nano A spec lipo's

Daar om hebben ze de reviews uitgevonden.
Het gaat er om of ze geschikt zijn voor jouw toepassing.
Als je die C rate echt gebruikt en je lipo in minder dan een minuut leeg trekt dan is het de moeite waard om ze te proberen.
Als je gewend bent om 5 minuten vol gas te kunnen vliegen dan hebben ze weinig voordelen boven goedkopere lipos.;)

Laatst bewerkt:
Lipo in 1 minuut leegtrekken dat heb ik nog niet gehoord :confused: Voor welke toepassing kan dat zijn ?
Nee ik wil gewoon zoveel mogelijk vliegtijd met een forza 450 maar naar het schijnt verbruikt die motor nogal . Nu heb ik reeds 1 maiden erop met een 2100mah 25C lipo en dat was rond de 4 min (geen 3D) :cool:

Lipo in 1 minuut leegtrekken dat heb ik nog niet gehoord :confused: Voor welke toepassing kan dat zijn ?

Sommige wedstrijd toepassingen zijn extreem tot zeer extreem.
Bij F5B (2 taken electro zweef) moet je zo snel mogelijk naar boven om daarna afstand te vliegen in een periode van 200 seconden.
Je moet dit in meerdere stijgvluchten doen omdat je anders te hoog komt, je mag er maximaal 10 doen.

Deze toestellen gebruiken ongeveer 2 seconden motorloop per stijgvlucht. Dit komt neer op ongeveer 20 seconden, dan moet je nog een paar seconden overhouden voor de duur-zweef taak. Totale motorloop 24 ongeveer seconden. Je verbruikt dan ongeveer 2/3 van de capaciteit.

Voorbeeld 10 cellen 1.8 Ah en dan totaal 11 keer 2 seconden en bijna 180 Ampère en ruim 6 7 kiloWatt.

Maar ook hier worden nog vaak de 'gewone' Turnigy gebruikt.

Rick

Wat gebeurt ( zie je ) als je de lipo laad en ontlaad m.b.v. een lader die het vermogen laat zien dat je erin stopt en eruit haalt? Komt dat ongeveer overeen met water op de lipo staat?

Staat de spanning niet te hoog ingesteld, waar je ESC op "afslaat" ? Ik heb deze op 3V/cel staan.

Hans

Bosreus wat is nu je punt?
Dit geldt voor elke lipo.
De topic starter vraagt om een aankoop advies zo als ik het begrijp en praktijk ervaring met lipos met een hoge C rate.
M.a.w. dure lipos voor korte zeer snelle vluchten die dan ook nog heel blijven.;)

Back