In navolging van mijn ander twee DLG in de Sequel serie een 1,5 en een 1 meter nu dan een Nano.
Spanwijdte 500 MM
Profiel vleugel zone 52>21
Profiel stabulo HT 08
Profiel kielvlak HT 08
besturing rol, hoogte en kleppen
Het idee van de Nano is gekomen nadat mijn Nano van PCM aan vervanging toe was http://www.pcm.at/downloads/Bauanleitungen/NANO-BA-Dtsch.pdf.
Ik wou echter een nano met iets meer dlg look.
De vleugel is gesneden uit EXP schuim dit is een wat fijner schuim dus beter geschikt voor een klein vleugeltje.
als versteviging van de vleugel heb ik een ligger van 0,8 mm koolstof
bij de rolroer heb ik ook een 0,8 mm ligger gelijmd.
als eindlijst bij het rolroer een 0,8 hol rond koolstof staaf gelijmd.
Ik was ook al met het stabulo en kielvlak begonnen deze zijn gemaakt uit 2mm
balsa en zijn in het HT08 profiel geschuurd in eerste instantie wilde ik ze uit depron maken echter dit werd te zwak.
het hoogte roer werk middels een pendelroer dit is uit een 6 mm koolstof pijpje waarin een alu lager buisje is in gelijmd.
De staart boom is een 3 mm koolstof hol staaf en de pod ben ik nog aan het verzinnen omdat ik nog twijfel wat bertreft de servo's
wordt vervolgt ............
Spanwijdte 500 MM
Profiel vleugel zone 52>21
Profiel stabulo HT 08
Profiel kielvlak HT 08
besturing rol, hoogte en kleppen
Het idee van de Nano is gekomen nadat mijn Nano van PCM aan vervanging toe was http://www.pcm.at/downloads/Bauanleitungen/NANO-BA-Dtsch.pdf.
Ik wou echter een nano met iets meer dlg look.
De vleugel is gesneden uit EXP schuim dit is een wat fijner schuim dus beter geschikt voor een klein vleugeltje.
als versteviging van de vleugel heb ik een ligger van 0,8 mm koolstof
bij de rolroer heb ik ook een 0,8 mm ligger gelijmd.
als eindlijst bij het rolroer een 0,8 hol rond koolstof staaf gelijmd.
Ik was ook al met het stabulo en kielvlak begonnen deze zijn gemaakt uit 2mm
balsa en zijn in het HT08 profiel geschuurd in eerste instantie wilde ik ze uit depron maken echter dit werd te zwak.
het hoogte roer werk middels een pendelroer dit is uit een 6 mm koolstof pijpje waarin een alu lager buisje is in gelijmd.
De staart boom is een 3 mm koolstof hol staaf en de pod ben ik nog aan het verzinnen omdat ik nog twijfel wat bertreft de servo's
wordt vervolgt ............
Laatst bewerkt door een moderator: