@ jan Vos ,
inderdaad is er sprake dat Belgie twee M-Fregatten bij Jullie zou gaan kopen , maar zolang deze fregatten niet in Zeebrugge liggen , met een mooi Belgisch rompsnummer erop , geloof ik in niets meer , er werd ons zoveel beloofd , maar iedere keer komt de regering op het gedacht dat het altijd teveel kost :
- de 4 kustmijnenvegers ( KMV ) ---> project in de koelkamer ( lees : vuilbak )
- de transport en steunschip ( NTBL voor Navire de Transport Belgo-luxembourgeois )---> koelkamer ( lees hier ook : vuilbak )
Een van onze huidige fregatten werd aan Bulgarie ( of is het Roemenie ? ) verkocht , en zij vragen naar meer ...
4 van onze 10 tripartites mijnenjagers zijn ook reeds verkocht .
Ik ben bitter over de toekomst van onze Belgische Marine , zolang de onnozelaars die ons regeren het belang niet inzien van een Marine voor een land dat een kuststreek en een nogal uitgestrekte economische zone buiten de territoriale wateren heeft , zijn wij in een slechte positie ...
By the way , ik heb nog nooit een van de schepen waarop ik ooit voer , hetzij de M475 ( MSI ) , M908 , M904 , M906 ( drie verschillende MSO ) , A960 Godétia , A961 Zinnia , F910 Wielingen , F912 Wandelaar , M924 Primula ( tripartite ) , als model gebouwd , is dat een teken ?
@ jeroentjuh ,
ik sprak over sleepdienst op zee ...
Het is niet ongewoon dat een sleper twee of meer slepen achter zich heeft ...
De Hogezeesleper "Tenace" van de Franse Marine heeft ooit de trip gemaakt tussen Zuid-Amerika en Frankrijk , met een Containerschip op sleep dat in panne lag , en in het midden van het Atlantisch Oceaan , heeft het een Mayday bericht ontvangen van een zeiljacht , heeft dus deze yacht ook op sleep genomen , zonder het ander schip los te maken 8O ...
Ik heb ook nog de herrinering van een foto , waarop een sleper twee afgedankte US Navy "aircraft carriers" vanaf de westkust van de Verenigde Staten naar Japan naar een sloopwerf sleepte ...
de groetjes ,
Laurent