Namaak T-rex 450 voor 35 dollar??

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Rogier, 1 jan 2009.

  1. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.456
    Locatie:
    Paramaribo
    Wat vond jij het meeste wennen? Ik ben namelijk ook net bezig met de 450 na de mcpx :)
     
  2. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
    haha ik ook, het bouwen vond ik ook super leuk om te doen en dan de eerste keer de lucht in met je eigen heli. Het grootste verschil was voor mij toch wel de grootte ( dah ) en de kracht. Met een 450 moet je toch erg serieus bezig zijn. Vind de mCPx wel makkelijker om te vliegen hij is toch wel stabieler ( misschien ook door FBL ontwerp )

    Nog een tip: pas op met de staart die bladen zitten vrij dicht op de grond en met een HK450GT of een CX450PRO strip je vrijwel gelijk je tandwielen als het de grond raakt.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2011
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.456
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik vind de 450 juist stabieler :p Tís alleen de kracht en het formaat wat meer indruk maakt waardoor er iets meer sprake is van adrenaline :D
    Maar beiden is leuk om te doen ;)
     
  4. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Het is wel een stuk dramatischer om met de 450 te vliegen, het maakt bij flink wat meer adrenaline los. Toch is dat meer echt vliegen, want daar durf je echt geen fout te maken.

    Het hooverd wel een stuk stabieler, dat zal met de gaui nog meer zijn.
     
  5. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
    Ja dat is het ook meer denk ik, de mCPx raap je na een crash weer op ff de linkjes vastklikken en hij kan weer. Met mn 450er ben ik erg voorzichtig mede omdat ie zelf gebouwd is.
     
  6. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.456
    Locatie:
    Paramaribo
    Dat is precies zoals ik het ook ervaar. Als ik de mcpx vlieg ben ik niet bezig waar en hoe ik ga landen bijvoorbeeld. Vanmorgen was het vlagerig qua wind en dan ben ik al voor de landing al aan het bedenken waar ik hem wil hebben. Eigenlijk ben je tijdens de hele vlucht echt bezig. Bij de mcpx ook natuurlijk maar op een andere manier..

    En tsja de Gaui. Dat gaan we dus zaterdag beleven. Alles is voorbereid/afgesproken en mits er technisch niks misloopt (lees alle electronica werkt naar behoren) is de maiden komend weekend. Spannend dus..
     
  7. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen

    Wel filmen hè. :eek:
     
  8. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.456
    Locatie:
    Paramaribo
    Ja er wordt gefilmd ;)
     
  9. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Wat ik eigenlijk vooral wennen vond aan de HK450GT tegenover de mCP X is meer het machtige. Ook heeft een 450 flybar helikopter veel meer last van massatraagheid, hierdoor stuurt deze heel veel rustiger dan de mCP X.

    En de HK450GT is met een belt, dus dan strip je de gears toch nauwelijks als je met tail rotor de grond raakt? Ik heb er trouwens overigens geen last van gehad.
     
  10. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.456
    Locatie:
    Paramaribo
    Klopt. Het lijkt alsof hij een paar milliseconden later reageert op input. De mcpx is feller daarin vind ik. Moeilijk uit te leggen. Ik hover met de 450 nu nog wat te "breed" naar mijn smaak maar dat had ik met de mcpx ook de eerste paar lipo's. Heb wat meer lipo's nodig op de 450 om meer gevoel te krijgen bij de heli. Ik wil in dit stadium ook nog niet experimenteren met side enzo. Daarvoor voelt de 450 nog wat te onwennig aan. Zodra opstijgen routine is dan ga ik rustig daarmee aan de slag. Nu ben ik met opstijgen nog wat extra alert omdat ik niet wil dat hij omvalt omdat een skid ergens achter blijft haken.. Dat extra alerte gaat ook op voor landen. Je kunt hem niet gewoon even neerplempen. Moet allemaal best beheerster dan met een mcpx..
     
