Nautilus bouwverslag e.d.

• Topicstarter Topicstarter Danny van Dijk
  • Startdatum Startdatum
hoi danny, jammer dat het zo loopt zeg, de pbs kunnen we als mods niks aan doen, behalve als jij ons een pb doet met een kopie van de laster, dan nemen wij indien nodig actie tegen die persoon.

op het commentaar aan de waterkant, tja daar kunnen we niks aan doen. het geeft mij enkel een beeld van jaloerse en bekromen kortzichtige mensen die in die tak bezig zijn.

jammer.

hallo

daar gaan we weer
danny blijf gewoon posten doe het voor de mensen die er wel iets mee doen in de positieve zin
wat je budget is en jij er mee doet is jouw probleem en ze kunnen altijd sponseren als ze vinden dat jij te weinig budget hebt
of je boot nu 200% juist is of zoals die van mijzelf die er van 10 meter in de erwtesoep plas optrekken maakt toch niet uit als hij voor jou maar in orde is en wat mezelf betreft duikt hij en komt hij terug boven ben je steeds welkom bij ons
een boot is een boot en iedereen bouwd naar eigen kennis en kunnen
toen ik met duikboten begon (hein weet daar meer van) was dat in een heel vroeg stadium en trok het meer op een bom dan op een duiboot
maar mijn boten werkte en ze zijn steeds betrouwbaarder geworden zonder al te veel kosten en moeite
de een werkt heel mooi af de ander heeft een heel prachtig mooie techniek en elektronica
maar mijn boten varen en duiken en doen dit op tentoonstellingen drie tot vierdagen zonder ophouden (ik kan bij de 47 accu's wisselen)
en dat heb ik er nog niet veel zien doen op geen enkel forum en op nog geen enkel treffen
de mooiste nee maar ze werken wel en ik heb er heel de dag plezier mee
om te varen en om de mensen die er om vragen uitleg te geven
weg van de dagelijkse sleur en problemen
lekker ontspannen met mijn boten
zo moet modelbouw zijn en dat is de juiste geest
clubs waar je komt (met een robbe zender economic in die tijd)waar je op alles werdt aangekeken en alleen het duurste materiaal maar goed genoeg was zijn er reeds in over vloed
maar mijn charterke met een 10cc XTV motor trok wel tot het einde van de dampkring hahaha en gaf hun wel het na kijken
bekijk het een tijdje en trek dan je conclusie maar ik hoop hier op het forum nog meer moois van je te kunnen bewonderen

groetjes raf en tot aan het water

Toch ook maar even reageren,

Danny, ik hoop ook dat je blijft posten!
Ik heb zelf leuke ervaringen (tot nu toe) mee gemaakt hier op het forum.

Je leert steeds meer mensen kennen en ik leer ook steeds meer over het hoe en waarom.

Zelf kom ik ook verschillende meningen tegen als ik vragen stel of met mensen praat.
De "kunst" is mijn inziens om er je voordeel er mee te doen en naar eigen inziens een oplossing uit te filteren.
Het leuke is dat iedereen een eigen idee heeft over hoe hij een boot bouwt.
Ik heb respect voor iedere bouwer ongeacht welk model of modellen hij heeft.
Zelf (nog) niet zo'n fan van de moderne boten, maar dat neemt niet weg dat ik het wel leuk vind om ze te zien en de techniek er achter.
Kritiek is bij mij natuurlijk altijd welkom als ik er maar wat mee kan.
Of ik er dan ook wat mee doe is een tweede.
Ik hoop echt dat je je zelf even wat rust gunt en toch weer gaat posten.
Ik zou het jammer vinden om de bouw van jouw boot niet meer terug te zien hier.
Meen het echt dat ik hem erg mooi vind en het blijft een model en je kan gewoonweg niet altijd aan de 1 op 1 versie voldoen.
Als iemand langs de water kant begint te zeuren over "het is een Duitse boot", moet je hem eens vragen wat voor auto, keuken, wasmachine o.i.d. heeft.
Alle kans dat het staal of het hele product van een Duitse fabrikant is die in de oorlog wapentuig heeft geleverd...

Laatst bewerkt:
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Zit er zelf regelmatig aan te denken. Komt er ook nog eens bij dat anderen te beroerd zijn om je postings goed te lezen, en niet de moeite nemen om je te begrijpen.

Verder krijg je weinig steun hier op dit forum, ze zeiken je toch tot de grond toe af. En dat vinden mensen erg leuk.

Misschien dat anderen vinden dat ik daar zelf ook aan mee doe. het zal wel. Ik breng wel een boodschap, en dat doet Danny ook. Normaal comuniceren onderling zit er niet meer bij, wel in de rondte schoppen en je vervolgens op de negeerlijst toevoegen...

Hoe kortzicht ben je dan. Dan kom je in dit stadium dat het je niets meer interresseerd. Je hebt dan echt niets meer over voor de rest, terwijl het eigenlijk vergald wordt door de ander. En de rest hier als een struisvogel rondlopen met de kop in het zand...

