nano jet: hoe lang wachten tussen 2 vluchten?

Hoi nanojet vliegers,

Nu ik het gooien met mijn Robbe Nanojet F-18 eindelijk onder de knie heb (links gooien was voor mij de oplossing, zodat ik met rechts direct kan corrigeren) is het tijd voor wat meer vluchten achter elkaar.

De vraag: hoe lang moet je de boel laten afkoelen voordat je een volgende vlucht kan maken? Of is dat flauwekul en is het gewoon een kwestie van nieuwe accu erin en meteen weer vliegen?

Overigens haal ik vliegtijden van net geen 4 minuten. Wel continu volgas. Zijn dat normale vliegtijden? Of heb ik pech met mijn accu? Ik heb hem altijd laten afkoelen voor het laden en nooit met meer dan 900mA geladen.

Groeten,
Pieter
 
Hoi nanojet vliegers,

Nu ik het gooien met mijn Robbe Nanojet F-18 eindelijk onder de knie heb (links gooien was voor mij de oplossing, zodat ik met rechts direct kan corrigeren) is het tijd voor wat meer vluchten achter elkaar.

De vraag: hoe lang moet je de boel laten afkoelen voordat je een volgende vlucht kan maken? Of is dat flauwekul en is het gewoon een kwestie van nieuwe accu erin en meteen weer vliegen?

Overigens haal ik vliegtijden van net geen 4 minuten. Wel continu volgas. Zijn dat normale vliegtijden? Of heb ik pech met mijn accu? Ik heb hem altijd laten afkoelen voor het laden en nooit met meer dan 900mA geladen.

Groeten,
Pieter

vliegtijd is normaal, maar ik snap niet wat je bedoelt met 900mah. Want het beste is om met een volle lipo te vliegen.
Je mag hem alleen niet leeg trekken.
 
vliegtijd is normaal, maar ik snap niet wat je bedoelt met 900mah. Want het beste is om met een volle lipo te vliegen.
Je mag hem alleen niet leeg trekken.

Hallo Doosan, dank voor je antwoord.

Het is niet 900 mAh, maar 900 mA. Dat is de laadstroom waarmee ik laad. Uiteraard laad ik hem helemaal vol, maar ik laad met een laadstroom die lager is dan 1C. Dus 900 mA terwijl de capaciteit 950 mAh is. Dus iets meer dan een uur laden voordat ie vol is.
 
Hallo Doosan, dank voor je antwoord.

Het is niet 900 mAh, maar 900 mA. Dat is de laadstroom waarmee ik laad. Uiteraard laad ik hem helemaal vol, maar ik laad met een laadstroom die lager is dan 1C. Dus 900 mA terwijl de capaciteit 950 mAh is. Dus iets meer dan een uur laden voordat ie vol is.

Ja dat je lipo dan warm wordt, ligt aan je vol gas vliegen. Daar slijt je lipo van, of je moet er 1 bij kopen die een hogere ontlading aan kan. De regelaar die in je nanojet zit is 20 amp. En ondersteund 2tot 4 lipo.

Koop een 3s lipo,tussen de 25c en 35c ontaadcapaciteit en dan wordt ie niet meer warm.
 
Ik lees niets over een accu die te warm of zelfs heet wordt.. Ik lees:

"De vraag: hoe lang moet je de boel laten afkoelen voordat je een volgende vlucht kan maken? Of is dat flauwekul en is het gewoon een kwestie van nieuwe accu erin en meteen weer vliegen?"

Alsin antwoord:

Het kan geen kwaad om de boel even af te laten koelen, maar een ramp is het niet als je een tweede accu erin stopt en weer vrolijk door wilt gaan vliegen.
Met mijn F16 heb ik eens 4 accu's achter elkaar leeg gevlogen.. Geen enkel probleem. Reden dat mijn F16 stuk ging was door een domme stuurfout..

So no worries. Veel vliegplezier! ;-)
 
Ik lees niets over een accu die te warm of zelfs heet wordt.. Ik lees:

"De vraag: hoe lang moet je de boel laten afkoelen voordat je een volgende vlucht kan maken? Of is dat flauwekul en is het gewoon een kwestie van nieuwe accu erin en meteen weer vliegen?"

Alsin antwoord:

Het kan geen kwaad om de boel even af te laten koelen, maar een ramp is het niet als je een tweede accu erin stopt en weer vrolijk door wilt gaan vliegen.
Met mijn F16 heb ik eens 4 accu's achter elkaar leeg gevlogen.. Geen enkel probleem. Reden dat mijn F16 stuk ging was door een domme stuurfout..

So no worries. Veel vliegplezier! ;-)

Dank voor je antwoord! In de eerste plaats voor het goed lezen van mijn vraag :D. In de tweede plaats voor je antwoord!
 
Back
Top