Na Lama --> HB FP / CP , HBK2 of Belt CP

Titel zegt het al eigenlijk.

Heb een Lama waarmee ik binnen vlieg, maar wil voor buiten toch ook een heli.
Liefst had ik natuurlijk geld als water en kocht alle 4 de helis die ik in de titel genoemd heb om mijn weg naar boven te werken, maar die luxe heb ik niet.

Dus, wat is na mijn Lama een leuke heli voor buiten, beetje crash bestendig en die genoeg vermogen levert zodat ik niet er niet na 2 weken al zat van ben?

Suggesties van andere merken zijn trouwens ook welkom, ben zelf alleen nog maar bekend met E-sky

Nou, die 4#3 kan aardig wat klappen hebben, komt door het lage gewicht (48 gram). Ik heb em nu 2 weken en al 10-tallen crashes mee gemaakt, alles is nog heel, zelfs de rotorbladen. Als je ziet dat je gaat crashen, gewoon gas dicht en naar beneden laten vallen, geen schade.

Ik heb er zelf nog niet buiten mee gevlogen, maar ik lees op de diverse forums dat ie aardig tegen de wind in kan vliegen. Hij heeft ook weinig last van windvlagen door het kleine oppervlak. Kost maar 88 euro incl. verzendkosten (als je hem in Hong Kong besteld) en de onderdelen kosten geen drol (sorry voor het woordgebruik).

Grootste voordeel: je kan ook binnen vliegen en dat gaat je van de winter met dei heli's die jij noemt, niet lukken zonder je meubels of muren te beschadigen

Paul

Laatst bewerkt:
hmmm ik zal hem eens gaan googelen dan.

Bij dat adres wat ik linkde (uit Hong Kong) zit je voor verzendkosten op €79,73... maar dan krijg je wel een 2de batterij gratisch

2 linkjes..., de bovenstie

Die Walkera Coax linkde ik enkel omdat hij er zo gaaf uitzag, verder geen interesse in (misschien de romp los en die op mijn Lama knutsellen, maar thats it ^^)

Ik heb em ook besteld bij helipal. Bij die 79,73 komen nog wel de verzendkosten erbij. Iets van 18 euro voor 6 dagen en 25 euro voor 2 tot 5 dagen (de mijne was na 4 dagen binnen).

Paul

Ik zou voor de Belt gaan.
Ja als hij crashed is hij stuk maar hij is van een redelijk formaat met een goede motor. Bovendien zijn de onderdelen redelijk betaalbaar.
Voorlopig kan mijn Belt meer wind hebben dan ik ;)
Vergis je er niet in hoe lastig het is een helie te vliegen met wind.
Stel je hebt wind van voor dan helie naar voren betekend gas bij want hij wordt door de wind naar de grond gedrukt. Gaat hij tever weg en je wilt hem terug halen dan komt de wond onder de rotor en de helie schiet omhoog. Tijdens hoveren met behoorlijke wind varieert de hoogte waarop ik vlieg zomaar met 1 meter.
Succes met je keuze en groeten,

Wilbert.

Is die Gulang 450 niks voor je? Ietsie duurder dan een complete Belt, maar dan een Trex450 kloon. Goedkope en goed verkrijgbare onderdelen, 325 bladen dus een rotor van ~700 mm en dus lekker stabiel, goedkope accu's ($20)...

Gulang 450 is een hele mooie heli. Ik heb hem vast gehad en is duidelijk een klasse hoger dan de Belt-CP. Als die in het budget past is het een goede keuze.
Parts zijn wel duurder.
Groeten,
Wilbert.

Als je buiten wilt vliegen moet je gewoon voor een CP helietje gaan, je kunt dan beter ietsje meer uitgeven zodat je iets hebt waarmee je verder kunt.
Zo`n T-rex kloon is zoiets en zul je niet snel zat zijn.

Een FP helietje is nauwelijks meer bestuurbaar als er maar een zuchtje wind staat en ben je ook snel op uitgekeken gezien de vele beperkingen zoals rondvliegen.

Back