Tja, dan stop je er een keer mee.

Het is dan erg eenvoudig te roepen van ''niet lezen of reageren''... Das de makelijkste weg, en dat is niet mijn weg... Als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik dat.

Als ik kritiek heb krijg je het, en dat kan ik dan ook terug verwachten. Ik kan dat wel hebben.

Maar ga dan niet alles overhoop schoppen, of in de rondte schelden om vervolgens je oren dicht te stoppen en je ogen te sluiten... En vervolgens roepen lalalalalalalala...Deden ze vroeger op de kleuterschool ook....

Ach, het maakt volgens mij niet zoveel uit wat IK schrijf... Het wordt toch niet goed gelezen, of ze nemen niet de moeite om het goed te begrijpen...

En toch is het jammer om je eigen het plezier te ontnemen om niet te posten, want soms is het gewoon leuk om de reacties te lezen. Niet alle reacties, maar soms springen er wel een paar leuke tussen uit waar je je eigen goed bij gaat voelen...

Tja goed voelen, stap morgen wel op de motor met de verwarmingen aan. radio erbij met feelgood muziek....

I feel good....... Lalalalala.. I feel nice....

Danny,
een goede raad.
Laat ze naar de kloten lopen en je reet eventueel kussen.
Het is vaak gewoon een grote jaloezie bende op de model forums.
Mij zie je nooit op een ander forum hoor.
En commentaar is er altijd ook bij mij in de vereniging Ekenstein.
Ik ben gisteren even naar Lingen in Duitsland hoor geweest naar de modelbouw beurs.
Gezellig was het flink gekletst en veel OUDE bekenden gezien en dat waren heel veel Duitsers hoor.
Bekijk de vliegtuigen en de tanks eens.
Veel van WO I en WO II.
En ik heb ook een Duitse boot MET Nederlandse vlag hoor.
Het is van oorsprong een Duits schip maar naar Nederland verkocht.
Ik vindt het prima en ik kan niks en wordt vaker afgebrand.
Maar kijk maar eens hoeveel mensen die op het duikboot forum zijn mij gebeld hebben in het begin toen ze een duikboot wilde bouwen naar aanleiding van de artikelen die ik schreef in de bladen van RC Control.
Intussen ook al meer dan 10 jaar geleden.
Eerst komen ze mij om raad vragen als ze beginnen en nu weet ik het niet meer volgens de "heren".
Mijn 206 vaart al meer dan 23 jaar en mijn Skipjack 15 jaar en als klapper op de vuurpijl.
Ik heb de Deepdive al 28 jaar!
Dat ze dat maar eens na doen.
Kijk maar naar de boten van Raf, die "dingen" drijven ook nog steeds, en gaan ook onder als het moet komen weer boven en hij neemt ze ook weer mee naar huis.
Maar ze weten het toch beter, nu is er weer een die ook alles beter denkt te weten en alles wat er is afkraakt.
Maar zelf iets laten zien ho maar.

Dus conclusie.................
Jij blijft gewoon op dit forum schrijven en de rest kan..............

Hein

Laatst bewerkt:
hallo

mijn vriend Hein hahahaah
kijk dat is een oude vriend en ik weet dat hij het goed bedoelt dus hij mag dat zeggen hahahah
en inderdaad ik heb nog nooit een boot in een vijver moeten laten liggen en zonder hem naar huis gaan
maar wat is er nu met die duitse boten ??????? er is iets aan de hand maar ik kan het helemaal weer niet volgen
zal wel aan mij liegen zekers

om te vervolgen
er is nog een film geweest met een onder water stad
daar hadden ze twee verschillende duikboten
met zo een tralie werk achteraan zoals bij een heli (allouette 1)
maar ik kan nergens afbeeldingen over deze boten vinden of ik vind de film niet meer
dit zijn ook heel mooie boten want vooraan trokken ze wat op een mantarog
ze hadden twee schroeven en met die open staart zag je mooi de stuurstangen endergelijke die de duikroeren aanstuurden

iemand een idee?????
niet dat ik deze booten direct zou bouwen maar een mens mag toch dromen en plannen maken niet ?????

groetjes raf

Laatst bewerkt:
Hallo Danny,

Lees dit topic nog maar eens helemaal door, dan kom je toch tot de conclusie dat iedereen die jouw bouwverslag volgen steeds weer positieve reacties geven. Je bent een modelbouwer pur sang, laat je in ieder geval hier op het forum niet wegjagen.

Zoals Gerard ook al schrijft, als jij (of wie dan ook) hier op het forum onjuist/ongepast gejegend wordt, dan zullen wij daartegen optreden.

Ik hoop hier gauw weer nieuwe posts van je te lezen! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg van jouw Nautilus.

hallo danny

reeds zoals hier boven geschreven door rob
en meer hoeft er niet geschreven worden
blijf posten aub want een halve nautilus da duikt moeilijk hoor

groetjes raf

Back