN levert is 300 euri's een gepaste, marktconforme prijs.
En nu komt het dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/​
b]
Vanavond heb ik kontakt gehad met de Franse leverancier van dit toestel.
Wanneer ik 4 van deze toestellen gelijktijdig bestel zijn de kosten inclusief P&P 1000 euro, oftewel 250 Euro per toestel!
Zelf heb ik wel interesse in zo'n toestel omdat de specs gewoon standaard goed zijn. En aangezien dit toestel gebouwd wordt door de vroegere bouwer van de Highlight heb ik ook hierin wel vertrouwen.
Wie is er hierin nog meer geiinteresseerd. Ik zou zeggen bestudeer de sites, check je bankrekening en stuur me maar een mailtje........
Weet natuurlijk niet of bij een nog grotere afname de prijs verder daalt maar ik heb enige professionele inkoopervaring :):)

Arno

300 gr is niet al te licht. Weet je toevallig hoeveel V-stelling dit model heeft?
Het profiel is van de oude supergee. Misschien iets te langzaam. Volgens mij is een wat slanker en lichter model beter. voorlopig pas ik hiervoor.

Alex Hoekstra zei:
300 gr is niet al te licht. Weet je toevallig hoeveel V-stelling dit model heeft?
Het profiel is van de oude supergee. Misschien iets te langzaam. Volgens mij is een wat slanker en lichter model beter. voorlopig pas ik hiervoor.

Hi Alex,

Dat het een top-wedstrijdkist is a la Aspirin of Turbo denk ik ook niet. Het lijkt mij meer een toestel voor "alledag".
Het is inderdaad niet het Drela profiel van de Supergee II maar in dit verband heeft dit weer zijn voordeel omdat je daarmee konstruktietechnisch wat beter wegkomt.
Op de amerikaanse site wordt een vlieggewicht van minder als 10 oz aangegeven en dat is dus minder als 280 gram.........
Minder als 300 moet dus geen issue zijn en dat is een redelijke standaard waarde.

Arno

Arno, Alex,

Ik spaar liever door voor een Aspirin....kunnen we niet beter hier gezamelijk een aantal van bestellen ?
en zou het dan zin hebben om Arno's inkoop kwaliteiten in te schakelen ? :D
Of is de vraag zo groot dat de broertjes Herrig gewoon kunnen vragen wat ze willen :?
Ik vind het overigens wel een prachtig gebouwde kist en eigenlijk, als je alles meeneemt (ontwikkeling, gebruikte materialen,
negatief mallen, etc), niet eens zo extreem duur. In ieder geval koop ik voorlopig nog niets. Het is het ook een uitdaging om
zelf iets te ontwerpen en te maken.... Ik was en ben zeer benieuwd naar de prestaties van de Liddle Twister, die volgens
mijn berekeningen echter niet zo'n hoge slankheid heeft (9.2 versus 10.7 voor een Supergee 2) maar verder aardig aansluit
op wat ik zelf in mijn hoofd had. Heel jammer dat Alex door z'n rug is gegaan want ik had de Liddle Twister wel eens zien
vliegen daar op het Maldens Vlak, de omstandigheden waren aan het eind van de dag perfect om een direct vergelijk te maken
tussen de kisten. Overigens Alex, ik hoop dat het beter gaat met je rug....
Cheers

Bart

Mijn rug is helaas nog niet veel beter.Zitten kan ik niet langer dan 10 tot 15 minuten, Staan houd ik wel een paar uurtjes vol zolang ik maar rustig aan doe. De beste manier om mijn tijd door te brengen is in de hobby kamer lekker bouwen. Ik heb gisteren weer een vleugel in de zak geschoven. Deze keer met Ag 47 ct over de gehele vleugel. Kijken of dit nog iets sneller wil vliegen en misschien nog hoger gooien. Daarover later meer.

Alex Hoekstra zei:

Hi,

Nog ff in het programma Profili de profielen bekeken. Dit Drela profiel, van de Discus II dus, is inderdaad hetzelfde als van de eerste Supergee en heeft 6.9 % dikte en 2.6% welving.
Het profiel van de Supergee 2 daarentegen heeft iets van 6.45% dikte en 1.85% welving en is daarmee een sneller profiel........ Ditzelfde profiel, het "oude" Drela zik ook in de Blaster trouwens. En daarmee zijn de ervaringen toch niet zo héél slecht dacht ik. Maar zoals gezegd, het is minder snel hierdoor maar konstruktief weer wat solider.

de materiaalverzamelaar zei:
Arno, Alex,

Ik was en ben zeer benieuwd naar de prestaties van de Liddle Twister, die volgens
mijn berekeningen echter niet zo'n hoge slankheid heeft (9.2 versus 10.7 voor een Supergee 2) maar verder aardig aansluit
op wat ik zelf in mijn hoofd had. Heel jammer dat Alex door z'n rug is gegaan want ik had de Liddle Twister wel eens zien
vliegen daar op het Maldens Vlak, de omstandigheden waren aan het eind van de dag perfect om een direct vergelijk te maken
tussen de kisten. Overigens Alex, ik hoop dat het beter gaat met je rug....
Cheers

Bart
Volgens mij is mijn slankheid iets hoger.
Opp LT is 1,8+1,65 is 3.45 maal 3.5 is 12.075
1,65+1,3i s 2,95 maal 2,5 is 7.375
1.3 +0.8 is 2,1 maal 1.5 is 3,15

Totaal oppervlak 22,6 min 0.1 (afronding tips) maakt 22.5 dm
Slankheid is spanwijdte2 gedeeld door opp..
15 maal 15 is 225 gedeeld door 22.5 is 10

Alex,

Ik heb als vleugel oppervlak voor de Liddle Twister 22.64 dm2
en als geprojecteerde spanwijdte 14.41 dm. Op basis hiervan kom ik op 9.2.
Het verschil zit hem dus met name in de kleinere spanwijdte die ik heb aangenomen.
Het blijft overigens een mooie kist of hij nu een slankheid heeft van 10 of 9.2 :)

Bart

dacht ook dat het de radina 2 is maar heb eens 3 maanden moeten wachten op een bestelling bij lindinger terwijl hij wel geel gekleurt was wil zeggen dat het verkrijgbaar is rond 2 a 3 wekken het was 3 maanden was niet plezant

Back