  11. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Als je op Phoenix wil oefenen, is de Trex 450 se een goede vergelijking.

    (Duh, daar is het ook een kloon van) :rolleyes:
     
  12. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.456
    Locatie:
    Paramaribo
    Die gebruik ik ook. Alleen stijgt die in de sim netjes op. In het echt gaat eerst de ene skid van de grond en dan de andere. Dat is eng. Eenmaal van de grond is er niks aan de hand maar is een eng gezicht :)
    Stefan had me dat wel verteld maar vond het vanmorgen toch even spannend omdat het dan eventjes lijkt alsof hij wil omvallen. Zet je echter door gaat hij netjes de lucht in :)
     
  13. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Je moet niet te bang zijn om op te stijgen. probeer hem snel op ongeveer 30 cm te laten hooveren. Als je iets hoger zit heb je iets minder last van het gound effect.

    Je kan in Phoenix ook het trainingskruis er onder doen, door model > edit > in simpel mode de draaischijf helemaal naar links.
     
  14. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.456
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik vlieg niet meer met kruis. Vanmorgen was de tweede vlucht zonder kruis. Daarom was ik wat extra alert bij het opstijgen. Ik gaf gas en zag de heli wat hellen. Gas terug en kijken of de skids vrij stonden. Nog een keer en weer wat hellen. Toen dacht ik laten we maar doorgassen en valt ie om dan is het helaas pindakaas. Maar hij ging inderdaad gewoon de lucht in. Tweede vlucht lette ik er ook verder niet meer op. Ik hover nog te breed omdat bij windvlagen ik niet wil overcompenseren en de heli reageert ietsje trager dan wat ik gewend ben. Dus dat is gewoon meer lipo's vliegen en dan heb je de vliegeigenschap van de 450 wel door. De mcpx vlieg ik side en heen en weer. De 450 ga ik dat mee doen zodra ik me er vertrouwd mee voel. Dus nog even wat extra lipo's vliegen en dan komt dat wel goed.
     
  15. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Dat komt zeker goed, je zal verbaasd staan over je eigen vooruitgang. Het is ook een kwestie van durven. Als de eerste stapjes gezet zijn, en het vertrouwen groter wordt, gaat het heel snel.

    Een half jaar geleden stond ik nog te hoppen met een kruis eronder, en nu vlieg ik al 8,tjes, en inverted.

    :cool:
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.456
    Locatie:
    Paramaribo
    Mooi, dit was mijn tweede vlucht zonder kruis dus heb ik nog maanden de tijd om ook achtjes te leren vliegen. Jaargetijde wordt natuurlijk wel minder vliegen buiten maar daarom lap ik de mcpx ook weer op. Die in combinatie met simmen steek ik ook veel van op. Maar zelfs in de herfst en winter zijn er vast wel goede dagen. Alleen wat minder.. En minder kunnen vliegen is meer tijd om te sleutelen. Vind ik minstens zo leuk ;)
     
  17. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik ga rustig in de winter vliegen, als er geen wind staat. Je moet alleen wel de gyro laten acclimatiseren, ze kunnen niet goed tegen warmte verschil.

    Muts op, dikke jas aan, en gaan. :D
     
  18. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.456
    Locatie:
    Paramaribo
    Vergeet alleen je wanten niet :D
     
  19. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Die gaan op het veld uit hoor, moeilijk vliegen met wanten aan,.. :roll: :D
     
  20. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.456
    Locatie:
    Paramaribo
    Nee, kou houd me ook niet tegen. Maar de realiteit is natuurlijk wel dat we een periode met meer neerslag en meer wind kunnen verwachten. Daar doe je weinig aan.

    Maar goed. Ik ga op 1 oor. Morgenvroeg kid weer naar school brengen. En misschien ook weer even de 450 vliegen. Beetje afhankelijk van weer, werk en hoe m'n pet staat ;)
     

Deel Deze Pagina