Na het rijden lekt er zwarte olie uit de uitlaat

• Topicstarter Topicstarter bac1354
  • Startdatum Startdatum
B

bac1354

Guest
Hallo,

Ik weet niet of dit normaal is maar na het rijden lekt er zwart olie vanuit de uitlaat. Heeft iemand een idee?

Het is altijd wel wat vettig, maar echt lekken is niet echt normaal.

Kan aan te rijke afstelling liggen of te veel olie gemengt.

Bij vrijwel iedereen komt er wel wat rommel uit de uitlaat. De hoeveelheid is afhankelijk van de mengverhouding en de afstelling...

Als je auto ff stil staat kan het inderdaad lijken of het er uit lekt, maar meer als een paar druppels zullen het niet zijn.

oke bedankt, neem me niet kwalijk maar ik ben ook pas een beginner met big scale. Ik heb hem ook wat armer gezet.

Nog bedankt!

kijk aub wel uit met armer zetten. Te arm is heel erg slecht voor je motor.

Het doorzichtig balletje op de carburateur moet vol blijven met benzine onder het rijden! :!: :!:

Als ie maar half vol zit......weer wat meer benzine geven....(rijker zetten)

Owh, bij mij komt rook als ik weet niet wat, maar dat komt door de mengverhouding.

idd bij iedereen komt er wel wat vettigheid uit da's volgens mij normaal.
En voor dat andere is er een gouden regel die zegt: beter te rijk dan te arm en dat geld dus ook voor je motor-afstelling :lol:

Effe recht; er moet een zekere mate van rook uitkomen bij volgas. Dit is de smering die verbrandt. En hetgeen na een lange rit uit de uitlaat komt druipen is exact hetzelfde, olie, maar dan nog vloeibaar en niet in gasvorm (rook).

Nix aan de hand dus!

btw, als je pompje (d00rzichtig balletje) na/tijdens rijden half leeg is krijgt de motor doorgaans te weinig koeling. Heeft niets met rijker armer te maken.

Uit ervaring met gemotoriseerd gereedschap weet ik dat als je niet of weinig volgas werkt (rijd) de uitlaattemperatuur te laag blijft en de onverbrande olie in de uitlaat neerslaat in plaats van daar te verbranden. Uitlaat schoonmaken en regelmatig even volgas rijden helpt. Ik heb gemerkt dat de carb. afstelling geen of weinig invloed heeft.

Uit ervaring met gemotoriseerd gereedschap weet ik dat als je niet of weinig volgas werkt (rijd) de uitlaattemperatuur te laag blijft en de onverbrande olie in de uitlaat neerslaat in plaats van daar te verbranden. Uitlaat schoonmaken en regelmatig even volgas rijden helpt. Ik heb gemerkt dat de carb. afstelling geen of weinig invloed heeft.

Paul Kessels zei:
btw, als je pompje (d00rzichtig balletje) na/tijdens rijden half leeg is krijgt de motor doorgaans te weinig koeling. Heeft niets met rijker armer te maken.

huh, armer is warmer, rijker is koeler............. heeft dus alles te maken met de afstelling

als je je eigen brandstof mengd stap dan eens over op een andere olie of ga iets minder in smering zitten dit scheeld altijd
vr gr sep
toshiba racing team

Ik weet dat ik te veel olie had gemengd, eigelijk te veel! maar goed, als ik rij dan is mijn motor echt niet warm je kan hem gewoon zo beetpakken.

Ik rij zeker wel een paar keer volgas.

zorg dat je altijd op ongeveer 12% mengsmering zit
dat is het beste voor je motor

Men raad aan om een mengverhouding van 1:25 te gebruiken...

Dat is dus 200 ml op 5 liter (= 4%)... ongeveer 12% is dus veel te veel...

Back