Nautilus bouwverslag e.d.

• Topicstarter Topicstarter Danny van Dijk
  • Startdatum Startdatum
Ben benieuwd Danny.
Ziet er idd uit als een leuke uitdaging.
De San Diego van mijn pa is trouwens goed gelijmd :D

Hoi Danny,

Mooi project! :thumbsup: En met zo'n vector tekenprogramma kun je prachtig mooi allerlei maten uit de tekening "opmeten". Denk er echter niet te licht over, ik heb zelf in CorelDraw de tekeningen voor m'n Walrus gemaakt, en ben daar toch zeker een paar maanden mee zoet geweest als je alles bij elkaar optelt. Secuur werken en rekening houden met wanddiktes is de truc! Maar dan kun je ook alles prachtig uitprinten en de maten op het materiaal overnemen.

Veel succes! :bye:

Lex Verkuijl zei:
Hoi Danny,

Mooi project! :thumbsup: En met zo'n vector tekenprogramma kun je prachtig mooi allerlei maten uit de tekening "opmeten". Denk er echter niet te licht over, ik heb zelf in CorelDraw de tekeningen voor m'n Walrus gemaakt, en ben daar toch zeker een paar maanden mee zoet geweest als je alles bij elkaar optelt. Secuur werken en rekening houden met wanddiktes is de truc! Maar dan kun je ook alles prachtig uitprinten en de maten op het materiaal overnemen.

Veel succes! :bye:
Laat hij nou net een DTP-achtergrond hebben :P
Dus dat vertoren komt wel goed denk ik. :D

Beste Danny,
Misschien een tip voor jou, er is een leuk boekje over de Nautilus van de uitgever Neckar-Verlag van de serie schiffs modell-spezial.
Het is een duits boekje met tekeningen, (spanten) foto's enz.
De schrijver is Helmut Brauer. titel van het boekje Nautilus.
ISBN 3-7883-0623-8

als je het niet meer kunt bestellen, kun het wel van me lenen.
maar misschien heb je het al.

mvg Rene

als je hem in een goed cad programma tekend dan kan je de spanten ook laten laseren.......... scheelt heel veel tijd en werkt super precies.

groeten, jeroen

Hoe groot moesten die perspex platen precies zijn ook al weer.?
Dan vraag ik dat nog even voor je na. ;)

Beste Danny,
een mooi idee, maar wel erg omslachtig.
Zo creer je wel erg veel zogenaamde potentieele spelingspunten.
Je hebt namelijk zoveel scharnierpunten, dit is bijvoorbeeld bij het gebruik van een lageregler 2 zeer ongewenst voor het goed funtioneren.

een paar doorvoeren van Norbert Bruggen kosten maar zo'n 3,00 euro.

maar ga in ieder geval door met je project.

mvg Rene

Danny,

misschien ken je hem al; de website met alle info over de Nautilus die je maar wilt en nog een hoop extra: DisneySub.Com
Veel, heel veel tekeningen en verstopt in de forums heel veel aanvullende info. Tot de leden behoren ook een aantal die aan de film hebben meegewerkt.

Groet,
Jan Martin Wagenaar

kleine update

---

Laatst bewerkt door een moderator:
Monnikenwerk maar wel lonend.
Ziet er goed uit.
Maar ik las net van de voorlaatste posting "mei 2006" zekers monnikenwerk................

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er fantastisch uit ! Zéér mooi gedaan met die panelen, dat verdient een hoop respect,
Ben benieuwd naar de vorderingen:-):-)

Zit er mooi uit.
Wat een werkje al de beplating.
Geweldig.

Back